לאחר שנדחה עקב התפרעות האוהדים: יונייטד מול ליברפול בקרב ענק

חמישי בספורט1: השדים מגיעים למפגש לאחר שבוע עמוס וישחקו בפעם השלישית תוך חמישה ימים, סולשיאר צפוי להחזיר להרכב את הכוכבים. מנגד, האורחת רוצה לנקום על ההדחה מהגביע מתחילת העונה, קלופ ישבור את הנאחס?

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד נגד ליברפול. יורגן קלופ נגד אולה גונאר סולשיאר. מוחמד סלאח נגד ברונו פרנדדס. משחק בין השדים האדומים למייטירדס הוא תמיד קרב ענק, לא משנה מה מצב הקבוצות בטבלה. מחר (חמישי) נקבל עוד פרק ביריבות ההיסטורית בין שני מועדוני העל (22:00, שידור ישיר בספורט1), כאשר ליברפול תגיע לאולד טראפורד ותתארח אצל השנייה בטבלה מנצ'סטר יונייטד.

צפו בפרומו לקראת המשחק

נתחיל עם המארחת. רק אתמול יונייטד הפסידה בבית ללסטר והעניקה את האליפות למנצ'סטר סיטי באופן רשמי, והמפגש מחר יהיה השלישי שלה בחמשת הימים האחרונים (!). לאחר שהבטיחו את מקומם בגמר הליגה האירופית בחמישי האחרון, השדים ניצחו את אסטון וילה ביום ראשון וכאמור הפסידו אמש לשועלים, ברצף משחקים מטורף שיגיע מחר לסיומו בתאטרון החלומות. המארחת, שכבר הבטיחה את מקומה בטופ 4, תשחק מחר בעיקר על היוקרה ועל הדרך תנסה להבטיח באופן סופי את המקום השני בטבלת הפרמיירליג.

כדי לעשות זאת, המארחת תיאלץ לעשות משהו שהיא לא עשתה למעלה משלוש שנים: לנצח את ליברפול במשחק ליגה. מאז חודש מרץ 2018, יונייטד רשמה שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו מול המרסיסיידרס במסגרת הפרמיירליג. מנגד, היא הפסידה לה רק פעם אחת ב-15 משחקי הבית האחרונים שנערכו בין הקבוצות, כך שיש מקום לאופטימיות בקרב אנשי המועדון.

מייסון גרינווד | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות, אולה גונאר סולשיאר התייחס ללוח הזמנים הצפוף של קבוצתו: "כמובן שיהיו שינויים, אבל חלק מהשחקנים ששיחקו נגד לסטר היו טובים והם גם נקלחים בחשבון. לגבי הארי מגווייר? החדשות הטובות הן שאין לו שבר, אבל גם מתיחה ברצועה היא עניין רציני. אני מלא תקווה שהוא יהיה מוכן עבורנו בקרוב. אני לא חושב שהוא ישחק שוב בליגה עד סוף העונה, נעשה הכל על מנת להכשיר אותו לגמר".

המנג'ר הנורבגי צפוי לעלות בהרכב שונה לחלוטין מזה שפתח נגד השועלים, כאשר אדינסון קבאני, ברונו פרננדס, פול פוגבה ומרקוס ראשפורד עשויים לחזור ל-11. גם סקוט מקטומיניי ופרד צפויים לפתוח, כאשר לגבי מייסון גרינווד, סולשיאר טרם החליט אם להעניק לו מנוחה או לעלות איתו בהרכב פעם נוספת.

ברונו פרננדס, פול פוגבה | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

מן העבר השני, ליברפול תגיע בכושר מעט צולע להתמודדות. למרות שניצחה את סאות'המפטון במשחק הליגה האחרון, בשני משחקיה הקודמים היא שמטה יתרון ואיבדה נקודות יקרות עבורה במאבק על הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. נכון לעכשיו, יורגן קלופ נמצא במקום השישי במרחק שבע נקודות מצ'לסי הרביעית והוא קרוב מאוד לפספס העפלה למפעל הבכיר ביבשת לראשונה מאז עונת 2016/17.

בכלל, המנג'ר הגרמני סובל ממאזן רע במיוחד בכל הנוגע למשחקי חוץ מול מנצ'סטר יונייטד. קלופ טרם רשם ניצחון באולד טראפורד בכל המסגרות, כאשר הוא מפסיד פעמיים ומשיג ארבע תוצאות תיקו. בנוסף לכך, המייטי רדס מעוניינים לנקום בשדים על ההדחה מהגביע מוקדם יותר העונה, כאשר הם נכנעו 3:2 בתום משחק מלא תהפוכות שכלל צמד נהדר של מוחמד סלאח.

אם לא מספיק המאזן החלש של קלופ נגד יונייטד, מה תגידו על הנתונים של שניים משחקני ההתקפה המשמעותיים ביותר של האורחת? רוברטו פירמינו כבש רק שער אחד ב-14 הופעות נגד השדים, בעוד סאדיו מאנה מצא את הרשת כמות דומה של פעמים ב-11 משחקים. אם ליברפול רוצה לצאת מחר ממנצ'סטר עם נקודות, היא תצטרך את הסנגלי והברזילאי בכושר מעט יותר טוב.

שחקני ליברפול מאוכזבים | David Klein/PA Images via Getty Images

מבחינה מקצועית, ליברפול צפויה לעלות עם שלישיית ההתקפה המוכרת שלה: מוחמד סלאח, פירמינו ומאנה. בקישור צפויים לפתוח טיאגו אלקנטרה, ג'ורג'יניו וויינאלדום וג'יימס מילנר, בעוד בהגנה, שעדיין חסרה את שלושת הבלמים הפותחים של הקבוצה, קלופ נאלץ שוב לאלתר. אגב, כשנשאל לגבי מצבו של ג'ורדן הנדרסון, המנג'ר הגרמני אישר שהקשר האנגלי לא יחזור לשחק העונה במדי הקבוצה.

קלופ אמר: "בחמשת המשחקים האחרונים אנחנו די טובים. תוצאות התיקו נגד לידס וניוקאסל, שם הפסדנו נקודות ממש בדקות האחרונות, פגעו לנו בהרגשה שאנחנו נמצאים ברצף טוב. בדיוק בגלל זה, קשה להתלהב במיוחד גם כאשר מייצרים רצף של תוצאות טובות. זה המצב, אנחנו יודעים מה צריך לעשות ומחר בערב ניתן לזה ניסיון נוסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי