טוכל וההגנה שוברים שיאים, האברץ סוף סוף זרח: צ'לסי בעננים

המאמן בלתי מנוצח גם אחרי 11 משחקים, מעמיד מספרים יוצאי דופן במשחק ההגנה ונכנס לספרי ההיסטוריה. החלוץ הגרמני הרשים כ-9 מזויף: "הוא בין 9 ל-10". וגם: טוכל התנצל בפני פוליסיק

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

אי אפשר להתעלם מהשיפור הבולט והמיידי שהנחיל תומאס טוכל בצ'לסי. המאמן הגרמני עדיין בלתי מנוצח מאז מונה לתפקיד, כבר 11 משחקים ברציפות, ואתמול (שני) קבוצתו רשמה 0:2 חשוב מאוד על אברטון – יריבה ישירה במאבק על המקום הרביעי, אשר מוביל לליגת האלופות בסיום העונה.

הבלוז לא התקשו יותר מדי אתמול, מנעו מאברטון להגיע למצבים מסוכנים וזה בעצם השיפור הגדול של טוכל בקבוצה – משחק ההגנה. ב-11 משחקיו בתפקיד, הוא ספג פעמיים בלבד. אתמול המאמן הפך לראשון אי פעם בתולדות הפרמיירליג ששומר על רשת נקייה בכל אחד מחמשת משחקי הבית הראשונים שלו, בכך, צ'לסי גם שמרה על שער נקי חמישה משחקי בית ברציפות לראשונה מאז 2015. בכלל, מאז שהוא מונה ב-27 בינואר, אף שוער בחמש הליגות הבכירות באירופה לא שמר על יותר שערים נקיים בכל המסגרות מאשר שוער צ'לסי – אדוארד מנדי.

זה היה משחק הליגה התשיעי ברציפות לא טוכל ללא הפסד אצל הכחולים, ורק מאוריציו סארי (12 משחקים עם צ'לסי ב-2018/19) ופרנק קלארק (11 משחקים עם סאות'המפטון ב-1994/95) החלו את הקריירה שלהם בפרמיירליג עם ריצה ארוכה יותר ללא הפסדים. האם הגרמני יכבוש את הפסגה? לידס, ווסט ברומיץ', קריסטל פאלאס וברייטון עומדות בינו לבין השיא.

תומאס טוכל, מייסון מאונט | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

באנגליה עסקו לא מעט גם בקאי האברץ, הרכש הכי יקר של קיץ 2020, שעדיין לא מצליח לפרוץ בצ'לסי. אתמול הוא סוף סוף נראה אחרת, כאשר שיחק כ-'9' מזויף והרשים. הוא שיחק בעמדה זו לקראת סוף התקופה שלו בלברקוזן בעונה הקודמת וגם שם היה נראה טוב בה, וייתכן שהוא סוף סוף מצא את מקומו. טוכל אמר עליו בשבוע שעבר: "הוא שחקן ייחודי. לא כל כך ברור איפה הוא צריך להתמקם במגרש, אבל מי שאמר שהוא צריך להסתפק בתפקיד אחד? הוא שחקן היברידי. הייתי אומר שהעמדה שלו זה בין '9' ל-'10'".

טוכל התייחס גם לשיאים ההגנתיים של קבוצתו וטען: "זה קשור רצון. הגנה זה עניין של מאמץ". כמו כן, המאמן החמיא לכריסטיאן פוליסיק כאשר נשאל מדוע לא פתח בהרכב כלל מאז שהגרמני הגיע לקבוצה: "זו האחריות שלי. זה קצת לא הוגן, אבל אני יודע איזו השפעה יכולה להיות לו ב-20-30 דקות האחרונות של המשחק. זה לא חוסר אמון או חוסר איכות, הוא רק צריך להיות סבלני. אני רוצה להזכיר גם את אמרסון שסובל מהחלטות רעות שאני מקבל. הוא לא משחק אבל הוא בחור מדהים שמתאמן ברמה הגבוהה ביותר. אותו דבר לגבי תמי אברהם".

אדוארד מנדי | MIKE HEWITT/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי