"שלוש נקודות מגעילות": ליברפול לא מתנצלת על הניצחון נגד וולבס

האלופה ממשיכה לאגור נקודות הרחק מאנפילד ויורגן קלופ הודה: "צריכים לדעת להילחם גם בימים שהיכולת שלנו לא טובה". הפורטוגלי שהכניע את האקסית: "ניצחון שחיכינו לו הרבה זמן". וגם: על השת"פ בין פיליפס לקבאק

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול הייתה אחת מקבוצות הבית הטובות בעולם אם לא הטובה שבהן, גם בהיעדר הקהל הצליחה להגיע למספר מטורף של 68 משחקים רצופים במסגרת הפרמיירליג ללא הפסד באנפילד, אבל הכל השתנה אחרי ה-1:0 לברנלי. מאז אותו הפסד ב-21.1, כמעט לפני חודשיים, היא הפסידה את כל ששת משחקיה הביתיים.

המפתיע הוא שבמשחקי החוץ ליברפול מצליחה לשדר עסקים כמעט כרגיל. היא אמנם כן הפסידה לסאות'המפטון בתחילת ינואר, הודחה מהגביע על ידי מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד וגם ספגה שלישיה בלסטר, אבל היא ניצחה פעמיים את ר.ב לייפציג בליגת האלופות במשחקים שנערכו בהונגריה, גברה על אסטון וילה, טוטנהאם, ווסטהאם, שפילד יונייטד החלשה וכעת גם על וולבס, 0:1 קטן משער של דיוגו ז'וטה שלמעשה העניק ניצחון חוץ שני ברציפות בפרמיירליג.

הפורטוגלי נרכש בקיץ מוולבס תמורת כ-45 מיליון יורו ואתמול הוא כבש את השער הראשון שלו מאז חזר מפציעה שהשביתה אותו כחודשיים – היה זה שער ניצחון שלישי שלו במדים האדומים והוא כאמור מצא את הרשת דווקא נגד האקסית, בביקור הראשון שלו ב"מוליניו" כשחקן המייטירדס והקפיץ את ליברפול בחזרה למקום השישי, מרחק 5 נקודות מצ'לסי הרביעית.

"אני חושב שנגד קבוצות כמו וולבס, צריך לדעת לנצל את הרגעים האלה שהן לא מאוזנות ויש לך יתרון", אמר ז'וטה על שער הניצחון שכבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, "הייתה תנועה טובה של מוחמד סלאח וסאדיו מאנה ואני שמח שניצחנו ושהצלחתי לעזור לחברים להשיג ניצחון שאנחנו מחכים לו הרבה זמן".

שחקני ליברפול חוגגים | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

ליברפול אירחה שלושה ארבעת משחקיה האחרונים בפרמיירליג והפסידה את שני האחרונים, כך שאתמול היא השלימה 90 דקות ראשונות ללא ספיגה בליגה לראשונה מאז ה-0:2 בשפילד. אמנם מול לייפציג היא לא ספגה פעמיים, אבל לפני הניצחון על שפילד הפעם האחרונה שליברפול שמרה על שער נקי הייתה ב-0:0 נגד מנצ'סטר יונייטד אי שם ב-17.1.

החזרה של פאביניו מפציעה ולעמדת הקשר האחורי עזרה לליברפול לייצב את השורות וגם שיתוף הפעולה בין נתניאל פיליפס לאוזאן קבאק הולך ומשתפר. על כך אמר יורגן קלופ אמש: "אנחנו צריכים לדעת להילחם על תוצאה ולעשות זאת גם בימים שבהם אנחנו לא מציגים יכולת מיטבית. הפעם עשינו את זה ואני חושב שקבאק ופיליפס עשו עבודה טובה מאוד, הם הצליחו לעצור שחקן כמו אדאמה טראורה שהוא מהיר בצורה בלתי רגילה. איך אמר אנדי רוברטסון? 'לקחנו שלוש נקודות מגעילות'".

גם ג'יימי קראגר, בלם העבר שמזוהה עם ליברפול ופרשן את המשחק החמיא על שיתוף הפעולה במרכז ההגנה: "קבאק ופיליפס עזרו אחד לשני כל המשחק וזה היה נהדר לראות. זו בדיוק המהות של שני בלמים שמשתפים פעולה – להיות שם אחד בשביל השני. הם עשו עבודה מצוינת".

יורגן קלופ עם אוזאן קבאק | Sam Bagnall – WWFC/Wolves via Getty Images

אגב, באנגליה ביקרו בחריפות את ההחלטה לא להניף דגל לנבדל של מוחמד סלאח, במהלך שהוביל לפציעה הקשה של רוי פטריסיו. שוער וולבס כבר התאושש ושב להכרה, אולם באנגליה לא יכלו להתעלם מהעובדה שאילולא הקוון היה מניף את הדגל בזמן ולא נותן למהלך להסתיים, כל האירוע היה נמנע: "זה משהו שצריכים לחשוב עליו", הוסיף גם קלופ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי