לא ייאמן: המספרים המטורפים בהפסד של מנצ'סטר סיטי ללידס

האלופה שבדרך עלתה בהרכב משני ונכנעה 2:1 בביתה למי שרק העונה שבה לפרמיירליג, פפ גווארדיולה לא מתחרט: "שיחקנו טוב מאוד ואני סומך על כל מי ששיחק"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי החזיקה אתמול (שבת) בכדור ב-71 אחוז מהזמן, בעטה 29 פעמים לשער, הרימה תשע קרנות ומסרה 553 כדורים ב-90 אחוזי דיוק. לעומתה, לידס יונייטד נותרה ב-10 שחקנים משלהי המחצית הראשונה והחזיקה בכדור ב-29 אחוז מהזמן, בעטה לשער פעמיים, השיגה שלוש קרנות, מסרה רק 172 פעמים וגם אז דייקה ב-68 אחוז בלבד – אבל ניצחה 1:2 מדהים את מי שתהיה האלופה הבאה.

המגן הצפון אירי סטיוארט דאלאס העלה את העולה החדשה ליתרון במחצית הראשונה, אבל כמה דקות אחר כך האורחת נותרה בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס אדום ישיר שספג הבלם ליאם קופר כתוצאה ממשחק מסוכן. זה היה נראה שהמוליכה והאלופה שבדרך תשלים מהפך במהרה למרות שעלתה בהרכב משני למדי, אבל השוויון הגיע רק בדקה ה-76 משער של פראן טורס. כאשר סיטי הגבירה את הלחץ ושלחה יותר ויותר שחקנים להתקפה, דאלאס היה מי שאמר את המילה האחרונה ועם צמד ענק עשה היסטוריה כי לידס היא הראשונה לנצח באצטדיון האיתיחאד במנצ'סטר כשהיא ב-10 שחקנים ב-45 דקות לפחות. דאלאס גם הפך לשחקן הראשון של לידס להבקיע באותה עונה במשחקי חוץ נגד יונייטד ונגד סיטי מאז עונת 1971/72.

אם הניצחון של לידס לא מספיק מרשים אחרי כל הנתונים הללו, היא הפכה לעולה החדשה הרביעית בסך הכל לנצח את מוליכת הטבלה בחוץ – קודם לכן עשו זאת איפסוויץ' שהובילה בנוריץ' ב-1992, דרבי קאונטי באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד ב-1997 והאל סיטי שגברה על ארסנל ב-2008. שער הניצחון של דאלאס בדקה ה-90 גם הפך אותו לראשון שמכניע את הסיטיזנס בביתם בתוספת הזמן מאז הדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד ב-2012, אז הבקיע רובין ואן פרסי.

סטיוארט דאלאס | MICHAEL REGAN/AFP via Getty Images

זהו ההפסד החמישי של מנצ'סטר סיטי העונה והיא עדיין ביתרון מבטיח של 14 נקודות בפסגה בדרך להשבת האליפות, אבל פפ גווארדיולה יצטרך להעיר את שחקניו לקראת הגומלין נגד בורוסיה דורטמונד ביום רביעי, אחרי שבמשחק הראשון ניצחו האנגלים 1:2 משער של פיל פודן בדקה ה-90. כאמור היא שיחקה בהרכב משני, בין השאר ללא רובן דיאס, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה, פיל פודן וריאד מאחרז כשגם סרחיו אגוארו לא נכלל בסגל בעקבות פציעה.

"שיחקנו טוב מאוד אני כלל לא מתחרט על בחירת ההרכב. אם לא הייתי סומך עליהם, הם לא היו משחקים", הבהיר פפ גווארדיולה ופראן טורס, שאיזן זמנית, הודה לאחר המשחק: "אנחנו יודעים כמה קשה לשחק נגד קבוצה של מרסלו ביילסה. הם לא מפסיקים לרוץ ומאוד קשה להכניע אותם. האדום שהם ספגו הקשה עלינו כי הם התגוננו, אבל עדיין יצרנו המון מצבים ולצערי לא הצלחנו לנצל אותם. כמובן שאנחנו עצובים אחרי ההפסד, אבל נצטרך לחשוב רק על המשחק הבא בליגת האלופות".

ראחים סטרלינג | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי