בא בזמן: צמד לפירמינו, 2:4 גדול לליברפול על מנצ'סטר יונייטד

הברזילאי שלא כבש מאז ינואר, כיכב שני שערים חשובים שהעניקו לקבוצתו ניצחון ראשון באולד טראפורד מאז 2014 וקירב אותה למקום הרביעי. בין לבין הבקיעו ז'וטה וסלאח, שערים של פרננדס וראשפורד לא הספיקו מנגד

(גודל טקסט)

11 ימים לאחר שהמשחק ביניהן באולד טראפורד נדחה בשל פריצת אוהדים לכר הדשא, משחק ההשלמה בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול יצא לדרך הערב (חמישי) וענה על כל הציפיות. האורחת שזקוקה נואשות לנקודות כדי לשמור על סיכויה להעפיל לליגת האלופות בעונה הבאה, השיגה ניצחון חוץ על השדים האדומים לראשונה מאז 2014 עם 2:4 בלתי נשכח שהעלה אותה למקום החמישי.

ההתמודדות נפתחה בקצב גבוה במיוחד. כבר בדקה השמינית קבאני השתלט על מסירה של אליסון אך רשם החמצה גדולה. כעבור שתי דקות בלבד פרננדס כבש את שער היתרון לאחר כדור רוחב שפגע בפיליפס אשר הכניס לשערו הוא, אולם בסופו של דבר הכיבוש נרשם על שמו של הפורטוגלי. מכאן ליברפול הפכה לקבוצה הדומיננטית במגרש ואף קיבלה פנדל בדקה ה-24 שבוטל על ידי ה-VAR, אך הצליחה למצוא את השוויון ללא עזרה מהשופט בדקה ה-34 בעקבות עקב נפלא של ז'וטה ורגע לפני שריקת המחצית פירמינו השלים מהפך בנגיחה ורשם שער ראשון מאז ינואר.

ליברפול המשיכה באותו קצב במחצית השנייה וכבשה את השלישי כבר בדקה ה-47 לאחר בעיטה של אלכסנדר-ארנולד שנהדפה לא טוב על ידי הנדרסון, ושוב פירמינו ניצל זאת והשלים צמד גדול. ראשפורד החזיר את השדים האדומים למשחק עם שער מצמק בדקה ה-68 לאחר בישול של קבאני ומכאן יונייטד תקפה ללא הרף, אך דווקא סלאח כבש את הרביעי לאחר שניצל רפיון בהגנה.

בזכות הניצחון, ליברפול צמצמה את הפער מצ'לסי הרביעית לארבע נקודות, אך לקבוצה של קלופ משחק אחד חסר, אותו תשלים ביום שלישי נגד ווסט ברומיץ'. מנצ'סטר יונייטד מנגד שרשמה שני הפסדים רצופים, תבטיח את המקום השני אם תגבור על פולהאם.

אנדי רוברטסון, יורגן קלופ | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים:

מנצ'סטר יונייטד: דין הנדרסון, ארון וואן-ביסאקה, אריק באיי (נמניה מאטיץ 86), ויקטור לינדלוף, לוק שואו, סקוט מקטומניי, פרד (מייסון גרינווד 64), פול פוגבה, ברונו פרננדס, אדיסון קבאני, מרקוס ראשפורד.

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, נתניאל פיליפס, ריס וויליאמס, אנדי רוברטסון, פאביניו, ג'ורג'יניו וינאלדום (קרטיס ג'ונס 73), טיאגו אלקנטרה, מוחמד סלאח (נקו וויליאמס 90), דיוגו ז'וטה (סאדיו מאנה 73), רוברטו פירמינו.

שחקני מנצ'סטר יונייטד | Peter Powell – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 3: רגע שנוי במחלוקת. פירמינו העביר כדור רוחב שפגע בידו של באיי, אולם השופט לא פסק לפנדל.

דקה 8: מסירה איומה של אליסון הגיעה דווקא לקבאני, שבעט בנגיעה ופספס במעט את המסגרת.

דקה 10, מנצ'סטר יונייטד עלתה ליתרון 10! פרננדס קיבל כדור ברחבה מוואן ביסאקה והעביר רוחב, אשר פגש את פיליפס שדחק לרשת. למרות זאת, השער נרשם לזכות הפורטוגלי.

דיוגו ז'וטה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 26: ליברפול קיבלה פנדל לאחר גלישה של באיי על פיליפס. השופט אנתוני טיילור ביטל את ההחלטה בעזרת ה-VAR.

דקה 33: ז'וטה קיבל כדור על סף הרחבה ושלח בעיטה חזקה לחיבור, הנדרסון הצליח להדוף לקרן.

דקה 34, ליברפול איזנה ל-1:1! כדור קרן הגיע לסלאח, שבעט מרחוק ונעצר אצל ההגנה. פיליפס הגיע לכדור החוזר ובעט לכיוון לשער, ז'וטה שעמד על תיבת החמש דחק בעקב לשער של הנדרסון.

פול פוגבה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

דקה 45, ליברפול עלתה ליתרון 1:2!  האורחת השלימה מהפך גדול באולד טראפורד לאחר כדור נייח של אלכסנדר-ארנולד, אותו פגש פירמינו שנגח לרשת. זה השער הראשון של החלוץ מאז ינואר.

דקה 47, ליברפול עלתה ליתרון 1:3! מקטומניי איבד ברשלנות באזור מסוכן ואלכסנדר-ארנולד שלח בעיטה חזקה למרכז השער שנהדפה על ידי הנדרסון אך שוב פירמינו היה במקום והשלים צמד גדול.

דקה 59: ז'וטה נותר חופשי ברחבה לאחר מתפרצת אדירה של ליברפול, אך נעצר רק בקורה.

דקה 68, מנצ'סטר יונייטד צימקה ל-3:2! קבאני שלח כדור עומק אדיר לראשפורד, שגלגל לשער של אליסון והחזיר את השדים האדומים למשחק.

דקה 90, ליברפול עלתה ליתרון 2:4! סלאח ניצל את ההגנה הדלילה של יונייטד וסגר את הסיפור עם שערו ה-21 העונה בתום מתפרצת.

אריק באיי, רוברטו פירמינו | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images
פול פוגבה, נת'ניאל פיליפס | Peter Powell/PA Images via Getty Images
ברונו פרננדס | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו | Peter Powell/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי