אחרי חצאי גמר האלופות: מנצ'סטר סיטי וצ'לסי חוזרות לליגה

בשבת: פפ זקוק לשש נקודות כדי להבטיח זכייה באליפות ואולי יחגוג בתחילת שבוע אם ינצח את קריסטל פאלאס, דה בריינה עשוי לנוח ואילו אגוארו בתמונת ההרכב (14:20 בספורט2). ב-19:30: הבלוז נגד פולהאם, רודיגר נפצע

(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בליגה האנגלית יימשך מחר (שבת) עם ארבעה משחקים מסקרנים. במפגש הראשון, מנצ'סטר סיטי תתארח אצל קריסטל פאלאס לאחר הניצחון הגדול בפריז בחצי גמר ליגת האלופות. בהמשך, צ'לסי תארח לקרב לונדוני את פולהאם ותנסה להתבסס במקום הרביעי. במשחק האחרון של היום, אברטון, שעדיין חולמת על המקום במפעל היוקרתי ביבשת, תארח את אסטון וילה. במשחק נוסף, ברייטון תפגוש בביתה את לידס יונייטד.

קריסטל פאלאס – מנצ'סטר סיטי (החל מ-14:20 בספורט2)

לאחר שבוע נהדר, בו זכתה בגביע הליגה והתקרבה לגמר ליגת אלופות ראשון בתולדותיה, מנצ'סטר סיטי תשוב לליגה ותתארח אצל הנשרים. לקבוצה של פפ גווארדיולה דרושים שני ניצחונות בלבד כדי להבטיח אליפות שלישית בארבע שנים והיא אפילו תוכל כבר השבוע לחגוג את התואר, בתנאי שתנצח ושיריבתה העירונית, מנצ'סטר יונייטד, תפסיד לליברפול ביום ראשון.

מבחינה מקצועית, המאמן הספרדי ייחסר את ג'ון סטונס המושעה ובמרכז ההגנה כנראה ישתפו פעולה איימריק לאפורט ורובן דיאש. בקישור, קווין דה בריינה, שחזר לאחרונה מפציעה, לא צפוי לפתוח בהרכב, כאשר גם פיל פודן עשוי לזכות למנוחה לקראת הגומלין נגד פריז סן ז'רמן. בניגוד למשחק נגד הצרפתים, הפעם גווארדיולה צפוי להעניק את חולצת ההרכב לאחד משני החלוצים הטבעיים בסגל – גבריאל ז'סוס או סרחיו אגוארו. ראחים סטרלינג ופראן טורס צפויים לפתוח בכנפיים.

איימריק לאפורט חוגג | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

מנגד, הקבוצה של רוי הודג'סון מדורגת במקום ה-13 בטבלה, ולמעשה היא לא נמצאת במאבקים על אירופה או על הירידה לצ'מפיונשיפ. נגד האלופה שבדרך, המארחת תאלץ להסתדר ללא מספר שחקנים: ממאדו סאקו, ג'יימס מקארתור וג'יימס טומקינס ייעדרו בוודאות, בעוד גארי קייהיל צפוי לשחק.

פפ גווארדיולה | Vincent Mignott/DeFodi Images via Getty Images

צ'לסי – פולהאם (החל מ-19:20 בספורט2)

לאחר ה-1:1 במדריד, ולפני הגומלין נגד ריאל בחצי גמר ליגת האלופות, צ'לסי תארח את יריבתה העירונית ותקווה לשמור על המקום הרביעי. בתרחיש בו הבלוז לא מצליחים לזכות בגביע האירופי, זו תישאר הדרך היחידה שלהם לחזור גם בשנה הבאה למפעל הבכיר ביבשת. צ'לסי השיגה 0:1 יקר אצל ווסטהאם החמישית במחזור שעבר, והמפגש הקרוב נגד פולהאם הוא הקל ביותר, על הנייר, שנותר בלוח המשחקים הקשוח של תומאס טוכל (מפגשים נגד מנצ'סטר סיטי, ארסנל, לסטר ואסטון וילה).

כצעד שנועד לחלק עומסים לקראת היישורת האחרונה של העונה, המאמן הגרמני צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב שפתח בבירת ספרד. טיאגו סילבה, ססאר אספיליקווטה, טימו ורנר וכריסיטיאן פוליסיק הם רק רשימה חלקית של השחקנים שפתחו באמצע השבוע ועשויים לקבל מנוחה ואילו אנטוניו רודיגר נפצע ולא יכלל בסגל. ריס ג'יימס וקאי האברץ, שנכנסו במחצית השנייה, צפויים לפתוח, כמו גם קורט זומה וקאלום האדסון אודוי שלא שותפו כלל.

מצבה של פולהאם חמור בהרבה. הקבוצה של סקוט פארקר רחוקה שבע נקודות מהקו האדום, ולאחר שצברה נקודה בודדת בחמשת המחזורים האחרונים, המשחק הקרוב הוא כמעט ההזדמנות האחרונה שלה להימנע מחזרה לצ'מפיונשיפ לאחר עונה אחת בלבד. רובן לופטוס צ'יק, שמושאל מצ'לסי, ייעדר בעקבות הסכם בין הקבוצות המונע ממנו להשתתף במשחקים ביניהן.

קאי האברץ | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

אברטון – אסטון וילה (החל מ-21:50 בספורט2)

ניצחון החוץ 0:1 על ארסנל קטע רצף של חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון עבור אברטון. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי מדורגת כעת במקום השמיני בלבד, אך היא עם משחק אחד פחות מכל הקבוצות המדורגות מעליה. ערב המשחקים, היא רחוקה שש נקודות מצ'לסי הרביעית. מנגד, אסטון וילה מגיעה לאחר 2:2 מאכזב בדרבי האזורי נגד ווסט ברומיץ', והיא התדרדרה למקום ה-11 בטבלה.

המאמן האיטלקי עשוי להמשיך באותו הרכב שגבר על התותחנים, שכולל את דומיניק קלברט לווין, שחזר במשחק האחרון לאחר שנעדר כשלושה שבועות. אצל האורחת, הקפטן והכוכב ג'ק גריליש ממשיך להיעדר. החלוץ הברזילאי ווסלי, שחזר במשחק האחרון למגרשים לאחר יותר משנה בעקבות פציעה, ימשיך להמתין להזדמנות על הספסל, כשבחוד ההתקפה דין סמית' ימשיך לתת את הקרדיט לאולי ווטקינס.

דומיניק קלברט-לווין | Peter Powell/PA Images via Getty Images

משחק נוסף: ברייטון – לידס יונייטד (החל מ-16:50 בספורט2)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי