שלושה שבועות לפני הגמר: מנצ'סטר סיטי רוצה לחגוג אליפות על צ'לסי

שבת, 19:15 בספורט2: פיינליסטיות ליגת האלופות תיפגשנה באיתיחאד. ניצחון יכתיר את התכולים לאלופי הפרמיירליג, הבלוז נאבקים על המקום הרביעי למקרה שלא ינצחו ב-29 במאי. המאמנים ישמרו על הקלפים קרוב לחזה?

(גודל טקסט)

ימים ספורים לאחר ששתיהן הבטיחו העפלה משמחת מאוד לגמר ליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי ייפגשו מחר (שבת) לחזרה גנרלית מסקרנת ביותר במסגרת המחזור ה-35 בפרמיירליג (19:15, שידור ישיר בספורט2). אמנם שום דבר כבר לא יצליח למנוע מהקבוצה של פפ גווארדיולה את הזכייה באליפות, אך עדיין מדובר במשחק טעון במיוחד, שכן מעבר לגמר שבאופק ולעובדה שהבלוז ניצחו 0:1 במפגש בין הקבוצות בחצי גמר הגביע לפני שלושה שבועות, ניצחון מחר יבטיח לתכולים את התואר, בעוד הלונדונים נאבקים על המקום הרביעי שיעניק להם כרטיס לליגת האלופות גם בעונה הבאה – בלי קשר לתוצאה בגמר האירופי.

מנצ'סטר סיטי תחסר גם הפעם את ג'ון סטונס המושעה, כך שאיימריק לאפורט צפוי להמשיך ב-11 ובאגפים עשויים לשוב להרכב ז'ואאו קאנסלו ובנג'מין מנדי, שלא שיחקו ב-0:2 על פריז סן ז'רמן ביום שלישי האחרון. מעבר לכך, סביר להניח שגווארדיולה יערוך מספר ניסויים לקראת המשחק החשוב באמת נגד צ'לסי – ב-29 במאי – ויפתח לפחות עם אחד משלושת החלוצים שעלו מהספסל בחצי גמר האלופות: ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו וגבריאל ז'סוס.

כשנשאל פפ גווארדיולה על גמר האלופות, השיב: "בעבר זה היה בספרד וכעת אנחנו בשנים בהן הקבוצות האנגליות הופכות לדומיננטיות ביותר באירופה, אבל אני מרגיש שהקבוצות האנגליות עוד ישתפרו – תמיד ברצלונה, ריאל ובאיירן יהיו שם, גם יובנטוס ועכשיו אינטר ובתקווה שגם מילאן, אבל עכשיו האנגליות שולטות. מעבר לזה אין לי מה לומר, אנחנו עדיין לא זכינו באליפות ואנחנו זקוקים לשתי נקודות. זה תלוי רק בנו והעיניים אך ורק על המשחק הבא בליגה, אנחנו חושבים רק על המשחק הבא וכמו שתמיד אמרתי, אין יותר חשוב מזכייה באליפות. העפלה לאלופות היא הכי חשובה מבחינה פיננסית".

סטרלינג יחזור להרכב של סיטי? | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

מן העבר השני, צ'לסי תיאלץ להסתדר ללא מתאו קובאצ'יץ' הפצוע ולכן אנגולו קאנטה וז'ורז'יניו אמורים להמשיך בהרכב. המנג'ר תומאס טוכל עשוי לבצע שינויים בהגנה ובחלק הקדמי, בין השאר כדי להעניק מנוחה מתבקשת לשחקניו, כאשר המגנים ריס ג'יימס ומרקוס אלונסו יקוו לקבל הזדמנות ב-11 וכך גם כריסטיאן פוליסיק המצוין, שבישל את השער השני בניצחון 0:2 על ריאל מדריד שלשום.

טוכל אישר שצפויים להתבצע שינויים בהרכב: "יש כמה חבר'ה בקבוצה שמאוד רעבים לשחק ולהוכיח את עצמם. גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי יהיה משחק מיוחד וזה לא משנה אם ננצח, נסיים בתיקו או נפסיד. אנחנו גאים ושמחים שהצלחנו להעפיל לגמר ואישית אין הרגשה של נקמה בפ.ס.ז' על כך שאני בגמר".

טוכל גם ניצל את מסיבת העיתונאים כדי לשבח שניים משחקניו: "ססאר אספיליקווטה הוא מנהיג אמיתי ושחקן מאוד חשוב למועדון. הוא תמיד נלחם, הכי מקצוען שיש והוא גם בחור נחמד וקבוצתי. גם מייסון מאונט הוא שחקן יוצא מן הכלל, יש לו את הכל ואני חושב שהוא פיל ופודן הם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, שניים שלא מרגישים את הלחץ וזה מדהים".

מייסון מאונט חוגג עם כריסטיאן פוליסיק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

11 המפגשים האחרונים בין הקבוצות במסגרת הליגה האנגלית הסתיימו בהכרעה לטובת אחד מהצדדים: סיטי ניצחה בשבעה וצ'לסי בארבעה. הכחולים לא ניצחו באצטדיון איתיחאד בפרמיירליג מאז דצמבר 2016, כאשר הסיטיזנס הפסידו רק אחד מ-24 משחקי הבית האחרונים מול קבוצות לונדוניות וניצחו 20 מתוכם.

טוטנהאם בלידס, ליברפול נגד סאות'המפטון

מלבד שתי הפיינליסטיות של ליגת האלופות, גם ליברפול וטוטנהאם ישחקו מחר ויקוו לאסוף נקודות קריטיות להשגת כרטיסים למפעלים האירופיים. הספרס, שרחוקים חמש נקודות מצ'לסי ומחזיקים ביתרון של שתי נקודות על ליברפול, יתארחו אצל לידס יונייטד ב-14:30 (שידור ישיר בספורט2) כשהם מייחלים למעידה של הבלוז כדי לשמור על סיכוי לשחק בליגת האלופות בעונה הבאה.

טוטנהאם מדורגת כעת במקום השישי, שתי נקודות מאחורי ווסטהאם ומי שצפוי להמשיך בהרכב הוא גארת' בייל, שכבש שלושער בשבוע שעבר ועליו אמר היום המנג'ר ראיין מייסון: "הוא מאושר עכשיו והוא צריך להיות, כי הוא הוסיף כדור נוסף לאוסף שלו ובתקווה ימשיך גם בסוף השבוע. הוא מאוד קרוב לשיא היכולת שלו".

גארת' בייל | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

ב-22:15, קבוצתו של יורגן קלופ, השביעית בטבלה שקיימה משחק אחד פחות בשל ביטול המפגש בינה למנצ'סטר יונייטד השבוע, תשחק באנפילד נגד סאות'המפטון (שידור ישיר בספורט2). לפני כחודש ניצחה ליברפול את אסטון וילה ולמעשה השיגה את ניצחון הבית הראשון שלה באנפילד ב-2021 במסגרת הפרמיירליג, אבל במחזור הקודם ספגה בתוספת הזמן ב-1:1 נגד ניוקאסל ולא רק כשלה פעם נוספת, אלא גם הסתבכה בטבלה.

קלופ יקבל בחזרה לסגל וכנראה גם להרכב את נתניאל פיליפס, שכבר אמור היה לפתוח במשחק שנדחה נגד מנצ'סטר יונייטד ובמסיבת העיתונאים אמר: "לא הופתעתי מהמחאה של אוהדי יונייטד. אני מאמין בדמוקרטיה ושבכך שאנשים יביעו את דעתם. אני בעד כל זה אין נפגעים וחשוב שאנשים יביעו את דעתם, אבל כל עוד הדברים עוברים בצורה שקטה, רגועה וללא נפגעים. שמעתי ששוטר נפצע וזה מצער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי