אנגליה בטירוף: "משחק שייזכר לדורות", מוריניו מיואש

אברטון הדיחה את טוטנהאם אחרי 4:5 במשחק הגביע עם הכי הרבה שערים מאז 1961. המאמן מתוסכל מההגנה: "זה היה כמו חתול ועכבר, אל תאלצו אותי לדבר על הטעויות, לא נוח לי". וגם: שיא לקיין ומדוע בייל לא שיחק?

(גודל טקסט)

באנגליה עדיין מנסים להתאושש מאחד ממשחקי הגביע הטובים ביותר שנראו. לא הייתה שם מנצ'סטר סיטי, גם לא ליברפול או מנצ'סטר יונייטד. אברטון של קרלו אנצ'לוטי ניצחה 4:5 את טוטנהאם אחרי 120 דקות פשוט משוגעות. שימו לב לזה: זה היה המשחק עם הכי הרבה שערים בין שתי קבוצות מהליגה הבכירה באנגליה מאז ששפילד וונסדי ניצחה 2:7 את מנצ'סטר יונייטד ב-1961. גילפי סיגורדסון היה לשחקן אברטון הראשון שבישל שלושה שערים במשחק בודד מאז עשה זאת סטיבן פינאר ב-2012.

זו הייתה הפעם הראשונה בה הקבוצה של מוריניו, במשחקו ה-981 כמאמן – גם מבקיעה וגם סופגת לפחות ארבעה שערים. "המיוחד" לא ספג חמישייה מאז נכנע 5:3 דווקא לספרס כמאמן צ'לסי בינואר 2015. לאחר המשחק, אין זה פלא, המאמן נשמע די מיואש. ב-25 באפריל תנסה הקבוצה לזכות סוף סוף בתואר כשתפגוש את מנצ'סטר סיטי בגמר גביע הליגה.

הארי קיין שפתח על הספסל הצליח לכבוש ולהשוות ל-4:4 שבע דקות לסיום. השער לקח את המשחק להארכה ועל הדרך החלוץ האנגלי רשם הישג יפה כשהגיע ל-209 שערים במועדון ב-318 משחקים. בכך הפך למבקיע השני בתולדות הספרס כשרק ג'יימי גריבס מקדים אותו (266 שערים).

מוריניו אמר: "נהניתי ולא נהניתי. אני מרוצה מהדרך ששיחקנו אם היה לנו את הכדור, מהרגע הראשון, מיד. אבל התקפה חזקה תנצח משחקים רק כשאתה לא תבצע טעויות קשות בהגנה. ארבעה שערים שלנו לא הספיקו, זה מטורף?. היכולת ההגנתית שלנו פוגעת בכולם, התחושה היא ששיחקנו ממש טוב, היינו אמיצים עכם הכדור ויצרנו מצבים. הובלנו 0:1 ואז היו דקות של טעויות אחת אחרי השנייה וגם שערים בקצב. זה היה ממש חתול ועכבר – נלחמנו, כבשנו ועשינו טעויות. אני לא מרגיש בנוח לדבר על כל הטעויות שלנו".

המאמן הבהיר לגבי בייל: "אני חושב שעדיף לי להגיד. שיחקנו מול ווסט ברומיץ' בראשון. הוא לא שיחק ולמחרת הופתעתי שהוא ביקש בדיקה רפואית כי לטענתו הוא לא מרגיש בנוח עם איזור השרירים. הוא לא התאמן. בשלישי הוא התאמן עם הקבוצה אבל ביקש לחזק את האיזור הפגוע ולכן הוא לא שיחק. אני לא חושב שאפשר לדבר על פציעה, אבל לא נוח לו".

בצד של אברטון, עוזר המאמן דאנקן פרגוסון אמר: "אנחנו שמחים, אין מה לדבר על טקטיקה עם השחקנים אחרי משחק כזה. בירכנו אותם על הגישה והרוח הנפלאה שלהם. כמו באולד טראפורד (אברטון השוותה ל-3:3 דרמטי בתוספת הזמן) – הם המשיכו לשחק עד הסוף. זה פנטסטי לכבוש חמישה שערים. זה היה לילה ארוך וקשה אבל העיקר שניצחנו".

קרלו אנצ'לוטי ושחקני אברטון | Clive Brunskill/Getty Images

דומיניק קלברט לווין המשיך את העונה המצוינת שלו והיה האיש שהשווה את התוצאה בדקה ה-36 (שערו ה-18 בכל המסגרות) וכעבור שתי דקות הספיק לבשל את המהפך, אך הוא נאלץ לצאת בדקה ה-55 בשל פציעה. "אנחנו מקווים שזה לא רציני, זו כנראה פגיעה באיזור הירך", אמר פרגוסון. חאמס רודריגס, אגב, לא עבר מבחן כשירות.

"אברטון ברבע הגמר אחרי שניצחה את טוטנהאם בקלאסיקה של ממש, משחק מפואר של שתי הקבוצות שהציגו עוצמות של נחישות וכושר – עד שהטופיז הכניעו את היריבה בדקה השביעית של ההארכה" – נכתב ב-"BBC". ב"סקיי ספורטס נכתב: "זה משחק שיזכרו אותו עוד כל כך הרבה זמן. אברטון ניצחה במשחק שייזכר לדורות".

"הטעויות האישיות בחלק האחורי הורגות את טוטנהאם והיא לעולם לא תואכל לאתגר בעקביות את הגדולות. אני מרחם על מוריניו", אמר בלם העבר ריו פרדיננד. "טוטנהאם ממש לא נראית כמו קבוצה של ז'וזה מוריניו", נכתב ב-"BBC". ב"דיילי מייל" נכתבו דברים דומים: "ההמתנה בת 30 שנה תימשך, טוטנהאם שוב מודחת. משחק התקפי נועז לא הספיק אחרי מופע אימים בהגנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי