ארטטה: "השערים של אובמיאנג היו חסרים". ציון דרך לקפטן

החלוץ שסבל מבעיות אישיות, כבש שלושער ראשון בפרמיירליג והגיע ל-201 שערים בחמש הליגות הבכירות. הוא הודה למועדון על התמיכה: "הגיע הזמן שאחזור לחייך". קיאון החמיא על סגנון המשחק. המאמן: "ניצחון פנטסטי"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים ושלושה משחקים ללא ניצחון, ארסנל חזרה ובגדול כשניצחה אתמול (ראשון) 2:4 את לידס. התותחנים הובילו כבר 0:4 וכבשו רביעייה ביתית לראשונה מאז יולי (הביסו 0:4 את נוריץ') אך הורידה את הרגל מהגז. אמנם ארסנל עדיין תקועה רק במקום העשירי אך היא רחוקה חמש נקודות בלבד מהמקום החמישי המוליך לליגה האירופית. גיבור הניצחון היה פייר-אמריק אובמיאנג, איך לא, ששם את התקופה הקשה מאחוריו.

אובמיאנג כבש את השלושער הראשון שלו בפרמיירליג וכמה סמלי שעשה זאת ביום האהבה. הוא השחקן השלישי שכובש שלישייה ביום המיוחד הזה, אחרי מאט לה טיסייה ב-1994 ומייקל אואן ב-1998. הקפטן הגיע גם ל-201 שערים בחמש הליגות הבכירות באירופה – 41 בצרפת, 98 בגרמניה, ו-62 באנגליה ב-369 משחקים בלבד. הוא אחד מתשעה שחקנים בודדים שהשיגו את הרקורד הזה.

לאחר המשחק, אובמיאנג קודם כל הודה לקבוצה על התמיכה ברגעים הקשים: "כולם הרעיפו עליי אהבה, לאמי, למשפחה שלי. אני חייב לומר תודה לכולם במועדון ולאוהדים. השלושער אומר הרבה עבורי. אני בחור שתמיד עובד קשה, זו הייתה תקופה לא פשוטה והגיע הזמן שאחזיר את החיוך. הילדים שלי יהיו מאושרים כי הם יקבלו את כדור המשחק. לידס נלחמה, ידענו שזה מה שיהיה והיה חשוב לנו לבלוט במשחק בית, אנחנו צריכים לנצח כאן הרבה משחקים".

המנג'ר ארטטה: "השערים של אובמיאנג היו חסרים לנו. הוא היה במיטבו ואנחנו מאושרים. הוא התאמן לאחר תקופה קשה בשל סיבות אישיות, הייתה לנו הרגשה שהוא יוכל לעזור לנו ולהיות שחקן חשוב במשחק הזה. ברור שחלק גדול מההצלחה העתידית שלנו קשורה ליכולת שלו להיות במיטבו ולכבוש שערים".

"אם הוא משחק כך, נהיה קרובים יותר לניצחונות, זה בטוח. אי אפשר להסתמך רק עליו אבל הוא חלק גדול מהפאזל שלנו וראינו את זה היום (אתמול) עד כמה קשה לשחק נגדו כשהוא טוב". עוד אמר: "אני מרוצה מאוד מהתוצאה ומהביצועים, בעיקר במחצית הראשונה, נגד יריבה פנטסטית. יש הרבה דברים חיוביים".

על מרטין אודגור שפתח בהרכב לראשונה מאז שהצטרף כמושאל: "הוא לא שיחק הרבה כדורגל בשלושת החודשים האחרונים, מגיע לו קרדיט גדול. הוא מאוד יצירתי ונוח עם הכדור, רץ בלי הפסקה, הוא הפגין את האישיות שלו והיה פשוט נהדר".

שחקן העבר איאן רייט חגגה בטירוף את השער המבריק של הקטור ביירין. מרטין קיאון, שמזוהה גם הוא עם התותחנים, החמיא לביצועי הקבוצה כשאמר: "ארסנל הייתה מאוד יצירתית ולראשונה אולי חזרה לפילוסופיה ההתקפית שגרמה לה להיות נערצת ברחבי העולם בעידן ארסן ונגר". ב-"דיילי מייל" נכתב: "הוא חזר לקבוצה וחזר לכבוש שערים. ובכן, אובמיאנג חזר. הוא פיצה באופן ניכר על היעדרותו והיה חלק ממחצית ראשונה נהדרת. היכולת שלו יכולה להיות משמעותית בהרבה משלוש הנקודות". "אחרי עונה קשה מאוד הוא מראה מחדש את האיכות שהפכה אותו לשחקן הכי חשוב בקבוצה", נכתב ב"סקיי ספורטס". "ההצלחה של המועדון תלויה בו".

מרטין אודגור | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי