כוכבי העבר של מנצ'סטר יונייטד תמכו באוהדים: "זו רק ההתחלה"

עימות בין אוהדי יונייטד לכוחות המשטרה | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

נוויל וקין צפו במהומה מתוך האולד טראפורד וצידדו במחאה נגד בעלי המועדון, גם שחקני עבר כמו קראגר וריצ'רדס הצטרפו לקריאה: "אנשי עסקים שרוצים לעשות כסף, לכו למקום אחר". טרם נקבע מועד חדש למשחק נגד ליברפול

(גודל טקסט)

"זו מחאה שהתבשלה במשך 16 שנה", זעקה הבוקר (שני) הכותרת ב-"BBC" בהתייחסות לאירועי אתמול באולד טראפורד ומחוץ לבית המלון בו שהו שחקני מנצ'סטר יונייטד, שלא הותירו ברירה אלא להכריז על דחיית המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול.

מאות אוהדי מנצ'סטר יונייטד הגיעו לאצטדיון במטרה למחות על התנהלות המועדון תחת משפחת גלייזר. "רובם היו צעירם בני 20, אבל לא רק. היו גם נשים וגברים בגילאי 50-60", נכתב ב-BBC על המפגינים כדי להמחיש שלא מדובר בחוליגנים או בפורעי חוק שנכחו, על אף שתי הפריצות לכר הדשא באולד טראפורד ועימותים קשים עם כוחות הביטחון מחוץ למגרש, במהלכם שוטר נפצע בפניו.

שליח ספורט1 מדווח מאולד טראפורד

ראשי הפרמיירליג והמועדונים עוד נמצאים בשיחות על קביעת מועד חדש, אולם ההערכה היא שהמשחק ייערך במסגרת המחזור ה-36 בו מנצ'סטר יונייטד לא הייתה אמורה לשחק. ייתכן שהמשחק של ליברפול נגד ווסט ברומיץ' יוקדם לאמצע השבוע הבא כדי להוסיף משחק ללוח הזמנים הצפוף של "השדים האדומים" שביום חמישי יעלו לגומלין חצי גמר הליגה האירופית ברומא.

אוהדי מנצ'סטר יונייטד פורצים לאולד טראפורד | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

למרות אירועי אתמול, חלקם אלימים ומקוממים, שחקני מנצ'סטר יונייטד בעבר תמכו באוהדים ואפילו המנג'ר אולה גונאר סולשיאר, שסירב לדבר בנושא, רק אמר בקצרה ש"לאוהדים יש זכות להשמיע את קולם". קיצוניים יותר היו גארי נוויל ורוי קין, שנכחו באולד טראפורד כדי לשדר את ההתמודדות, אולם ראו מקרוב את הפריצה למגרש ולא הסתירו באיזה צד הם נמצאים: "למה שמשפחת גלייזר עשתה לפני שבועיים יש השלכות וזו התוצאה", אמר נוויל, "למשפחת גלייזר יש שאיפות ורצונות כלכליים והאוהדים הבהירו שהזמן הזה נגמר. הם יכולים להכניס הון אם הם ימכרו את המועדון ואני חושב שזה הזמן לעשות את זה. אלו לא רק אוהדי מנצ'סטר יונייטד, בכל אנגליה אפשר לראות שהאוהדים זועקים שהמצב הזה לא יכול להימשך".

עוד אמר נוויל על בעלי המועדון כיום: "משפחת גלייזר לקחה את יונייטד ב-2004 כמועדון עם המתקן הכי טוב באנגליה, המתחם אימונים הכי טוב באנגליה ותנאים מהטובים באירופה וקבוצה שבכל שנה מתמודדת על כל התארים ומגיעה הכי רחוק בליגת האלופות. תסתכלו על המצב היום, מתחם האימונים אפילו לא בטופ 5 באנגליה והקבוצה לא הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות כבר עשור".

אוהדי מנצ'סטר יונייטד פורצים לאולד טראפורד | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

רוי קין, גם הוא מסמלי השדים האדומים, משוכנע שזו רק ההתחלה: "אני מאוד מאוכזב שהמשחק נדחה, אבל אוהדי מנצ'סטר יונייטד אוהבים את המועדון והמחאה הזו היא תוצאה של משהו שנבנה במשך שנים ועם הסופרליג התסכול הגיע לשיא. זה מתחיל מהאכזבה מההנהלה, מחירי הכרטיסים, כל מה שתרצו – הבעלים מסתכלים על מנצ'סטר יונייטד ורואים רק כסף. זה שהמשחק נדחה זו בשורה עצומה, כי עכשיו בכל העולם מודעים לכך ואנשים יתייחסו לנושא ברצינות. אני מבטיח לכם שזו רק ההתחלה".

גם שחקני עבר מקבוצות יריבות, כולל ג'יימי קראגר שהוא כמובן אחד מסמלי היריבה המושבעת ליברפול, הזדהה עם האוהדים: "המחאות הכי קשות שראינו היו של אוהדי ארסנל וכעת של יונייטד וכל האוהדים של שש הגדולות כועסים, אבל אתם רואים שיש שני מועדונים שאצלם הסיפור הוא הרבה יותר גדול מהסופרליג – אלו מועדונים שפשוט שואבים כסף מהאוהדים ולא מצליחים כבעבר. כל אוהד כדורגל צריך לעמוד לצדם. כמובן שאנחנו לא רוצים לראות משחקים נדחים, אבל כשאוהדים לא מרוצים והם מתאחדים, אז יש להם כוח גדול. ההנהלה יכולה לשאת באשמה על המחאה הזו".

אוהדי מנצ'סטר יונייטד נגד משפחת גלייזר | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

מיקה ריצ'רדס, מגן נבחרת אנגליה בעבר ומי שהיה במנצ'סטר סיטי מגיל נוער והשלים עשור בבוגרים, סיכם: "הדבר הכי טוב שיצא מהערב הזה הוא שאוהדים הזכירו לכולנו שיש להם קול. ככל שהמחאות לא אלימות וצודקות, אני תומך בקהל. יש כל כך הרבה עסקים שאפשר להרוויח בהם, למה אנשים צריכים לקחת מועדונים כאלה גדולים והיסטוריים ולקחת להם את הנשמה? אם אתם רוצים לעשות כסף, לכו למקום אחר. אני מבין אנשי עסקים, אבל כשאתה קונה מועדון כמו מנצ'סטר יונייטד אתה צריך לדעת שגם האוהדים הם חלק מהמועדון, מהשיח ומקבלת ההחלטות".

במקביל למהומות באולד טראפורד, שחקני מנצ'סטר יונייטד כאמור היו בבית המלון הסמוך וחיכו אישור לצאת לאצטדיון, דבר שלא קרה. בזמן שהם המתינו, כ-300 אוהדים חיכו לשחקנים ביציאה מבית המלון ומחו גם שם: "אנחנו רוצים את הגלייזרים בחוץ" ו"אנחנו נחליט מתי תשחקו", היו חלק משירי האוהדים.

לפי "מירור", למרות כל האמור לעיל, "למשפחת גלייזר מעולם לא היה אכפת מאוהדי מנצ'סטר יונייטד. מה שקרה אתמול הכניס את כולם להלם, אבל בטוח לא ישנה דבר בכל היחס לאוהדים".

אוהדי מנצ'סטר יונייטד מתעמתים עם המשטרה | Anthony Devlin/Offside via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי