כמעט מאה שנה זה לא קרה: ליברפול במשבר היסטורי

האלופה הפסידה דרבי באנפילד לראשונה מאז 1999 ואפשרה לאברטון להשתוות אליה בטבלה, אבל מכה קשה ואפילו גדולה יותר היא הפציעה של הנדרסון: "זה לא נראה טוב", הודה קלופ. כל התגובות והמספרים אחרי ה-2:0

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול לא הפסידה באנפילד במשך 68 משחקים רצופים עד החודש שעבר, אז הגיעה ברנלי והדהימה את המקומיים. מאז היא נכנעה גם לברייטון, למנצ'סטר סיטי ואתמול (שבת) הגיע שיא השפל מבחינתה כשהיא נכנעה 2:0 ליריבה העירונית אברטון – שניצחה דרבי ראשון באנפילד מאז 1999!

היסטוריה שקשורה למאה אחרת לא נוגעת רק לניצחון האחרון של אברטון באנפילד, אלא גם לפעם האחרונה בה הפסידה ליברפול ארבעה משחקי בית רצופים – זה קרה רק אי שם ב-1923. אגב, האלופה האחרונה שהפסידה ארבעה משחקי בית רצופים הייתה אברטון ב-1929. כעת, בעקבות תוצאת הדרבי, אברטון השתוותה לליברפול במקום השישי כששתיהן עם 40 נקודות, אולם לאלופה משחק עודף ולמזלה גם צ'לסי מעדה וייתכן שהפער מהמקום הרביעי יישאר על שלוש נקודות בלבד.

המנג'ר יורגן קלופ, שהכחיש בשבוע שעבר אפשרות של פרידה מהמייטירדס, גם איבד בפתיחת המשחק את הקפטן ג'ורדן הנדרסון, הקשר האחורי שלאור מכת הפציעות במרכז ההגנה כבר מזמן החל לשחק כבלם, אך כעת עלול להיעדר גם הוא תקופה ממושכת ולהצטרף בחדר הטיפולים לוירג'יל ואן דייק וג'ו גומז. "זו מכה קשה לאבד את 'הנדו'", אמר קלופ, "דברים קורים מוזרים השנה. זה לא נראה טוב, אף אחד מאנשי הצוות הרפואי שלנו לא אופטימי".

עוד מכה קשה שנחתה על ליברפול. הנדרסון נאנק מכאבים | Laurence Griffiths/Getty Images

קלופ גם החליט להעביר פעם נוספת ביקורת נגד החלטת שיפוט, הפעם על השריקה לפנדל לטובת אברטון לאחר שטרנט אלכסנדר ארנולד ספק הכשיל את דומיניק קלברט לואין מול שער חשוף: "אני לא חושב שזה הוגן לשאול אותי, כי זה אומר שהרוב חושב שלא היה פנדל ואילו השופט חשב. שאלתי אותו 'מה ראית כשצפית במסך?', אבל הוא החליט תוך שנייה אז הוא כנראה ראה משהו שאף אחד אחר לא ראה".

לסיום, קלופ החמיא לבלם נאט פיליפס שעלה מהספסל במקום הנדרסון והבהיר: "יש לנו אופציות, פשוט נצטרך לשנות דברים ולהתארגן מחדש. הדרך היחידה שלנו היא לנסות שוב, ושוב ושוב. כולם מחויבים ורוצים להצליח וזה נכון שיש לנו בעיות, אבל אנחנו גם הכי ביקורתיים כלפי עצמנו והיו גם חלקים טובים במשחק. אני כבר מחר לקרוא מה תכתבו כעת על הריצה שלנו", עקץ המנג'ר את העיתונאים במקום.

יורגן קלופ | Paul Ellis/PA Images via Getty Images

ג'יימס פירס, עיתונאי "האתלטיק" שמסקר את ליברפול, ניסה להיות אופטימי וכתב לאחר המשחק: "ליברפול כבר עם רגל ברבע גמר ליגת האלופות, אבל נגד באיירן מנכן ופריז סן ז'רמן אין לה שום סיכוי אם היא תמשיך להיראות ככה. ליברפול בדרך לתקופה קשה מאוד, במיוחד עכשיו בלי הנדרסון. זמנים קשים".

מאמן העבר גרהאם סונס היה יותר נחרץ ואמר ב"סקיי": "ב-10 הדקות הראשונות אחרי השער של רישארליסון עוד ראיתי משחקני ליברפול תגובה כלשהי, אבל מהר מאוד זה נעלם. אין אפילו שחקן אחד של ליברפול שראוי לחשוב שהוא או הקבוצה שיחקה טוב. ליברפול כרגע היא צל של עצמה".

בריאיון לספורט1 לאחר המשחק, אמר הקשר ההולנדי ג'ורג'יניו ווינאלדום: "אנחנו תמיד חייבים לנתח את המשחק ולפי דעתי, אברטון לא הייתה הקבוצה הטובה יותר. הם כבשו פעמיים משלוש הזדמנויות שהם יצרו. אני חושב שאנחנו הגענו ליותר מצבים, אבל בסופו של דבר נשארנו ללא נקודות, אז זה מאוד כואב. אני מאמין שיש דרך לתקן את המצב, אנחנו חייבים להישאר ביחד ולנסות לחזור לנצח. למרות הפציעות, יש לנו סגל שיכול לשנות את המצב. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתאמן חזק ולנסות להחזיר לעצמנו את הביטחון".

צפו בווינאלדום בריאיון לספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי