חסר תקדים: נתוני השפל של מוריניו אחרי 50 משחקים בטוטנהאם

ז'וזה מוריניו | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

פחות נקודות ופי שניים יותר הפסדים מכל קדנציה אחרת בקבוצות אנגליות: הפורטוגלי וטוטנהאם במשבר, אך המנג'ר לא מכחיש ומבהיר כי "השיטות שלי לא נופלות מאלו של אף מאמן אחר בעולם"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

כשטוטנהאם הובילה את טבלת הפרמיירליג באמצע הסיבוב הראשון של העונה, ספק אם מישהו תיאר לעצמו שאחרי כחודשיים וחצי בלבד היא תהיה במשבר כה עמוק. אלא שאחרי שנכנעו 2:1 לווסטהאם אתמול (ראשון), הספרס סופרים חמישה הפסדים בששת המחזורים האחרונים ולמרות שקיימו משחק אחד פחות לעומת יתר הקבוצות, הם רחוקים שבע נקודות ממקום בליגה האירופית בעונה הבאה, מה שמכוון את מרבית האש לעבר המנג'ר ז'וזה מוריניו, באופן טבעי.

שימו לב לנתוני השפל שרושם הפורטוגלי בתום משחקו ה-50 בליגה על הקווים של התרנגולים: מוריניו צבר בתקופה זו 81 נקודות בלבד – הכמות הנמוכה ביותר שלו ב-50 משחקיו הראשונים באיזושהי קבוצה בקריירה, 14 נקודות פחות ממה שהשיג במנצ'סטר יונייטד. יתרה מזאת, מספר ההפסדים שלו בפרמיירליג עם טוטנהאם כפול מזה שנחל בכל מועדון אנגלי אחר. בנוסף, אתמול הייתה זו הפעם הראשונה שבה קבוצה אנגלית של מוריניו סופגת בחמש הדקות הראשונות בכל אחת מן המחציות במשחק, עוד נתון שיכול להעיד על ההשפעה ההולכת ופוחתת של המאמן על שחקניו.

על אף סדרת התוצאות הנוראית לאחרונה, מוריניו הבהיר בפני התקשורת כי אינו חושב שטוטנהאם במשבר: "אני לא יודע למה אתם מתכוונים במילה הזו. אם משבר פירושו תסכול ועצב בחדר ההלבשה, הייתי אומר שאף אחד לא מרוצה והראנו את זה במשחק הזה. כשקבוצה נלחמת בצורה שנלחמנו עד השנייה האחרונה, בניסיון להשיג תוצאה טובה יותר, זה אף עם לא משבר כי מי שנמצא במשבר לא מנסה לשפר את מצבו. זו פשוט סדרה של תוצאות רעות מאוד, זה ברור. אנחנו מפסידים יותר מדי משחקים".

אין מאמן שמוריניו פגש יותר פעמים מבלי להפסיד מאשר דייויד מויס, אך אמש הסקוטי שבר את הקללה בעימות ה-16 שלו עם "המיוחד" בקריירה וניצח אותו לראשונה. ועדיין, הפורטוגלי בטוח שאין לו שום סיבה לשנות את דרכיו: "בשום פנים ואופן. השיטות שלי ושל הצוות שלי לא נופלות משל אף צוות אימון אחר בעולם".

אז מה הלאה? בליגה האירופית טוטנהאם די הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בזכות ה-1:4 בחוץ נגד וולפסברגר במפגש הראשון מתוך שניים, ובליגה האנגלית היא תפגוש במחזורים הקרובים את ברנלי, פולהאם וקריסטל פאלאס מתחתית הטבלה. באנגליה נטען כי הבעלים דניאל לוי אינו צפוי להחליט לגבי עתידו של המאמן לפני תום העונה בכל מקרה, אך אין ספק שהמשחקים הבאים הינם בגדר "חובת ניצחון" עבור מוריניו, אם הוא עדיין חולם להדריך את הספרס בליגת האלופות בעונה הבאה.

קיין ובייל. מחזה שממחיש את המשבר | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי