בדרך לשיא של 116 שנה: צ'לסי לוהטת. פוליסיק יעזוב?

טוכל עדיין בלתי מנוצח ב-14 משחקיו כמאמן הקבוצה, שלא ספגה בשבעת המשחקים האחרונים - ועוד שניים תשווה שיא מטורף. האמריקאי מאכזב והודה: "יכולתי לעשות יותר", וגם: הסיבה המוזרה בגללה מנדי לא שוחרר לנבחרתו

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי של תומאס טוכל פשוט קבוצה אחרת. רבים פקפקו בפיטוריו של פרנק למפארד, אך הבלוז מוכיחים על הדשא כי היה צורך בכך, והמאמן הגרמני החדש עדיין בלתי מנוצח כבר אחרי 14 משחקים על הקווים בכל המסגרות. אתמול (ראשון) הוא העלה את צ'לסי לחצי גמר הגביע האנגלי אחרי 0:2 על שפילד יונייטד, ובשלב הבא מחכה לו מפגש מול הקבוצה הטובה באנגליה ואולי גם בעולם – מנצ'סטר סיטי.

טוכל הצליח קודם כל לייצב את ההגנה, דבר שממנו כל הקבוצה השתפרה והלכה קדימה. ב-14 משחקיו בתפקיד, הקבוצה ספגה שני שערים בלבד, ובשבעת האחרונים היא שמרה על שער נקי. פשוט נתונים אדירים, ואולי בדרך לשבירת שיא. קודם כל, אתמול טוכל השתווה לז'וזה מוריניו ברצף הארוך ביותר של צ'לסי ללא ספיגה – שבעה משחקים, כאשר 'המיוחד' עשה זאת על הקווים של הבלוז בתחילת עונת 2005/06.

אבל האם צ'לסי תשיג שיא מטורף הרבה יותר? שיא כל הזמנים ללא ספיגה ברציפות של הבלוז עומד על תשעה משחקים, והוא מחזיק מעמד כבר 116 שנה (!), מאז דצמבר 1905. הקבוצה צריכה לא לספוג בשני המשחקים הקרובים, מול ווסט ברומיץ' ופורטו בליגת האלופות, כדי להשוות את השיא. כדי לקבוע שיא חדש ומרהיב, היא תצטרך לשמור על שער נקי גם מול קריסטל פאלאס ב-10 באפריל.

תומאס טוכל | John Walton/PA Images via Getty Images

בינתיים, עולים דיווחים רבים בתקשורת האנגלית לפיהן כריסטיאן פוליסיק יעזוב את המועדון בסיום העונה. שחקן הכנף, שנרכש ב-64 מיליון יורו מדורטמונד בינואר 2019 והצטרף בתחילת העונה הקודמת, לא מוצא את מקומו העונה, גם לא תחת טוכל שהדריך אותו בדורטמונד, וייתכן שהבלוז ינסו למכור אותו כדי להחזיר כמה שיותר מההשקעה לקראת מסע רכש נוסף בקיץ.

פוליסיק רשם אתמול מספר החמצות מול שפילד והודה בסיום המשחק: "יכולתי לעשות יותר מהמצבים שהגעתי אליהם, אבל מה שחשוב בסופו של דבר זה שכבשנו שני שערים ועלינו. הם עשו הגנה טובה. כשאתה נמצא ברצף כמו שאנחנו נמצאים זה נותן תחושה טובה וגורם להרגיש שאפשר לנצח כל אחת".

טוכל אמר אחרי הניצחון: "הייתה לנו מחצית ראשונה טובה, אבל בחצי השני איבדנו את השליטה. היינו עייפים וזה הורגש על השחקנים בחוסר הריכוז. זו הפעם הראשונה בכל 14 המשחקים שלי בתפקיד שהיה לנו מזל. זה יכול לקרות, זה גביע ומה שחשוב זה לעבור.

אגב, טוכל גם הודיע שהשוער אדוארד מנדי לא ישוחרר לנבחרת סנגל, ולדבריו, זה לא מכיוון שהקבוצה החליטה לא לשחררו, אלא בעקבות העובדה שהוא צריך לעבור ניתוח בשיניים: "הוא צריך לעבור את זה וזה הסיבה שאנחנו עושים את זה עכשיו, כדי שיהיה כשיר אחרי פגרת הנבחרות".

אדוארד מנדי | Visionhaus/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי