סיטי השוותה שיא מ-1934. פפ: "מה שעשינו הוא יותר ממדהים"

התכולים שניצחו את אברטון, העפילו בפעם השלישית ברציפות לחצי גמר הגביע, דבר שלא קרה במועדון 87 שנה. המאמן התמוגג משחקניו: "אין לי מילים להביע את הערכתי אליהם". גם אנצ'לוטי פרגן: "זו הקבוצה הטובה בעולם"

(גודל טקסט)

חלום הקוואדרופל עדיין חי וקיים. מנצ'סטר סיטי שהספיקה לעלות לגמר גביע הליגה, נמצאת בדרכה הבטוחה לאליפות אנגליה והעפילה שוב לרבע גמר ליגת האלופות, הרוויחה אמש (שבת) את הכרטיס לחצי הגמר האנגלי אחרי 0:2 על אברטון ונראה כי גם הפעם היא תלך על התואר המסורתי עד הסוף.

למעשה זו הפעם השלישית ברציפות שהתכולים מעפילים לחצי הגמר והדבר מצביע על הדומיננטיות של המאמן בעידן פפ גווארדיולה. בפעם האחרונה שסיטי רשמה הישג דומה היה בין השנים 1932 עד 1934, אז הצליחה לרשום הנפה אחת ועוד הפסד כואב בגמר לאותה אברטון, שסיימה כאמור את דרכה אתמול.

גיבור המשחק שוב היה השחקן של סיטי העונה, אילקאיי גונדואן. הקשר הגרמני הנפלא כבש את שערו ה-12 בכל המסגרות מאז תחילת 2021, יותר מכל שחקן אחר בפרמיירליג ואם לא די בכך, זה היה השער הראשון של גונדואן בנגיחה מאז אותו הפסד 3:2 לקריסטל פאלאס בדצמבר 2018.

אילקאיי גונדואן | Laurence Griffiths – The FA/The FA via Getty Images

אברטון המאוכזבת שהעפילה לחצי גמר ראשון מאז עונת 2015/16, תרשום עוד עונה ללא תואר ותמשיך את הבצורת הארוכה מאז 1995. אגב השתיים נפגשו לאחרונה במסגרת הגביע במהלך עונת 1980/81 בשלב רבע הגמר, כאשר גם כאן מנצ'סטר סיטי הייתה עם ידה על העליונה עם ניצחון 1:3.

פפ גאוורדיולה אמר לאחר המשחק: "מאז הפגרה הבינלאומית האחרונה, שיחקנו 39 משחקים, ניצחנו 34, סיימנו בשתי תוצאות תיקו והפסדנו שלוש, כאשר באחד המשחקים נפרדנו בחלוקת נקודות נגד פורטו, כבר אחרי שעלינו. בתקופה הזאת, לשחק כל שלושה ימים זו מחויבות מדהימה, אין לי מילים להביע את הערכה בתקופה הזאת ובגלל הלו"ז הצפוף בכלל אין לנו זמן להינות מזה".

"זה לא רק עניינים טקטיים או טכניים, צריך הכנה מנטלית מאוד טובה. מה שעשינו הוא יותר ממדהים, זה אחד ההישגים הגדולים שעשינו ביחד במשך זמן רב. כמובן שעדיין לא זכינו בשום דבר, ונהיה מרוכזים גם בהמשך הדרך, נראה עד לאן נוכל להגיע בכל מפעל".

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

על אברטון אמר המנג'ר הספרדי: "אנחנו יודעים שהיא קבוצה מאוד מחויבת וקשוחה, הם התגוננו כמו שצריך והיו אגרסיביים במובן הטוב. זה היה אחד המשחקים הכי קשים שהיו לנו מאז החזרה מהפגרה, אבל היינו סבלניים ובסוף הצלחנו להשיג את הניצחון".

המאמן המפסיד קרלו אנצ'לוטי, בירך את מנצ'סטר סיטי על הניצחון: "שיחקנו את המשחק שרצינו לשחק, לא ויתרנו על שטח, אבל שיחקנו מול הקבוצה הכי טובה בעולם עם הספסל הטוב בעולם. אני חושב שהשחקנים שלי השתפרו מאוד העונה, והמשחק הזה הראה שיש להם גם איכויות אחרות. אבל עם יכולת ריכוז טובה וחלק הגנתי מאורגן, אנחנו מסוגלים להתחרות נגד כל קבוצה".

קרלו אנצ'לוטי | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי