מדהים: לסטר הובסה 4:2 על ידי ניוקאסל, ליל דרסה 0:3 את לאנס

השועלים עלולים לאבד את המקום השלישי אחרי שהושפלו בביתם, ברוס והמגפייז פתחו פער של 12 נקודות מפולהאם ויישארו בליגה גם בעונה הבאה. בצרפת, המוליכה חגגה בדרבי ועשתה צעד מאוד משמעותי לעבר זכייה באליפות

(גודל טקסט)

שישי נפלא של כדורגל היה לנו הערב. באנגליה נרשמה סנסציה ענקית כאשר לסטר הושפלה בביתה 4:2 על ידי ניוקאסל והמשמעות היא שבעוד השועלים עלולים לאבד את המקום השלישי בהמשך המחזור, המגפייז הבטיחו מעשית את הישארותם – הם ביתרון 12 נקודות על פולהאם, שתזדקק כעת לנצח את כל משחקיה ובמקביל שניוקאסל תפסיד הכל. בצרפת המשיכה הדהירה של ליל ובזכות 0:3 בחוץ על לאנס, יריבתה המושבעת שבמקום החמישי, היא פתחה בפסגה פער של ארבע נקודות על פריז סן ז'רמן.

לסטר – ניוקאסל 4:2

מי היה מאמין שככה יראה המשחק הערב בלסטר? השועלים הגיעו להתמודדות במסגרת המחזור ה-35 בפרמיירליג עם שתי נקודות יתרון על צ'לסי שתשחק מחר מול מנצ'סטר סיטי (החל מ-19:20 בספורט2) והייתה זו הזדמנות עבורם להגדיל את הפער ולעשות צעד משמעותי לעבר הבטחת המקום בליגת האלופות, אבל הם הובסו על ידי ניוקאסל שמבחינתה כעת הבטיחה עונה נוספת בפרמיירליג.

קספר שמייכל ושחקני לסטר | Michael Regan/Getty Images

לסטר איבדה בחימום את ג'וני אוואנס שנאלץ לצאת מהסגל וכל שחקני ההגנה שלה רשמו מופע אימים. בדקה ה-22 ג'ו ווילוק הצעיר ניצל טעות של קגלאר סוינוצ'ו כדי להכניע את קספר שמייכל, פול דאמט הכפיל את היתרון בדקה ה-34 וקלאלום ווילסון הצטרף לחגיגה בדקה 64 ו-73. מארק אולברייטון, שהוקפץ להרכב בשל פציעת אוואנס, צימק בדקה ה-80 וקלצ'י איהנאצ'ו הלוהט כבש גם הוא בדקה ה-87, אבל לסטר תפגוש ביום שלישי את מנצ'סטר יונייטד ולאחר מכן גם את צ'לסי וטוטנהאם ותזדקק לנקודות כדי לא למצוא את עצמה שוב בסיטואציה שבמחזורי הסיום היא מאבדת את מקומה בטופ 4. ניוקאסל בזכות הניצחון זינקה מהמקום ה-17 עד למקום ה-13 והיא עם 39 נקודות, כאמור 12 מעל פולהאם שמתחת לקו וטרם שיחקה.

בצרפת: לאנס – ליל 3:0

בוראק אילמאז לא עוצר וליל הולכת ומתקרבת בצעדי ענק לעבר אליפות אדירה בצרפת. הערב בפתיחת המחזור ה-36, הטורקי סחט פנדל וכבש בדקה הרביעית מהנקודה, בדקה ה-40 כבש את שערו ה-14 העונה וקבע 0:2 וג'ונתן דויד הקנדי הפך את הניצחון לתבוסה, כשלאורחים גם סייעה העובדה שבדקה ה-35 המארחת נותרה ב-10 שחקנים בעקבות הרחקת קלמנט מישלין שספג שני כרטיסים צהובים תוך שש דקות.

ליל כעת ביתרון ארבע נקודות על פריז סן ז'רמן שטרם שיחקה ועד תום העונה היא תארח את סנט אטיין ותתארח אצל אנז'ה במחזור הסיום, בידיעה ש-6 נקודות מ-6 אפשריות יעניקו לה אליפות ראשונה אחרי עשור. לאנס עם 56 נקודות וכעת למארסיי ולראן (שתארח את פ.ס.ז') תהיה הזדמנות לעקוף אותה בקרב על אירופה.

בוראק אילמאז | Aurelien Meunier/Getty Image

בספרד: 0:2 לריאל סוסיאדד על אלצ'ה

גם ב"לה ליגה" יצא לדרך המחזור ה-35 ובסיומו הבאסקים עם ניצחון יקר בקרב על אירופה, בעוד אלצ'ה האורחת נותרה עם 30 נקודות במקום לפני האחרון בטבלה.

אלצ'ה נותרה בעשרה שחקנים כבר אחרי 11 דקות, אז ראול גוטי הורחק בכרטיס אדום ישיר בסיוע שופטי המסך. ריאל סוסיאדד תקפה ותקפה, אבל רק בדקה ה-72 הגיע שער היתרון המיוחל של אריץ אלוסטונדו. בתוספת הזמן מיקל אויארסבאל חתם את תוצאת הסיום ובזכות ה-0:2 לסוסיאדד יש יתרון של ארבע נקודות על ויאריאל השישית והיא בחמש הפרש מבטיס השביעית, שתיים שטרם שיחקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי