סיטי שוברת עוד שיאים, דיאש זכה לשבחים: "הוא כמו ואן דייק"

הקבוצה של פפ משייטת לאליפות אחרי שפתחה פער של 10 נק' - כזה שרק שתי קבוצות בעבר שמטו. בדרך היא רשמה ניצחון עשירי מפתיחת 2021. המאמן החמיא לברנרדו וסיפר מתי גונדואן חוזר. באנגליה נכתב: "על סף שלמות"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

בשנה שעברה היא יצאה ממאבק האליפות והניפה דגל לבן בשלב כה מוקדם והעונה מנצ'סטר סיטי מפצה את אוהדיה על כך, ובגדול. הקבוצה של פפ גווארדיולה גברה אתמול (רביעי) 1:3 על אברטון והשיגה ניצחון 17 ברציפות בכל המסגרות ו-12 ברציפות בליגה. היא פתחה פער של עשר נקודות על פני הדולקות אחריה ונראית בדרך הבטוחה לאליפות. רק שתי קבוצות בעבר שמטו יתרון כזה בעבר בפרמיירליג: ניוקאסל (עונת 1995/96) ומנצ'סטר יונייטד כעבור שנתיים. סיטי לא נקלעה לפיגור ולו פעם אחת ב-16 משחקי הליגה האחרונים שלה. רק ארסנל שעשתה זאת למשך 19 משחקים בין דצמבר 1998 למאי 1999 – מחזיקה במאזן מרשים יותר.

עוד מספרים? זה היה הניצחון העשירי ברציפות של סיטי ב-2021, הריצה הטובה ביותר של כל קבוצה בשנה קלנדרית חדשה בליגות הבכירות. ריאד מאחרז, שהעלה את סיטי ליתרון בדקה ה-63 – הבקיע את כל ארבעת שעריו נגד אברטון דווקא בגודיסון פארק. את שער היתרון כבש פיל פודן. היחידים שכבשו יותר שערי ליגה תחת פיקודו של פפ גווארדיולה לפני גיל 21 הם בויאן קרקיץ' וגבריאל ז'סוס (לשניהם היו 16 ולאנגלי יש 129. מייקל אואן ולי דיקסון שפרשנו את המשחק, שיבחו: "פפ מביא את סיטי לכדי שלמות והם יכולים לזכות בכל ארבעת התארים (המקומיים). רובן דיאש ממש מזכיר את וירג'יל ואן דייק".

פפ היה נרגש מכך שברנרדו סילבה חזר לעצמו: "איזה שחקן. זה כל מה שאני יכול לומר. כל מה שהוא עשה היה נפלא. בשנה בה זכינו באליפות שנייה ברציפות (2018/19) הוא היה בלתי ניתן לעצירה וככה זה גם עכשיו. הוא אדם מקסים וכמאמן אתה אוהב שחקנים כאלה. אמא ואבא שלו יכולים להיות כל כך גאים".

על שיאי הקבוצה: "זה מעולם לא נעשה לפניכן, זה נחמד, אבל אני אומר פעמים רבים שהמשחק הבא הוא חשוב – יהיה קשה מאוד נגד ארסנל. הניצחון נגד אברטון? זה היה משחק קשה נגד הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי, כצפוי היא הייתה מסודרת. לשחקנים באגפים היה קשה למצוא מקום אבל היינו סבלניים. ניצחנו הרבה משחקים והרצון שלנו לא נגמר. עבדנו קשה מאוד כמו באנפילד".

מי שנעדר מהמשחק הוא אילקאי גונדואן שנפצע דווקא כשהיה בכושר הטוב בקריירה שלו. בכל מקרה, פפ הבהיר כי הגרמני צפוי לחזור נגד ארסנל ובורוסיה מנשנגלדבאך. "הוא הרבה יותר טוב. זה לא משהו רציני, רצינו למנוע סיכון ולכן הוא קיבל עוד מספר ימים להתאושש. כמובן שהוא שחקן יוצא דופן, דיברנו על זה. אנחנו זקוקים לכל הסגל שלנו כדי לזכות בתארים".

דיאש עם דה בריינה ששב מפציעה. מנהיג | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

המאמן הוסיף: "לוח הזמנים הצפוף עלול להכניס אותך לדיכאון לעתים, יותר מדי משחקים וכל שחקן צריך מנוחה לעתים, אך יחד עם זאת זה אתגר יפה, גם גביע הליגה. אין לנו הפסקה למעשה – עוד מעט ליגת האלופות חוזרת ואז יש לנו את ווסטהאם, וולבס, מנצ'סטר יונייטד. נתאושש וננסה לנצח במשחק הבא, נמשיך עם הרוח הזו. אני אסיר תודה לשחקנים האלה".

מאחרז מרוצה: "תמיד היה לי ולברנרדו קשר טוב, אנחנו מבינים זה את זה מבלי לדבר. כל אחד מאיתנו ידוע היכן השני נמצא. אנחנו מתאמנים כל כך טוב ויודעים את התנועה. כשאתה ממשיך לנצח ולהבקיע הביטחון שלך עולה. זה היה משחק מעולה. ספגנו שער אחד ולא רצינו שזה יקרה אך זה היה השער היחיד. אני לא חושב בכלל על שום תואר אלא רק על המשחק נגד ארסנל".

ברנרדו סילבה, ריאד מאחרז | Michael Regan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי