גם פפ לא עצר אותו: הנתונים המפלצתיים של טוכל בצ'לסי

הגרמני הוביל את הבלוז לגמר הגביע אחרי 0:1 על סיטי, הפך לשני שלא ספג מולה העונה ושמר על רשת נקייה יותר פעמים מכל קבוצה אחרת באירופה מאז שמונה. "ניצחנו את הקבוצה הטובה באירופה", חגג המאמן

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

הנסיקה של צ'לסי תחת תומאס טוכל נמשכת. הבלוז גברו אתמול (שבת) 0:1 על מנצ'סטר סיטי החזקה והעפילו לגמר הגביע האנגלי בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות. רק ארסנל (21) ומנצ'סטר יונייטד (20) הגיעו למעמד היוקרתי יותר פעמים מצ'לסי (15). שער של חכים זייך מבישול של טימו ורנר עשה את ההבדל וסידר לגרמני אפשרות לזכות בתואר ראשון באנגליה, כאשר היריבה שלו תיקבע במשחק הערב בין לסטר לסאות'המפטון (ראשון החל מ-20:20, ספורט2).

מאז מינויו של טוכל בסוף חודש ינואר, צ'לסי שמרה על רשת נקייה יותר פעמים (14) מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות באירופה ואתמול היא הפכה לקבוצה השניה בלבד העונה (אחרי יונייטד) שהצליחה למנוע ממנצ'סטר סיטי להבקיע. צ'לסי שמרה על 14 שערים נקיים ב-19 משחקים בכל המסגרות תחת טוכל, אחד יותר ממה שקרה תחת למפארד ב-29 משחקים העונה. הגרמני שהחליף את פרנק למפארד שינה לחלוטין את פניה של הקבוצה, הוביל אותה למקום החמישי בפרמיירליג (מרחק שתי נקודות מלסטר השלישית), העפיל איתה לחצי גמר ליגת האלופות וכעת, כאמור, הוא רחוק 90 דקות מזכייה בתואר. איזה בינגו גדול של הכחולים.

מי שסידר לטוכל את הכרטיס לגמר אתמול היה כאמור ורנר, שסיפק בישול מצוין לזייך שגלגל מקרב לרשת החשופה. החלוץ שהגיע מלייפציג אמנם לא מרבה לכבוש העונה, ומוגדר עד כה כסוג של אכזבה, אך הוא מעורב ישירות ב-19 גולים (עשרה שערים ותשעה בישולים), לפחות שלושה יותר מכל שחקן אחר של צ'לסי. "אני לא רגיל לבשל יותר מאשר לכבוש, אבל אם אני עוזר לקבוצה אז זה לא משנה לי באיזה צורה", התייחס החלוץ למספרים שלו. "זו תהיה עונה נפלאה אם נצליח לזכות בתואר. שתי הקבוצות הטובות באנגליה שיחקו זו מול זו והטובה יותר ניצחה", הוסיף.

תומאס טוכל, טיאגו סילבה, ז'ורז'יניו | Fran Santiago/Getty Images

"זו תחושה מצוינת לנצח ולהעפיל לגמר, כי שיחקנו מול הקבוצה הכי טובה באירופה וסגרנו את הפער לכל אורך 90 הדקות. אני חושב שהגיע לנו לנצח", סיכם טוכל המאושר. "זו הייתה הופעה טובה וחזקה שלנו, אני מאושר מהניצחון וגאה בשחקנים. היינו יכולים לכבוש שערים נוספים. שיחקנו עם הרבה אומץ, היינו מאוד בטוחים בעצמנו ושיחקנו מצוין עם ובלי הכדור".

טוכל החמיא לפפ: "כשאתה נגדו אתה יודע שאתה משחק מול הרמה הגבוהה ביותר באירופה כי בכל מקום שהוא עבד – ברצלונה, באיירן מינכן ועכשיו מנצ'סטר סיטי – הקבוצה הצליחה והייתה בצלמו. המטרה שלנו הייתה לצמצם את הפער למשך 90 הדקות כי זה אפשרי בכדורגל ואני שמח שגרמנו לזה לקרות".

טימו ורנר, חכים זייך
טימו ורנר, חכים זייך | ADAM DAVY / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי