שלישי בספורט2: צ'לסי ולסטר בשחזור הגמר וקרב על ליגת האלופות

לאחר גמר הגביע הדרמטי בין השתיים, השועלים יגיעו ללונדון לקרב קריטי כאשר המפסידה עלולה לאבד את מקומה ברביעייה המובילה לליברפול. וגם: יונייטד תארח את פולהאם ותרצה להבטיח סגנות, סיטי ופפ ייצאו לברייטון

(גודל טקסט)

לאחר שהאלופה הוכתרה, היורדות נקבעו וגם הגביע המקומי חולק, בפרמיירליג נותר להכריע דבר אחד בלבד: אילו קבוצות יזכו בכרטיסים לאירופה. מחר (שלישי) אנחנו עשויים לקבל תמונה בהירה יותר של המצב, כאשר המחזור ה-37 ייפתח ובמוקד נקבל שחזור של גמר הגביע בין צ'לסי ללסטר, בעוד גם מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד יעלו לכר הדשא נגד ברייטון ופולהאם (בהתאמה).

צ'לסי – לסטר (22:05, שידור ישיר בספורט2)

רק ביום שבת האחרון שתי הקבוצות נפגשו בגמר הגביע בוומבלי, שם השועלים ניצחו 0:1 משער אדיר של יורי טילמנס וזכו בתואר לראשונה בתולדותיהם. מחר הצדדים ייפגשו לשידור חוזר, הפעם בלונדון, כאשר גם כאן לא מעט מונח על הכף: המנצחת תעשה צעד משמעותי לעבר השגת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה ותתקע מקל בגלגלי יריבתה.

לפי המצב הנוכחי בטבלה, ניצחון של האורחת יבטיח לה השתתפות במפעל הבכיר ביבשת, כאשר שלוש נקודות יעלו את מאזנה ל-69 נקודות וישאירו את המארחת על 64 נקודות, כל זאת עם מחזור אחד בלבד לסיום העונה. צריך להזכיר גם את ליברפול, שאורבת מאחור עם 63 נקודות ועשויה לעקוף את המפסידה במידה וקלופ ינצח את ברנלי החלשה בהמשך השבוע. במידה וצ'לסי תצא עם ידה על העליונה, היא תעקוף את ברנדן רוג'רס ותעפיל על חשבונו למקום השלישי.

תומאס טוכל ושחקני צ'לסי. הבלוז ישיגו נקמה? | Marc Atkins/Getty Images

לקראת ההתמודדות, מנג'ר הבלוז, תומאס טוכל, דיבר במסיבת העיתונאים והתייחס להפסד בגמר: "אי אפשר לעשות כלום עם זה שהפסדנו, מלבד לקחת את הדברים הטובים מהמשחק ולהתרכז במפגש של מחר. בספורט, אין דבר כזה קבוצה שלא מפסידה. עכשיו צריך לחזור בחזרה לתלם, להראות מנטליות חזקה ולהגיע מוכנים למחר. יש לנו עוד שלושה גמרים: שניים בליגה נגד לסטר ואסטון וילה, ועוד אחד בליגה האלופות. יש לנו מספיק אתגרים לפנינו, אי אפשר להתחרט על התואר שפיספסנו".

מבחינה מקצועית, הגרמני אמור להנות מחר מסגל מלא, כאשר בהרכב הוא צפוי להעלות את קאי האברץ, מייסון מאונט וכריסטיאן פוליסיק. גם אנגולו קאנטה ואנטוניו רודיגר צפויים להמשיך לקבל קרדיט ב-11 הפותחים.

מן העבר השני, לסטר תגיע מלאת ביטחון אחרי הזכייה בגביע על חשבון צ'לסי. מנג'ר הקבוצה, ברנדן רוג'רס, אישר כי ג'וני אוואנס וג'נגיז אונדר לא יהיו זמינים עבורו עקב פציעות שהם סוחבים, ובהרכב של המאמן בן ה-48 צפויים להמשיך ג'יימי וארדי וקלצ'י אינהנאצ'ו. גם כובש שער הניצחון ביום שבת, יורי טילמנס, אמור לעלות בקישור לצד ג'יימס מדיסון.

שחקני לסטר. ימשיכו לחגוג על חשבון צ'לסי? | Matt Childs – Pool/Getty Images

ברייטון – מנצ'סטר סיטי (20:50, שידור ישיר בספורט1)

עם גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי שנמצא באופק, האלופה הטרייה רוצה להמשיך לנצח במטרה להגיע בכושר מיטבי לקראת רגע השיא בהיסטוריית המועדון. לאחר שהפסידו לבלוז לפני שני מחזורים, הסיטיזנס חזרו לנצח במסגרת הליגה כאשר גברו 3:4 על ניוקאסל בתום משחק אדיר, בו פראן טורס כבש שלושער והחזיר את פפ גווארדיולה למסלול הניצחונות.

גווארדיולה דיבר לקראת המפגש נגד השחפים, ונשאל לגבי המוטיבציה של שחקניו במשחקים שנותרו להם עד תום העונה בפרמיירליג: "אם לא היינו רוצים לנצח מחר, לא היינו מתאמנים בכלל. כמו כל העונה, אנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח. נתחיל להיערך לצ'לסי חמישה-שישה ימים לפני הגמר". לגבי מצבת השחקנים אמר המנג'ר הספרדי: "קווין דה בריינה התאמן ביומיים האחרונים, הוא מרגיש טוב. הוא חשוב לנו כמו שאר השחקנים. כולם יודעים מה הרמה שהוא מסוגל להציג. אדרסון? הוא יחזור לשער ויפתח בשני המשחקים הקרובים".

כאמור, הבלגי נמצא בסימן שאלה ועשוי לא להיות כשיר להתמודדות. מי שכן צפויים לפתוח הם ריאד מאחרז, פיל פודן ופראן טורס, שבוודאי ירצה להמשיך את קצב הכיבושים הפנטסטי שלו מהמחזור האחרון. גם פרננדיניו, אילקאי גונדואן וג'ון סטונס אמורים לעלות ב-11 של גווארדיולה.

פראן טורס ושחקני סיטי חוגגים | Scott Heppell/PA Images via Getty Images

מנצ'סטר יונייטד – פולהאם (19:50, שידור ישיר בספורט2)

השדים האדומים קרובים מאוד להבטחת המקום השני בטבלה, ועל מנת לעשות זאת באופן רשמי הם יצטרכו לנצח בביתם את פולהאם, שכבר ירדה ליגה באופן רשמי ולא נותר לה על מה לשחק. מעבר לכך, אולה גונאר סולשיאר וחניכיו יקבלו זריקת מרץ מיוחדת בדמות אוהדי הקבוצה שיוכלו להיכנס לאולד טראפורד ולראות את המפגש מקרוב.

יונייטד תגיע להתמודדות בכושר לא טוב, כאשר בצמד משחקי הליגה האחרונים אותם אירחה תוך שלושה ימים (נגד לסטר וליברפול) היא ירדה מנוצחת, דבר שלא קרה לה מאז שנת 1958 (!). למרות זאת, במועדון בטוחים כי השחקנים ישלימו את העבודה וינצחו את הקוטג'רס, ובכך יבטיחו את סגנות הטבלה בפעם השנייה תוך ארבע שנים.

מבחינה מקצועית, אנתוני מרסיאל עשוי לשוב לסגל לאחר היעדרות של חודשיים, כמוהו גם דניאל ג'יימס שצפוי להיות כשיר. לעומתם, מי שבוודאות לא ייקחו חלק במשחק הם פיל ג'ונס והארי מגווייר הפצועים, שהחסירו את משחקי הקבוצה גם בשבוע שעבר.

מייסון גרינווד | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

סולשיאר התייחס לסגל שחקניו, וסיפק קריצה לעבר גמר הליגה האירופית נגד ויאריאל שייערך ביום רביעי הבא: "אחרי ההפסד לליברפול קיבלנו בחזרה את מרסיאל וג'יימס, שאלו חדשות נהדרות עבורנו. הם עדיין לא במצב של לעלות בהרכב, נראה כמה דקות הם יקבלו מחר ונגד וולבס במחזור הבא. בנוסף, לא איבדנו שחקנים נוספים נגד ליברפול כך שאנחנו כמעט כשירים לחלוטין. רק מגווייר וג'ונס יחסרו לנו. מקווה שכולם יהיו מוכנים לגמר".

לבסוף, המנג'ר הנורבגי דיבר על עתידו של חואן מאטה. הספרדי בן ה-33 הוא השחקן הוותיק ביותר בסגל השדים, כאשר הוא הגיע לאולד טראפורד בינואר 2014 אז נרכש מצ'לסי. חוזהו של הקשר נגמר בקיץ הקרוב, וספקולציות רבות נקשרו בנוגע להמשך דרכו במועדון. "עבורי, זה קשה להשאיר שחקנים טובים מחוץ לסגל בכל משחק. חואן הוא נכס למועדון, אבל עתידו נמצא בידיו. אני ממשיך לדבר איתו לגבי המשך הדרך, אבל עוד לא קיבלנו החלטה סופית בנושא", אמר סולשיאר.

המארחת צפויה להמשיך בהרכב החזק ביותר שלה, עם אדינסון קאבני בחוד ומאחוריו ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד ומייסון גרינווד. פול פוגבה יעלה בקישור האחורי ליד סקוט מקטומיניי, בעוד בהגנה אריק באיי יחליף את הארי מגווייר וישתף פעולה עם ויקטור לינדלוף.

אולה גונאר סולשיאר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי