"הילד הזה הוא הדבר האמיתי": אנגליה נפעמת מפיל פודן

ילד הפלא של סיטי מצא את הרשת בפעם ה-14 העונה בכל המסגרות וסידר מהפך ו-1:2 חשוב על אסטון וילה. מאמנו התמוגג: "ההשפעה שלו על המשחק שלנו עצומה". רדנאפ: "הוא מפחיד, הכל אפשרי מבחינתו"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד ללידס בליגה וההדחה מהגביע על ידי צ'לסי, מנצ'סטר סיטי חזרה אתמול (רביעי) למסלול הניצחונות, כשחזרה מפיגור ל-1:2 בחוץ על אסטון וילה והגדילה זמנית את הפער בפסגת הפרמיירליג ל-11 נקודות מהיריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד. ג'ון מקגין העלה את המארחת ליתרון מהיר (1), אך פיל פודן (22) ורודרגי (40) נהנו מבישולים של ברנרדו סילבה וקבעו את תוצאת המשחק. ג'ון סטונס (40) ומאטי קאש (57) הורחקו והקבוצות סיימו את המשחק בעשרה שחקנים.

רק קווין דה בריינה (24), שנעדר אתמול בשל פציעה, מעורב העונה ביותר שערים בכל המסגרות עבור סיטי מאשר פודן (23), שכבש 14, הוסיף תשעה בישולים ונבחר לאיש המשחק. "התרגשתי מכישרונות צעירים בעבר, אבל הילד הזה הוא הדבר האמיתי", החמיא בסיום שחקן העבר ופרשן סקיי ספורטס, ג'יימי רדנאפ. "אם הילד הזה ימשיך להאיץ בקצב הזה, הכל אפשרי. הוא מפחיד. כולנו תהינו לגבי ההתפתחות, האם זה יעכב את צמיחתו להישאר בסיטי ואולי לא לצאת להשאלה, אבל ההתפתחות הגיעה דרך אימונים ומשחקים לצד ברנרדו סילבה ודויד סילבה בשנה שעברה וכמובן דה בריינה. זה חינוך שאתה לא יכול לקנות, לשחק עם השחקנים הטובים בעולם".

רדנאפ המשיך להתמוגג והבהיר כי מקומו של פודן בהרכב הנבחרת ביורו הקרוב: "קשה לא להתרגש מהבחור הזה. כמובן שהוא הולך להיכנס לסגל. חשבתי שהוא אולי לא יתחיל את הטורניר בהרכב, אבל כרגע, כמו שהוא משחק, נראה שאתה לא יכול להרשות לעצמך לוותר עליו. יש לנו שפע של כישרונות. אבל הדרך בה הוא משחק, הוא קונה את מקומו בהרכב עם הופעות כאלה כי הוא לוקח משחקים על הגב שלו בגיל כל כך צעיר. לא הרבה שחקנים מסוגלים לעשות את זה בגיל 20".

למחמאות הגדולות הצטרף כמובן המנג'ר פפ גווארדיולה, שהאמין בפודן לאורך כל הדרך, כשרבים הרימו גבה. "הוא גדל, הבחור הזה גדל. הוא כל הזמן עושה עוד ועוד צעדים קדימה. ההשפעה שלו על המשחק שלנו עצומה. הוא כל כך אגרסיבי בלי הכדור. הוא הופך לשחקן רציני מאוד. במשחקים האחרונים במיוחד, פיל הופך לשחקן כל חשוב עבורנו, ההשפעה שלו בשלישי האחרון של המגרש משמעותית מאוד".

על המשחק עצמו: "לא דמיינו להתחיל את המשחק בצורה כזו, אך הגבנו בצורה מדהימה, שיחקנו כל כך טוב. זו הייתה הופעה ממש טובה. התואר החשוב ביותר מבחינתנו הוא אליפות אנגליה".

פפ סיכם: "ידענו בדיוק מה היינו צריכים לעשות והשגנו ניצחון חשוב. כשאתה מגיע לחמשת המשחקים האחרונים כשאתה תלוי רק בעצמך, זה מצוין. היינו מחויבים מאוד אחרי ההפסדים מול לידס וצ'לסי, ידענו כמה זה חשוב להמשך ועכשיו הפנים של אל עבר גמר גביע הליגה וחצי גמר ליגת האלופות".

פיל פודן חוגג עם שחקני מנצ'סטר סיטי
פיל פודן חוגג עם שחקני מנצ'סטר סיטי | CARL RECINE / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי