"הולאנד? לא בטוח ששחקנים כאלה עדיין רוצים להגיע ליונייטד"

פרדיננד קרא להנהלה "להזיז שמים וארץ" כדי להחתים כוכב על בקיץ, אך קול בספק: "זה לא כמו בתקופתי. המועדון לא יכול לרכוב רק על השם שלו". ברביעי: סולשיאר מתארח בפאלאס. מרסיאל ישוב ל-11, וגם: הבעיה של ברונו

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד השתפרה העונה תחת אולה גונאר סולשיאר אך עדיין לא משיגה תוצאות טובות נגד קבוצות הצמרת, והחלום לזכות באליפות ראשונה מאז עונת 2012/13 כמעט נגוז. ריו פרדיננד, שחקן העבר של המועדון, קורא להנהלה: "להזיז שמים וארץ" כדי להחתים את קיליאן אמבפה או ארלינג הולאנד בקיץ הקרוב ואומר שסולשיאר לא יכול להרשות לעצמו שאחד מהם יצטרף לאחת מיריבותיה הישירות למאבק האליפות.

אנדי קול, חלוץ העבר של הקבוצה, הטיל ספק ביכולת של יונייטד למשוך כוכבים כאלה כבעבר. "כדי לגרום לחבר'ה האלה להגיע, הולאנד למשל, צריך לפתות אותו עם משהו", אמר קול בריאיון. "זה לא עניין של כסף אלא היכולת לזכות בתארים תוך שנה אחת".

"לשחקנים כאלה יהיו אפשרויות אחרות, אולי מנצ'סטר סיטי, ליברפול, צ'לסי, ריאל מדריד או אולי ברצלונה. אם אתה שחקן על ויש לך הצעה מהמועדונים האלה – היכן יונייטד תמצא ברגע הזה? למרות שאני אוהב את יונייטד, אני לא חושב שהמועדון יכול לרכוב על שמו לבדו, בטח לא כשמדובר בשחקנים כאלה".

החלוץ האנגלי הצטרף בזמנו ליונייטד בחלון ההעברות בחורף 1995 כאשר השדים האדומים שילמו לניוקאסל כשבע מיליון ליש"ט, סכום שיא בכדורגל הבריטי באותה התקופה. קול מסכם: "זה לא אותם הזמנים כמו שאני חתמתי בקבוצה. עלינו להיות כנים – אז כולם רצו להגיע ליונייטד. ועכשיו אנחנו מדברים על 2021. האם עכשיו כולם רוצים להצטרף לקבוצה? אני כלל לא בטוח".

בינתיים הקבוצה של סולשיאר, השנייה בטבלה, ממשיכה בהכנות למשחק מחר (רביעי, 22:15, שידור ישיר בספורט2) נגד קריסטל פאלאס שבמחזור השני הדהימה אותם עם ניצחון 1:3 באולד טראפורד. יונייטד במשחקי החוץ מצליחה הרבה יותר והיא היחידה בפרמיירליג שטרם הפסידה (שמונה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו). יחד עם העונה שעברה הרי שהשדים האדומים לא הפסידו כבר 20 משחקי חוץ בליגה, 13 וחצי חודשים, מאז נכנעו 2:0 לליברפול באנפילד בינואר 2020.

אנתוני מרסיאל שעלה רק כמחליף בתיקו 0:0 נגד צ'לסי, צפוי לחזור לחוד בתקווה שהקבוצה לא תרשום משחק שלישי ברצף ללא שער. מייסון גרינווד יזוז לכנף ודניאל ג'יימס יחזור לספסל. אדינסון קבאני שב לאימונים ועשוי לשוב לסגל, אך ספק עדיין אם ישותף בזמן שפול פוגבה וחואן מאטה ייעדרו בוודאות כמו גם פיל ג'ונס. ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" ניתחו את מצב הקבוצה: "יונייטד שוב מסתמכת יתר על המידה על ברונו (פרננדס), כמו בעונה שעברה וזה עלול לעלות לה ביוקר". מעבר לכך הפורטוגלי רשם העונה כבר 39 משחקים וקיבל מנוחה רק פעמיים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1034934

במסיבת העיתונאים ערך סולשיאר השוואה שלא התקבלה בעין יפה אצל כולם כשנשאל על לוח המשחקים האינטנסיבי: "זו השנה המוזרה ביותר שאנחנו חיים בה. לא חיינו בתקופת מלחמת העולם השנייה למרבה המזל, אבל המגבלות השנה הן קשות כמעט באותה מידה".

מן העבר השני, רוי הודג'סון חושש בשל היעדרות של מספר שחקנים, בין היתר ווילפריד זאהה, אקס יונייטד, צפוי להחמיץ את המשחק. "אני בספק גדול אם הוא יוכל לשחק. עלינו להמתין עוד קצת. אנחנו לא מרוצים מהמשחק נגד יונייטד שנדחף לנו פתאום, בטח במצב העניינים הנוכחי. יהיה קשה מאוד ללא כל כך הרבה שחקנים בכירים שלא זמינים". הודג'סון מדבר על נתנאל קליין, ממאדו, ניית'ן פרגוסון, ג'יימס מקראתור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי