תמרור אזהרה: צ'לסי הפסידה 1:0 לארסנל בסטמפורד ברידג'

שלושה ימים לפני גמר הגביע האנגלי וכשגמר ליגת האלופות באופק, טעות איומה של ז'ורז'יניו עלתה לבלוז בהפסד ביתי ראשון מול התותחנים מאז עונת 2011/12. סמית' רואו כבש, החמצות מסמרות שיער למארחת

קבוצות: צ'לסי ארסנל
(גודל טקסט)

אחרי חודש שלם ללא הפסדים, שכלל העפלה לגמר ליגת האלופות וגמר הגביע האנגלי, כולל ניצחון כפול על מנצ'סטר סיטי, צ'לסי נעצרה הערב (רביעי) ורשמה הפסד 1:0 לארסנל בסטמפורד ברידג', שלושה ימים לפני שהיא פוגשת את לסטר בקרב על התואר השני בחשיבותו באנגליה. אמיל סמית' רואו העניק לתותחנים ניצחון חוץ ראשון על היריבה העירונית מאז ה-3:5 המטורף בעונת 2011/12, ומנע מהבלוז לחזור למקום השלישי בטבלת הפרמיירליג.

בשורה התחתונה, טעות קריטית אחת הביאה להפסד הביתי השני בלבד של תומאס טוכל כמאמן צ'לסי: ז'ורז'יניו מסר אחורה לשוער קפה, מבלי לשים לב שהספרדי עומד מחוץ לשער, מה שהסתיים בבישול של פייר אמריק אובמיאנג לסמית' רואו שגלגל את זה לרשת.

מעבר לשגיאה הנוראית ולאובדן הנקודות הלא אידיאלי, הדבר העיקרי שצריך להדאיג את טוכל הוא ריבוי ההחמצות של שחקניו. זה קרה גם בחצי גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, אבל אז ההגנה עשתה את העבודה וצ'לסי לא שילמה ביוקר. הערב קאי האברץ, מייסון מאונט ואוליבייה ז'ירו קיבלו הזדמנויות לכבוש ובזבזו אותן, דבר שהכחולים לא יוכלו להרשות לעצמם בשני הגמרים שמחכים להם השבוע וב-29 בחודש.

מן העבר השני, ארסנל תתנחם בכך שיצאה עם שלוש נקודות מהדרבי הלונדוני אחרי עשור, מה שעדיין לא אמור להספיק לה כדי להשיג את הכרטיס לליגה האירופית בסיום העונה, לאור העובדה שטוטנהאם וליברפול מחזיקות ביתרון של נקודה ושתי נקודות בהתאמה על הקבוצה של מיקל ארטטה, כשכל אחת מהן טרם השלימה 36 משחקים. מעבר לכך, התותחנים גם איבדו הערב את הקטור ביירין, שעלה כמחליף ונפצע אחרי 22 דקות בלבד על הדשא.

סמית' רואו הבקיע את השער היחיד במשחק | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

צ'לסי: קפה, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה (חכים זייך, 78), קורט זומה, טיאגו סילבה, בן צ'ילוול, בילי גילמור (קאלום הדסון-אודוי, 46), ז'ורז'יניו, כריסטיאן פוליסיק, מייסון מאונט, קאי האברץ (אוליבייה ז'ירו, 65).

ארסנל: ברנד לנו, פאבלו מארי, רוב הולדינג, גבריאל, קירן טירני, מוחמד אלנני, תומאס פארטיי, בוקאיו סאקה (הקטור ביירין, 66/קאלום צ'יימברס, 88), מרטין אודגור, אמיל סמית' רואו, פייר אמריק אובמיאנג (אלכסנדר לקאזט, 79).

מהלך המשחק

מאונט רשם את הניסיון הראשון למסגרת הדקה החמישית אחרי שקיבל מסירה מפוליסיק בצד שמאל ובעט מזווית קשה, לנו קלט ללא קושי. בדקה ה-11 האברץ כבר היה חייב להבקיע כשניצל מסירה גרועה לאחורה כדי לחטוף ולדהור לעבר השער, אך הבעיטה שלו הלכה מעל המשקוף. ההחמצה עלתה לבלוז ביוקר כעבור חמש דקות: ז'ורז'יניו מסר גרוע לאחור, קפה עוד הצליח להדוף מקו השער, אבל אובמיאנג השתלט ומסר לסמית' רואו שכבש וקבע 0:1 לארסנל בדקה ה.16.

קפה הדף מקו השער | Shaun Botterill/Getty Images
אבל סמית' רואו כבש בכל זאת | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images
וארסנל עלתה ליתרון | Shaun Botterill/Getty Images
טעות שלו גרמה להפסד. ז'ורז'יניו | Marc Atkins/Getty Images

מאונט קיווה להשוות בדקה ה-22 אחרי שפוליסיק מצא אותו שוב, הפעם מצד ימין, אלא שהאנגלי נבלם על ידי הולדינג שאמנם עצר בידו, אך לא עשה זאת במכוון ולכן לא נשרק פנדל. שש דקות חלפו ומאונט קיבל עוד כדור ברחבה ובעט למסגרת, אבל לנו סיפק הצלה מצוינת ומנע שער שוויון. בדקה ה-32 זומה ניצח במאבק אווירי קרוב לשער והכדור נפל אצל פוליסיק שהיה לבד, אך נגח מעל המשקוף.

תומאס פארטיי, מייסון מאונט | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images

איכות המשחק ירדה באופן דרסטי אחרי מחצית השעה הראשונה, כאשר האירוע הבולט היחיד לאחר מכן הגיע בדקה ה-62: אספיליקווטה עלה גבוה יותר מכולם לכדור קרן ונגח לעבר פוליסיק שהמשיך עם החזה והבקיע, אבל עמד בנבדל ולכן ראה את ה-VAR פוסל את השער. לאחרון הייתה עוד הזדמנות בדקה ה-86 אחרי מסירת רוחב מאגף שמאל, אך הסיומת שלו לא הייתה מספיק טובה.

בכניסה לתוספת הזמן הגיעה החמצה כפולה ענקית: זומה נגח וסחט מלנו התעופפות והדיפה למשקוף, הריבאונד הגיע לז'ירו שבעט מקרוב ופגע גם הוא בקורה העליונה.

אובמיאנג. שלוש נקודות לארסנל | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images
מאונט רשם מספר החמצות | Marc Atkins/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי