הראשון בהיסטוריה של ליברפול: המספרים מאחורי השער של אליסון

הברזילאי שאחראי על אחד הניצחונות הכי דרמטיים בשנים האחרונות, הפך לשוער הראשון שכובש בתולדות המועדון והיחיד שהבקיע בראשו בהיסטוריה של הפרמיירליג. קלופ סיכם: "הגיע לו לחוות רגע כזה מיוחד"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול העונה, בהשוואה לשנים הקודמות תחת יורגן קלופ, סובלת מלא מעט חוסר מזל, אך ייתכן שאתמול (ראשון) הגיע רגע המפנה שיחזיר אותה לדרך חדשה. האלופה היוצאת התארחה אצל ווסט ברומיץ' שכבר ירדה לליגת המשנה וידעה שאם תאבד שם נקודות, הסיכוי לזכות בכרטיס לליגת האלופות יהיה נמוך מאוד. בדקה ה-95 ליברפול עדיין הייתה מצב של 1:1 בההות'ורנס ואליסון שעלה בניסיון נואש, נגח את שער הניצחון הדרמטי שבמועדון לא ישכחו זמן רב.

חשוב לציין שהברזילאי הוא השוער הראשון שכובש במדי ליברפול באופן תחרותי, מאז הקמתה ב-1982 ועד אתמול במסגרת הפרמיירליג, אף שוער בשום מועדון לא כבש בראשו. מעבר לכך, מדובר בשער הניצחון המאוחר ביותר של ליברפול מאז הכיבוש של כריסטיאן בנטקה נגד קריסטל פאלאס בחודש מארס 2016, אז קבע 1:2 לאחר 95 דקות ו-10 שניות על השוער.  אליסון, שאיבד את אביו בתאונת טביעה לפני כשלושה חודשים, הקדיש למשפחתו את השער הראשון בקריירה ואמר בסיום בהתרגשות: "אלוהים שם את היד שלו על הראש שלי היום".

מעבר לכך, ליברפול השיגה לא פחות משישה ניצחונות בשמונת מחזורי הפרמיירליג האחרונים שלה – כאשר מדובר באותו מספר ניצחונות אשר השיגה בכל 19 המשחקים שקדמו לאותה ריצה. מי שראוי לעיקר המחמאות הוא מוחמד סלאח שנמצא יחד עם הארי קיין בראש טבלת הכיבושים בפרמיירליג עם 22 שערים שאחראים על לא פחות מ-16 נקודות של המייטירדס.

אליסון כובש בנגיחה | Tim Keeton – Pool/Getty Images

יורגן קלופ אמר בסיום המשחק: "המשחק הזה מסכם את העונה שלנו בקצרה. אנחנו עושים הרבה דברים טובים, אך משלמים מחיר על הטעות הראשונה שלנו ואז אנחנו צריכים לעבוד כמו משוגעים. אני אהבתי את זה. היינו במצב של 1:1, הדקות עברו ועברו והתוצאה לא השתנתה, אך הגענו להזדמנויות הטובות שלנו בחמש הדקות האחרונות. היה ממש קשה לשחק נגדם, הם לא הפסיקו להתגונן,  אבל בסופו של דבר היינו צריכים לסיים את זה".

על השער של אליסון: "אני קרוב אליו באופן אישי, אז אני יודע בדיוק מה הוא חשב באותו רגע וזה היה נוגע ללב. הדרך בה השחקנים חגגו, הראו היום כמה הם דואגים לו. אליסון אדם נפלא, מצחיק, חכם, מתחשב – פשוט אדם נהדר. אחרי מה שהוא עבר הגיע לו לחוות רגע מיוחד כזה".

כאמור ליברפול עשתה צעד משמעותי לעבר הטופ 4, למרות שהיא עדיין לא תלויה בעצמה. כעת היא נמצאת במקום החמישי כשהיא פיגור נקודה בלבד מצ'לסי שתארח מחר (שלישי, 22:05, שידור ישיר בספורט2) את לסטר, שניצחה אותה רק לפני מספר ימים בגמר הגביע. הקבוצה של קלופ מנגד תצא למשחק חוץ די נוח נגד ברנלי מהמקום ה-15 ביום רביעי (22:05, שידור ישיר בספורט2).

אליסון, יורגן קלופ | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי