"מקטומיניי נותן למנצ'סטר יונייטד את מה שציפו מוואן דה בייק"

הקשר האחורי העלה את השדים האדומים לרבע גמר הגביע עם 0:1 על ווסטהאם בהארכה וסולשיאר החמיא: "הוא שיחק בעבר בתור חלוץ ואני חושב שרואים את זה". לעומתו, ההולנדי שוב אכזב וחטף: "מכיר רק את מה שלמד באייאקס"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד איבדה השבוע נקודות יקרות בליגה בעקבות שער השוויון שספגה עמוק בתוספת הזמן נגד אברטון ובכך אפשרה ליריבתה העירונית להגדיל את הפער בפסגה לחמש נקודות, וזה עוד לפני שסיטי תשלים את המשחק החסר בשבוע הבא ותוכל לברוח לליגה סופית, אבל אמש (שלישי) חששו בתיאטרון החלומות שתואר נוסף הולך לאיבוד. אחרי 90 דקות, לוח התוצאות במשחק שמינית גמר הגביע נגד ווסטהאם הראה 0:0.

אולה גונאר סולשיאר ערך מספר שינויים בהרכב שלו, אבל ככל שנקפו הדקות העלה את התותחים הבאמת כבדים מהספסל – מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל השלימו 120 דקות, אבל מי שנכנסו בשלהי המחצית השנייה היו ברונו פרננדס, אדינסון קבאני וגם סקוט מקטומיניי. האחרון היה גם מי שהצליח להכניע את דייויד מוטיס והפטישים, כשכבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-97 ואחרי 120 דקות השדים האדומים הבטיחו את מקומם בין 8 האחרונות בגביע האנגלי.

מקטומיניי כבש שער שלישי בשלושת המשחקים האחרונים, אבל סולשיאר כלל לא מופתע מהיכולת של הקשר האחורי: "הוא שיחק בעבר בתור חלוץ ואני חושב שרואים את זה, כי יש לו סיומת טובה מאוד. אתם רואים שאין לו בעיה להיות בעמדות ההתקפיות, הוא לא חושב על זה – פשוט שולח את הכדור לתוך הרשת".

"שיחק בעבר בתור חלוץ". מקטוימיניי חוגג | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

כזכור, בסיבוב הקודם יונייטד חלפה על פני משוכה גבוהה נוספת בדמות ליברפול ועל כך אמר המנג'ר אחרי העלייה: "לפעמים צריך בגביע מזל עם ההגרלות ואנחנו לא זכינו לזה, אבל עשינו צעד נוסף לעבר הגמר. אנחנו כאן בשביל לזכות בגביע, כמו שאנחנו מכוונים לניצחון בכל משחק. היו לנו 15-17 בעיטות במשחק ואין ספק שאנחנו צריכים להיות יותר קטלניים מול השער ולסיים את זה ב-90 דקות, אבל אחרי אברטון היינו זקוקים לתוצאה טובה ולהרגשה טובה וזה מה שהשגנו".

ובחזרה למקטומיניי. ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" הדגישו גם הבוקר את החשיבות של הסקוטי ועד כמה הוא מצליח לעשות את ההבדל, בניגוד לוואן דה בייק שהגיע בקיץ בתור הבטחה ענקית ועדיין לא הצליח להשתלב. ההולנדי זכה להזדמנות בהרכב לא רק בשל הרוטציה שערך סולשיאר, אלא גם כי פול פוגבה הפצוע ייעדר בשבועות הבאים, אבל לא נראה שהוא לקח את ההזדמנות ובמהלך המשחק הוא אף נקרא על ידי סולשיאר לקבלת תדרוך – ועל פי תנועות הידיים זה לא נראה היה שהמנג'ר מרוצה מתפקודו והוא הוחלף אחרי 73 דקות על ידי פרננדס.

"סקוט מראה את מה שבמנצ'סטר יונייטד ציפו מדוני לעשות", נכתב הבוקר, "דווקא במשחק בו סולשיאר ביצע שינויים, מקטומיניי סיפק לו תזכורת עד כמה הוא חשוב. דוני ואן דה בייק כלל לא לוחץ, הוא רק חושב להחזיק את הכדור כמו שהוא למד באייאקס, מקובע על 4-3-3 שהוא מכיר היטב בזמן שיונייטד משחקת במערך 4-2-3-1.

דוני ואן דה בייק | Simon Stacpoole/Offside/Offside via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי