ארטטה התייחס לאובמיאנג שייקנס, אודגור: "החלום הפך למציאות"

המאמן מאושר מה-1:2 על טוטנהאם:"שיחקנו מעולה, מרוצה מהתגובה שלנו". על הקפטן: "אנו ממשיכים הלאה, לא אספר מה קרה בחדר ההלבשה". לקאזט השתווה לאדבאיור, הנורבגי הוא הרביעי שמבקיע שער בכורה בליגה דווקא בדרבי

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל חווה עונה מטלטלת והיא במקום העשירי בלבד אולם לפחות התותחנים הצליחו לשמור על המסורת ולנצח את טוטנהאם בבית. התותחנים נקלעו אתמול (ראשון) לפיגור משער גדול של אריק לאמלה אך הפכו את התוצאה בדרך ל-1:2 גם ללא הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג שנותר על הספסל בשל עבירת משמעת. ארסנל לא הפסידה בעשרת משחקי הדרבי האחרונים שנערכו בביתה – ניצחה בשישה וסיימה ארבעה בתיקו. כמו כן, היא השיגה 45 נקודות מולה לאחר עמדת פיגור. מיקל ארטטה יכל לסמן "וי" על עוד דרבי. מאז שנכנע 2:1 לצ'לסי באימרויות בדצמבר 2019, הוא לא הפסיד בחמשת משחקי הדרבי הבאים של לונדון.

מרטין אודגור היה זה שכבש את השוויון ולמעשה הבקיע משחק שני ברציפות (את שערו הראשון כבש בליגה האירופית). הנורבגי הוא השחקן הרביעי הראשון של התותחנים שאת שער הבכורה שלו בפרמיירליג כובש בדרבי של צפון לונדון והצטרף לניקלאס בנדטנר, פר מרטסאקר ולוקאס טוריירה. כובש שער הניצחון, אלכסנדר לקאזט, הוא השחקן הראשון של ארסנל שכובש בשלושה משחקי בית רצופים מול הספרס מאז עמנואל אדבאיור באוקטובר 2008.

ארטטה שהוא המאמן השלישי ברציפות שניצח את הספרס במשחק הראשון נגדה בבית, נשמע מרוצה: "הייתה לנו הופעה חזקה ממש מההתחלה, יצרנו הרבה מצבים, לבחורים מגיע קרדיט כי הגענו עייפים אחרי אירופה. אני אוהב את התגובה של הקבוצה, נשארנו מרוכזים ונחושים ולבסוף ניצחנו. היה חשוב מאוד שכבשנו לפני המחצית. הייתי קצת עצבני בעשר הדקות האחרונות ובכל מקרה יש דברים שעלינו לשפר כקבוצה".

מיקל ארטטה, שחקני ארסנל | Julian Finney/Getty Images

על אובמיאנג: "כמו שאמרתי לפני המשחק, אני מתווה את הגבול, זה נגמר, אנחנו ממשיכים הלאה ונהנים מהניצחון הזה. יש לנו דרך מסוימת ועלינו לכבד אחד את השני. הוא הקפטן שלנו, שחקן חשוב ובחור מדהים, זה קורה. לא אספר לעולם מה קורה בחדר ההלבשה". הקפטן העלה פוסט על הניצחון על אף שלא שיחק כאמור וכתב: "צפון לונדון היא אדומה וזהו". לפי "דיילי מייל", החלוץ איחר להתכנסות ולכן לא פתח והוא צפוי לספוג קנס. ביום חמישי תארח ארסנל את אולימפיאקוס בגומלין שמינית גמר הליגה האירופית אחרי ניצחון 1:3 במשחק הראשון.

אודגור התרגש: "זה היה חלום שהתגשם עבורי ובכלל עם הניצחון בדרבי אני מאושר. זה היה עבור האוהדים שלנו ואני מקווה שהם מרוצים. שלטנו במשחק מההתחלה ואחרי האדום המשחק השתנה עוד יותר. הגיע לנו לנצח, הוכחנו את המנטליות שלנו. בכל פעם כשאנחנו נפגעים בפרצוף אנחנו מכים בחזרה, זה מראה את האופי והרוח שלנו. עלינו להמשיך ולשחק כל משחק כאילו הוא האחרון".

לקאזט אמר: "הייתי צריך להגיע לכדור הראשון אבל פספסתי לצערי. היה לנו מזל שקיבלנו את הפנדל, אני שמח שהשופטים החליטו נכון, כבשתי ואני מרוצה. בעטתי כבר הרבה פעמים נגד השוער הוגו לוריס והייתי מאוד בטוח בעצמי".

"התותחנים היו עדיפים בהרבה ולא הרפתה גם כשסבלה מחוסר מזל. ארטטה זכה בתגמול על בחירה אמיצה לשחק ללא הקפטן והוכיח לכולם שהמשמעת היא הדבר החשוב ביותר" – נכתב ב-"BBC". "ארטטה הוכיח מי הבוס וקיבל לא רק ניצחון בדרבי אלא גם הופעה משובחת". הקשר אמיל סמית' רואו זכה לשבחים על יכולתו. מנגד שחקן העבר של ארסנל, פרדי ליונברג אמר כי לדעתו לארסנל היה מזל שכן הוא לא היה שורק לפנדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי