בחזרה לשגרה: צ'לסי תארח את ברייטון במטרה לעלות למקום השלישי

ברקע ההכרזה על הקמת הסופרליג, הבלוז ישחקו מול השחפים בשלישי בידיעה שניצחון יקדם אותם משמעותית בטבלה. טוכל: "לי ולשחקנים לא הייתה שום מעורבות בקשר להקמת הליגה החדשה. זה שבוע מכריע". וגם: המשבר של אברהם

קבוצות: צ'לסי ברייטון
(גודל טקסט)

בצל הכרזת הענק על הקמת סופרליג חדשה שעלולה לשנות את מפת הכדורגל האירופי, המחזור ה-32 בפרמיירליג יימשך מחר (שלישי) כאשר צ'לסי שנמצאת בכושר מצוין תארח בסטמפורד ברידג' את ברייטון (21:55, שידור ישיר בספורט2) ותוכל להעפיל למקום השלישי (לפחות זמנית עד למשחקה של לסטר) לראשונה מאז חודש דצמבר.

נפתח עם הנושא שמעסיק כעת את כל עולם הכדורגל – הסופרליג, מפעל שצפוי להחליף את ליגת האלופות ועשוי להיות בעל השלכות אדירות על עתיד הכדורגל האירופי. כזכור, צ'לסי היא אחת מ-12 מועדוני העל שחברו יחדיו על מנת ליצור את הליגה המהפכנית, כאשר מיד לאחר ההצהרה הראשונית על הקמת הליגה, הבלוז הוציאו הודעה רשמית: " אנו מצפים לעבוד עם שאר קבוצות הצמרת ביבשת, ולהמשיך להביא להתפתחות התחרות".

"בהמשך", הוסיפו בצ'לסי, "המועדונים המייסדים הכוללים אותנו בין היתר, מצפים לקיים דיונים עם אופ"א ופיפ"א בכדי לעבוד יחד בצורה משותפת על מנת להביא את הליגה החדשה ואת הכדורגל בכלל למקום טוב יותר ולתוצאות טובות יותר. הקמת הסופרליג מגיעה גם עקב כך שהקורונה האיצה את חוסר היציבות במודל הכלכלי של הכדורגל האירופי כפי שהוא היום".

תומאס טוכל, שחקני צ'לסי | Shaun Botterill – The FA/The FA via Getty Images

ובחזרה למשחק. הבלוז יגיעו להתמודדות כאשר הם חמושים בביטחון עצמי גבוה לאחר שגברו על מנצ'סטר סיטי בחצי גמר הגביע האנגלי ביום שבת האחרון, ניצחון שהתווסף להעפלה של המועדון לחצי גמר ליגת האלופות לראשונה מזה שבע שנים. תומאס טוכל יעלה בהרכב עם כמה מהתותחים הכבדים שלו. קאי האברץ אמור לפתוח כחלוץ מדומה ומאחוריו כריסטיאן פוליסיק ומייסון מאונט. אנגולו קאנטה וז'ורז'יניו יובילו חוליית קישור מעובה, כאשר בחלק האחורי קורט זומה ואנטוניו רודיגר צפויים לעזור לאדוארד מנדי לשמור על רשת נקייה. מתיאו קובאצ'יץ' ייעדר בשל פציעה.

טוכל הבהיר: "לי ולשחקנים לא הייתה שום מעורבות בקשר להקמת הליגה החדשה או לתהליך קבלת ההחלטות. אני מבין את הסקרנות שלכם אך איני האדם המתאים לשאול אותו על כך. אחנו רוצים להמשיך בכושר שלנו ומרוכזים במשחק".

על הסיכוי לזכות בתארים: "כרגע אין לנו כלום ביד. העפלנו לחצי גמר הצ'מפיונס ואנחנו בגמר הגביע האנגלי אבל זהו-זה. רק כשהשופט ישרוק לתחילת המשחק נחשוב על הימים האלה. אנחנו רוצים להתמקד בפרמיירליג ולעשות צעד ענק. זה שבוע מכריע עבורנו. המשחקים האחרונים היו תובעניים במיוחד. נהיה מוכנים למחר".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1043408

על פיטוריו של ז'וזה מוריניו: "אני תמיד מופתע מעט כשזה קורה. כולנו מתחרים זה בזה ומנסים לנצח אחד את השני אך בסופו של דבר מקווים שהמאמנים נמצאים במועדונים שטוב לעבוד בהם. זה לא מרגיש לך טוב כמאמן כשעמית למקצוע מפוטר. לא ראיתי את זה מגיע אך לא התרכזתי במצבם".

המאמן לתמי אברהם שחווה תקופה לא פשוטה: "הוא מקצוען מוביל ומבין את הדרישות. הוא רוצה להיות מספר '9' שלנו ולפתוח בכל משחק, המצב קשה עבורו. השחקנים צריכים לשים את האגו בצד. הוא מקבל ממני הרבה קרדיט. אנחנו צריכים לטפל בשחקנים. יש לנו הרבה מאוד שחקנים טובים". החלוץ לא כבש אף שער ליגה ב-2021. הוא חזר מפציעה אך לא שותף במשחק הליגה האחרון.

תמי אברהם | Mike Hewitt/Getty Images

מן העבר השני, ברייטון מגיעה ללונדון מהמקום ה-16 בטבלה במרחק שש נקודות בלבד מפולהאם שמתחת לקו האדום, אבל גם כאשר היא יודעת שאין לה מה להפסיד במשחק החוץ הקשה. גרהאם פוטר ימשיך להסתמך בעיקר על מלך שערי הקבוצה העונה, ניל מופיי שבמאזנו שמונה שערי ליגה, ועל דני וולבק הוותיק שינסה לתרום מניסיונו ולחולל הפתעה עבור ברייטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי