פפ: "גם כשהייתי בברצלונה חלמתי לאמן באנגליה"

מאמן סיטי, שידוע כחובב מוזיקה מושבע, סיפר על הערצתו לביטלס: "זה לא רק הכדורגל אלא התרבות המיוחדת שם". על רגע המפנה העונה: "אמרתי לשחקנים שאני לא אוהב את הקבוצה ואת הכדורגל שלנו"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הלוהטת ביותר באירופה. הקבוצה של פפ גווארדיולה רשמה ריצה אדירה של 21 ניצחונות רצופים בכל המסגרות – פשוט בלתי נתפס וחולמת על טרבל. היא מוליכה ב-14 נקודות יתרון על פני מנצ'סטר יונייטד השנייה, עם רגע וחצי ברבע גמר ליגת האלופות ויכולה לזכות גם בגביע הליגה ובגביע האנגלי. המאמן פפ גווארדיולה התראיין ב-"BT" לריו פרדיננד וסיפר על רגע המפנה העונה, על החלום שהיה לו לאמן באנגליה וגם על ליגת האלופות.

פפ סיפר על הסיבות בעטיין הצטרף לסיטי: "הרגשתי מדהים בברצלונה שהייתה הבית שלי וכך גם באיירן מינכן ועדיין, אני כאן כבר הרבה זמן ומרגיש נהדר. אני לא רוצה לומר שלא היה לי טוב במקום אחר, אבל היה לי את החלום להגיע לכאן לאמן במדינה של שייקספיר, הביטלס, של בתי הקולנוע המיוחדים. זה לא רק הכדורגל אלא כל המדינה והתרבות המיוחדים. הרגשתי טוב גם בעונה שעברה כשלא זכינו בתארים. אני מרגיש מוגן, האוהדים אוהבים אותי והקבוצה הולכת אחריי. כאן לא שופטים אותך רק על סמך תוצאות. בדרך כלל המאמן הוא החוליה החלשה". כמו כן, הוא התלוצץ בנוגע למזג האוויר: "אני שונא את נובמבר, דצמבר, ינואר ופברואר באנגליה כי הייתי רוצה שיהיה אפשר ליהנות יותר".

מה השתנה בקבוצה אחרי ההפסד 2:0 לטוטנהאם: "באותו רגע הבנו שאנחנו לא טובים, שיש לנו משקולות על הרגליים, זה לא היה טבעי. קירבנו יותר שחקנים לרחבה. אחרי ה-1:1 בבית נגד ווסט ברומיץ', משחק בו הגיע לנו לנצח, אמרתי לשחקנים: "אני לא אוהב את הקבוצה ולא אוהב את הדרך בה אנחנו משחקים. ואז חזרנו לעקרונות – לחץ באמצע, הפריסה, המשחק לעומק, להיות רגועים עם הכדור. הביטחון גבר והתחלנו לנצח משחק אחר משחק. נגד ברומיץ' הרגשנו שאנחנו רצים יותר מדי ומשחקים מהר מדי. בכדורגל אתה צריך למסור מרגל לרגל כפי שהיה עם דויד סילבה. חזרנו לעקרונות שלנו והאיכות תמיד הייתה שם". ב-13 משחקי הליגה הראשונים ניצחה סיטי חמש פעמים בלבד ודורגה רק במקום התשיעי.

פפ גווארדיולה | Laurence Griffiths/Getty Images

בדרך כלל סיטי הייתה מוכרת כקבוצת התקפה נהדרת שמעט פגיעה מאחורה. העונה היא ספגה 17 שערים בלבד בליגה – הרקורד הטוב ביותר באנגליה. פפ התייחס ליציבות ההגנתית: "הכי חשוב בכדורגל זו סולידריות בהגנה, ככה אתה מעניק ביטחון לקישור ולהתקפה. אנחנו מתאמנים באותה הצורה אבל עקביים יותר משנים קודמות וזה ההבדל. אנחנו לא נותנים ליריבות מצבים להבקיע".

מאז עונת 2010/11 חמק ממנו הגביע עם האוזניים הגדולות. פפ התייחס לרצון לזכות בליגת האלופות: "העונות הקודמות היו מדהימות בליגה, בגביע, בגביע הליגה, אבל לא הצלחנו להיות דומיננטיים ולהעביר את זה לאירופה. אני מקווה שהעונה או בעונה הבאה נעשה את הצעד הבא. הפרטים הקטנים עושים את ההבדל. כשלא מנצחים באירופה עלייך לקבל זאת – אולי לא היית טוב יותר או שהיה חסר לך מזל. בנוסף, באירופה יש קבוצות יוצאות דופן כמו ריאל מדריד, באיירן מינכן, פריז סן ז'רמן.

האינטנסיביות על הספסל: "אני מודאג כי אני לא רוצה להפסיד אף פעם. אני חי את המשחק ומתוח כמו שהייתי כשחקן, אני מגיב אותו הדבר. אני לא גאה בזה ומתנצל לעתים קרובות בפני השחקנים שלי על ההתנהגות הגרועה שלי. אני מקווה שכאשר אהיה בגיל של קרלו אנצ'לוטי או רוי הודג'סון – אשנה זאת".

פפ גווארדיולה | JOHN WALTON/POOL/AFP via Getty Images

הזכייה הראשונה בליגת האלופות: "היה לנו מזל כי בעשר הדקות הראשונות מנצ'סטר יונייטד הייתה יכולה להוביל 0:2 (מדבר על הגמר כמאמן ברצלונה בעונת 2008/09, עונת הטרבל). כריסטיאנו רונאלדו כמעט כבש אבל למזלי ג'רארד פיקה מנע זאת ממנו. זה היה כבוד להתמודד נגד קבוצה אדירה כמו יונייטד ההיא וכמובן לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי