הישג היסטורי למנצ'סטר סיטי, טורס שבר שיא של מסי

התכולים ניפצו את שיא ניצחונות החוץ הרצופים בתולדות הכדורגל האנגלי, הספרדי הפך לשחקן הכי צעיר שכובש שלושער בקבוצה של גווארדיולה. המנג'ר התלהב: "הוא רכש ענק". קארסון בן ה-35 זכה למחמאות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

אחרי שחגגה את הזכייה באליפות הפרמיירליג מחוץ למגרש ורשמה הפסד לצ'לסי, יריבתה בגמר ליגת האלופות הקרב ובא, מנצ'סטר סיטי חזרה אתמול (שישי) לנצח עם 3:4 אדיר על ניוקאסל בתום משחק הפכפך שכלל שלושער שנפלא של פראן טורס. שחקן הכנף הספרדי, יחד עם השוער השלישי סקוט קארסון שפתח בהרכב במסגרת הרכב חלופי שהעלה פפ גווארדיולה, תפסו את מירב תשומת הלב באנגליה.

טורס בן ה-21, שכאמור מצא את הרשת שלוש פעמים במשחק ואף הבקיע בעקב מדהים מהאוויר, שבר שיא של ליאו מסי כשהפך לשחקן הכי צעיר שכובש שלושער עבור קבוצה של גווארדיולה. הספרדי עשה זאת כשהוא צעיר מהארגנטינאי ב-125 ימים ואת כל השערים שלו נגד ניוקאסל הוא הבקיע בפרק זמן של 24 דקות בלבד, בדרך להעלות את מאזנו ל-12 שערים במדים התכולים בכל המסגרות.

"זה היה שבוע מדהים. עלינו לגמר ליגת האלופות, זכינו בפרמיירליג וכבשתי שלושער", סיפר טורס ל'סקיי' אחרי הניצחון. "אני מנסה להשתפר בכל יום וללמוד מחבריי לקבוצה והמאמן. במצבים נייחים אני תמיד מנסה לרוץ לקורה הקרובה, נתתי הצלפה לכדור ואני חושב שזה היה שער יפה מאוד". גווארדיולה היה מאוד מרוצה מהקיצוני: "אני נפעם משלושת השערים. המספרים שלו אדירים יחסית לעונת בכורה באנגליה. הוא שיחק כקיצוני, אבל אולי אני צריך לחשוב עליו כחלוץ כי בכל פעם שהוא משחק בעמדה הזו, יש לו חוש נפלא לשערים. הראשון היה בלתי נתפס, אבל דווקא השניים האחרים הם דוגמא לחוש הזה. הוא היה פנטסטי כל העונה, רכש ענק מבחינתנו".

המשחק אמנם היה לפרוטוקול, אבל מנצ'סטר סיטי רשמה בו הישג מרשים במיוחד שאסור לזלזל בו: התכולים הגיעו ל-12 ניצחונות חוץ רצופים ובכך השלימו את הרצף הארוך בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי, בכל ארבע הליגות הראשונות. יתרה מזאת, הסיטיזנס סופרים 23 משחקי חוץ רצופים ללא הפסד בכל המסגרות וגם במקרה הזה מדובר בשיא כל הזמנים.

גם עבור סקוט קארסון בן ה-35 זה היה ערב מיוחד, שכלל ציון דרך מרגש. השוער פתח במשחק פרמיירליג לראשונה מאז 2011 והפער בין ההופעות שלו בליגה האנגלית הבכירה הוא הגדול ביותר לשוער כלשהו בתולדות המפעל. מי שעבר בעשור האחרון בבורסאספור הטורקית ובוויגאן ודרבי קאונטי מליגת המשנה באנגליה, התרגש במיוחד מההזדמנות לעמוד בין הקורות של האלופה הטרייה.

"אני נרגש מעל ומעבר מהאפשרות לשחק. הייתי יכול לשחק בעונה שעברה, אבל אדרסון התחרה על פרס 'כפפת הזהב'. מאמן השוער אמר לי אתמול שאשחק ומן הסתם אני נרגש. חשבתי שימי הפרמיירליג שלי נגמרו, אבל למרבה המזל מעולם לא ויתרתי וזכיתי להזדמנות הערב", אמר קארסון. גווארדיולה הסביר את ההחלטה לשלב את השוער ב-11: "אנשים אולי לא יודעים את זה, אבל הוא מנהיג אמיתי בשבילנו. הוא אומר ישירות את מה שהוא מאמין בו, יש לו המון ניסיון והוא היה בחדרי הלבשה רציניים בקבוצות גדולות. הוא אדם מדהים ולא רק אני, אלא גם שני השוערים האחרים, שמחים מאוד שהוא שיחק היום. השערים שספג? הם באו ממצבים נייחים, לא היה לו חלק בהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי