ליברפול עשתה היסטוריה, קלופ: "שיחקנו ברמה הגבוהה ביותר"

המייטיירדס שהשיגו 0:3 בהאמירויות, רשמו את תוצאת החוץ הגדולה ביותר שלהם מול ארסנל וקטעו רצף של חמש שנים ללא ניצחון. ארטטה סיכם: "הגיע לנו להפסיד, יכולנו לספוג אפילו יותר". וגם: המספרים של ז'וטה וסלאח

קבוצות: ארסנל ליברפול
(גודל טקסט)

לא שהדבר מפתיע יותר מדי, אך ליברפול שהתארחה אצל ארסנל אמש (שבת) נפרדה סופית מתואר האליפות, בעקבות ניצחונה של מנצ'סטר סיטי על לסטר ונראה שאותה בשורה מרה רק הטיבה עם הקבוצה של יורגן קלופ, שהציגה עם משחקה הטוב ביותר ב-2021 כאשר הביסה 0:3 את התותחנים בהאמירויות והצליחה לצמצם את הפער מהטופ 4 לשתי נקודות בלבד.

אמנם בשנים האחרונות ליברפול הפכה לקבוצה איכותית הרבה יותר מארסנל, אך ב-20 משחקי הבית האחרונים שלה בצפון לונדון השיגה שני ניצחונות בלבד כאשר האחרון הגיע בשנת 2016. כאמור כל זאת השתנה אתמול ואף השיגו המייטיירדס את ניצחון החוץ הגדול ביותר שלהם על התותחנים.

הגיבור הגדול של ליברפול שוב היה דיוגו ז'וטה שכיכב עם צמד וכבש את שערו הרביעי בפרמיירליג נגד ארסנל, יותר מכל יריבה אחרת, כאשר גם מבשל השער הראשון טרנט אלכסנדר-ארנולד השלים בישול שלישי בקריירה נגד הלונדונים, דבר שלא הצליח לעשות מול שום יריבה אחרת. בין שני השערים של הפורטוגלי, מלך שערי הליגה מוחמד סלאח הכפיל את התוצאה וגם הוא רושם מאזן מדהים מול ארסנל – שבעה שערים ושני בישולים בתשע הופעות.

שחקני ליברפול חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images

מאמן ליברפול יורגן קלופ סיכם את המשחק ואמר: "שיחקנו טוב מאוד, ברמה גבוהה מאוד. הצלחנו ללחוץ את היריבה כמו שצריך ובאופן כללי, גם ההגנה עשתה עבודה מצוינת. אני ממש מרוצה מההופעה ויותר מכך שהשגנו שלוש נקודות. זו הפעם הראשונה העונה – מלבד הפציעות ארוכות הטווח (וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז) – שאנחנו מגיעים עם סגל מלא שנמצא בכושר ובמצב גופני ממש טוב. אנחנו כעת יכולים להשתמש באלכס אוקסלייד-צ'מברלין, נאבי קייטה  שרדאן שאקירי. אני מקווה שזה יעזור לנו".

ארסנל מנגד שפספסה הזדמנות לצמצם את הפער מאברטון השמינית לנקודה בלבד, הציגה משחק חלש במיוחד ורשמה שיא שלילי כאשר בעטה רק פעם אחת במחצית לראשונה מאז 2015. לכן, גם המאמן מיקל ארטטה מבין שהתוצאה הייתה מוצדקת: "מגיע לנו להפסיד את המשחק הזה, הם היו יותר טובים בכל עמדה במגרש והם היו יכולים לכבוש אפילו יותר שערים. אני לוקח את כל האחריות על הדרך בה שיחקנו היום. הם קיבלו החלטות נכונות, אנחנו לא. זו אשמתי. מזל טוב לליברפול כי הם הציגו משחק יוצא דופן היום והראו את ההבדל הגדול שיש בין שתי הקבוצות".

מיקל ארטטה | Adam Davy – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי