בראשון: ז'וטה ישוב לסגל ליברפול, צ'לסי מחכה למנצ'סטר יונייטד

החלוץ שנעדר כמעט שלושה חודשים עשוי אף לפתוח. קלופ, שמקווה לצאת מהמשבר נגד שפילד, הגן על שחקניו: "אני לא חושב שאנחנו צריכים מהפכה". קרב אדיר בסטמפורד ברידג' בין החמישית לשנייה. וגם: מוריניו מבסוט מבייל

(גודל טקסט)

המחזור ה-26 בליגה האנגלית יימשך מחר (ראשון). אמנם מנצ'סטר סיטי ניצחה שוב ולא נותנת לאף אחת סיכוי במאבק האליפות, אך הקרב על הטופ4 רותח וישנם לא מעט משחקים מרתקים בראשון. צ'לסי החמישית תארח את מנצ'סטר יונייטד השנייה לקרב צמרת ענק בין שתי קבוצות שנמצאות בכושר טוב. האלופה ליברפול תנסה להתאושש מהמשבר העצום כשתפגוש את האחרונה בטבלה שפילד יונייטד. גם טוטנהאם רוצה לשפר עמדות בליגה כשתארח את ברנלי.

שפילד יונייטד – ליברפול (21:15, שידור ישיר בספורט2)

ארבעה הפסדי ליגה רצופים דרדרו את האלופה למקום השישי בטבלה. ב-11 משחקי הליגה האחרונים היא ניצחה רק פעמיים. אולי דווקא מחוץ לאנפילד זה ישתנה? ליברפול תנסה לתקן זאת במשחק חוץ נגד האחרונה בטבלה שפילד. למרות זאת המאמן יורגן קלופ, שראה את הקפטן ג'ורדן הנדרסון מצטרף לרשימת הפצועים שלו (נתנאל פיליפס יחליפו) מאמין בשחקנים שיש לו כרגע. "אני לא חושב שהגיע הזמן לבנייה מחודש", אמר קלופ במסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

"לסגל שלי השנה לא הייתה הזדמנות אחת לשחק יחד באמת. אני חושב שזה הגיוני להסתכל על הבעיות אך לא צריך להגזים. אנחנו מנסים לתקן את המצב וכמובן שאנחנו גם מסתכלים אל עבר העתיד. אני לא בטוח שנוכל לתקן הקיץ אך ננסה".

שחקני ליברפול. יעצרו את כדור השלג? | Laurence Griffiths/Getty Images

המטרות: "הכל עניין של תוצאות, הטבלה לא משקרת אף פעם. אנחנו יודעים שאנחנו עושים את הדברים טוב אבל רחוקים מאוד בפן התוצאות. עלינו לשנות את זה. אנחנו נותנים הכל עם מה שיש לנו וכשאנחנו מנסים לטפל בבעיה אחת – מגיעה בעיה אחרת. זאת עונה קשה ומאוד לא מושלמת, זה ברור. אם נגיע לליגת האלופות זה יהיה הישג".

חדשות טובות הגיעו לקלופ, סוף סוף, מכיוונו של דיוגו ז'וטה שהשלים שני אימונים עם הקבוצה וצפוי להיכלל בסגל. באנגליה נכתב בזהירות כי ייתכן שהחלוץ, שנעדר כמעט שלושה חודשים (נפצע בשישה בדצמבר) אף יפתח ב-11. הוא כבש שער כל 107 דקות – מספרים טובים יותר מכל שחקן אחר. "לראות אותו שוב על המגרש העלה חיוך אצל כולם. הוא שיחק נפלא עד לפציעה כשכבש ובישל. זה נהדר שהוא חוזר", אמר אנדי רוברטסון. "הוא נראה טוב באימונים, הוא יפצה על הזמן האבוד".

ליברפול ניצחה בכל ארבעת המפגשים האחרונים נגד שפילד, שאמנם הפסידה בשני משחקיה האחרונים אך את שלושת הניצחונות היחידים שלה העונה השיגה ב-2021, כולל 1:2 על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. דייויד מקגולדריק, מלך שערי הקבוצה העונה, יפתח בחוד. גם לשפילד רשימת נעדרים ענפה.

צ'לסי – מנצ'סטר יונייטד (18:30, שידור ישיר בספורט2)

בפברואר בעונה שעברה ניצחה מנצ'סטר יונייטד 0:2 את צ'לסי בסטמפורד ברידג' ושם החלה את הריצה המרשימה שלה של 19 משחקי חוץ ללא הפסד. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר שנמצאת בכושר טוב ושמרה כוחות בתיקו 0:0 נגד ריאל סוסיאדד באנגליה – רוצה להמשיך לנצח. אגב, יונייטד עם שלושה ניצחונות חוץ על צ'לסי בכל המסגרות – מעולם היא לא השיגה ארבעה.

ברונו פרננדס ושחקני יונייטד. רצף מצוין במשחקי החוץ. | Jonathan Moscrop/Getty Images

הקפטן הארי מגוויר אמר: "ברור שצ'לסי היא יריבה קשה אבל ניצחנו שם בשנה שעברה ואנחנו רוצים לעשות זאת שוב. הם שומרים על העמדה שלהם יפה מאוד ובונים אתץ המשחק טוב והם התחילו טוב עם תומאס טוכל אבל אנחנו רוצים לקלקל את זה. יש להם הרבה כישרון. אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו בראש ובראשונה. נגיע למשחק עם הרבה ביטחון ואמונה ונשחק כמו שאנחנו יודעים".

"כל שלושה-ארבעה ימים אתה צריך להיות מרוכז ומוכן נפשית כדי לנצח ולנצח ולנצח, עלינו למצוא את העקביות כדי להגיע לאן שאנחנו רוצים. זה מרגיש כמו משחק ברמה של ליגת האלופות, מילאן קבוצת פאר והסן סירו אצטדיון ענק, זה יהיה משחק מרגש, אבל אנחנו עדיין לא חושבים על זה".מרקוס ראשפורד צפוי לחזור להרכב השדים האדומים בזמן שפול פוגבה, חואן מאטה, פיל ג'ונס וסקוט מקטומיניי בחוץ. אדינסון קבאני נמצא בספק להתמודדות.

הבלוז מגיעים למשחק אחרי 0:1 גדול על אתלטיקו מדריד במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. תומאס טוכל, שטרם ההפסיד מאז מונה לתפקיד, ייחסר את טיאגו סילבה ששב לאימונים אך עדיין לא כשיר במאה אחוז. אם צ'לסי תנצח היא תוכל להעפיל למקום הרביעי בטבלה המוליך לליגת האלופות. המאמן מתלבט האם לפתוח עם אנגולו קאנטה שזכה בחולצת ההרכב רק פעם אחת מאז שהגרמני מונה. אוליבייה ז'ירו שכבש שער ענק בספרד ימשיך להוליך את החוד ומתחתיו טימו ורנר ומייסון מאונט. קאי האברץ ימתין על הספסל.

ג'ורג'יניו אמר לקראת המשחק: "אני מאוד שמח כי הקבוצה מצליחה כרגע, עובדת קשה ומבינה לאט לאט מהן דרישות המאמן. אנחנו בדרך הנכונה. טוכל מבין את מאפייני השחקנים. אני משחק היטב לצד מתיאה קובאצ'יץ', אנחנו חושבים על כדורגל באותה צורה. אנחנו ידועים מה צריך לעשות במצב הזה. הדרך הכי טובה היא להגן כמו שצריך, ואז נוכל לייצר מצבים בשל האיכות שלנו בחלק הקדמי. משחק גדול כזה נותן לך מוטיבצייה מיוחדת".

ז'ירו חוגג עם שחקני צ'לסי. הבלוז לא הפסידו מאז הגעתו של טוכל | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

לסטר – ארסנל (14:00, שידור ישיר בספורט2)

שתי הקבוצות במגמות הפוכות. המארחת נמצאת בכושר טוב בליגה ומדורגת במקום השלישי אם כי סיימה את דרכה בליגה האירופית, בזמן שהתותחנים העפילו לשמינית הגמר אך מדורגים רק במקום ה-11 בטבלה. הקבוצה של ברנדן רוג'רס בשוויון נקודות עם מנצ'סטר יונייטד השנייה. היא תצטרך להסתדר ללא ג'יימס מדיסון וגם איוסה פרס ו-ווסלי פופונה בחוץ. מי שכן ישחק הוא ג'יימי וארדי שיפגוש את היריבה המועדפת עליו. החלוץ כבש בכל ארבעת משחקיו האחרונים נגד ארסנל – לא פחות מחמישה שערים, ובסה"כ כבש 11 שערים ב-12 משחקי פרמיירליג. האם לסטר תשלים דאבל על ארסנל בליגה לראשונה מאז 1973/74? מנגד, לסטר מתקשה דווקא במשחקי הבית שלה.

התותחנים מקווים שרוב הולדינג יוכל לשחק. אולם, יש להם צרות גם בהתקפה – ארסנל לא כבשה כבר בעשרה משחקי ליגה העונה – המספרים הכי נוראיים מאז עונת 2005/06. בוקאסיו סאקה צפוי לפתוח בהרכב ובכך יהפוך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-50 משחקי ליגה במדי התותחנים. רק ססק פברגאס מקדים את הילד בן ה-19. תומאס פארטיי צפוי לשוב ל-11 של מיקל ארטטה.

וארדי מאוכזב בליגה האירופית. אוהב לשחק נגד ארסנל | Michael Regan/Getty Images

טוטנהאם – ברנלי (16:00, שידור ישיר בספורט2)

הקבוצה של ז'וזה מוריניו לא התקשתה להעפיל לשמינית גמר הליגה האירופית אחרי 0:4 על וולפסברגר אך בליגה המצב רע מאוד עם חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים, כשביום ראשון נכנעה הקבוצה 2:1 לווסטהאם. הספרס רק במקום התשיעי בטבלה במרחק ארבע נקודות מהשישית ליברפול. הארי קיין ויונג מין סון שקיבלו מנוחה מלאה – ישובו להוליך את החוד כאשר קרלוס ויניסיוס שכבש צמד יירד לספסל.

בהחלט יכול להיות שבייל שכבש ביום חמישי – יקבל הזדמנות ב-11 מה שכמעט ולא קרה העונה במשחקי הליגה – פעמיים בלבד. "הוא נראה מאושר מתמיד ובטוח בעצמו. באימון אתה יכול לראות שהוא מחזיר את הביטחון שלו לאט לאט וגם הבעיטות שלו שוב פנומנליות. אני חושב שזה תמיד עניין פיזי שמשפיע על המנטאלי. הוא במצב הטוב ביותר מאז הגיע אלינן", החמיא המאמן ז'וזה מוריניו במסיבת העיתונאים. "אם שחקן מתאמן טוב, משחק במאה אחוז והתחושות טובות אז אין שום בעיות פסיכולוגיות". היריבה מדורגת במקום ה-15 בטבלה כך שזו הזדמנות טובה לספרס.

במשחקים נוספים: קריסטל פאלאס – פולהאם (14:00, שידור ישיר בספורט3) , אברטון – סאות'המפטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי