הולכת על בטוח: צ'לסי גברה 1:2 על לסטר ועלתה למקום השלישי

שבוע וחצי לפני גמר האלופות נגד סיטי, הבלוז נקמו בשועלים על ההפסד בגמר הגביע ועשו צעד משמעותי לעבר המפעל היוקרתי בעונה הבאה. רודיגר וז'ורז'יניו כבשו לטובת הלונדונים, איהנאצ'ו רק צימק. קאנטה נפצע

קבוצות: צ'לסי לסטר
(גודל טקסט)

האלופה כבר הוכתרה, היורדות נקבעו, ובפרמיירליג נותרה רק שאלה אחת עד תום העונה: אילו קבוצות יסיימו ברביעייה המובילה ויזכו בכרטיסים לליגת האלופות בעונה הבאה. הערב (שלישי) התמונה התבהרה מעט, כשצ'לסי אירחה את לסטר במסגרת המחזור ה-37 וניצחה אותה 1:2 סופר משמעותי, שמעלה אותה למקום השלישי בטבלה על חשבון השועלים.

תומאס טוכל הגיע למשחק הערב בידיעה שהפסד של קבוצתו בתוספת ניצחון מחר של ליברפול נגד ברנלי ישאיר אותו מחוץ לטופ 4, ומעבר לכך יותיר אותו תלוי באחרים במחזור הסיום של הליגה. עם כל הלחץ על הכתפיים, חניכיו שטפו את המגרש כבר משריקת הפתיחה ולחצו על שער האורחת במחצית הראשונה.

למרות זאת, צ'לסי לא הצליחה לתרגם את השליטה שלה ליתרון, ואף סבלה מחוסר מזל עם פסילת שני שערים של טימו ורנר. אם כל זה לא הספיק, גם אנגולו קאנטה נפצע ונאלץ לנטוש את המשחק בדקה ה-32. למחצית השנייה הבלוז כבר עלו יותר חדים, עם שערים של רודיגר וז'ורז'יניו שהעניקו למנג'ר הגרמני יתרון כפול, ועל אף שער מצמק של איהנאצ'ו אחרי טעות בהגנה, המארחת שמרה על היתרון עד הסיום והשיגה שלוש נקודות קריטיות עבורה.

בן צ'ילוול, איוסה פרס | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

כעת, עם מחזור אחד לסיום העונה, צ'לסי עולה למקום השלישי על חשבון יריבתה ומשיגה נקמה על ההפסד בגמר הגביע ביום שבת האחרון. מנגד, רוג'רס יורד למקום הרביעי עם 66 נקודות, שלוש יותר מליברפול החמישית, אך לקבוצתו הפרש שערים נחות משמעותית מיורגן קלופ וחבורתו, מה שעלול להיות בעוכריהם בסיום העונה.

תומאס טוכל | Peter Cziborra – Pool/Getty Images

הרכבים

צ'לסי: אדוארד מנדי, אנטוניו רודיגר, תיאגו סילבה, ריס ג'יימס, בן צ'ילוול, ססאר אספיליקווטה (קורט זומה, 88), אנגולו קאנטה (מתיאו קובאצ'יץ', 32), ז'ורז'יניו, כריסטיאן פוליסיק, מייסון מאונט, טימו ורנר (אוליבייה ז'ירו, 90).

לסטר: קספר שמייכל, טימותי קסטנייה, ווסלי פופאנה, צ'גלאר סויונקו, מארק אולברייטון (ריקרדו פריירה, 67), ווילפריד אנדידי, יורי טילמנס, לוק תומאס, ג'יימס מדיסון (קלצ'י איהנאצ'ו, 60), ג'יימי וארדי, איוסה פרס.

טימו ורנר, ווסלי פופאנה | Glyn Kirk – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4, צ'לסי עם הזדמנות ראשונה במשחק: טימו ורנר עם פריצה גדולה במרכז המגרש משאיר את בן צ'ילוול באגף השמאלי מול השער, אך האנגלי בועט כדור שטוח ליד הקורה.

דקה 9, צ'לסי ממשיכה בבליץ: קאנטה שיגר טיל לעבר שמייכל שהיה ערני והדף את הכדור שהגיע למאונט, שניסה את מזלו מרחוק אך בעט מעל השער. המארחת קרובה ליתרון.

מארק אולברייטון, מייסון מאונט | Glyn Kirk – Pool/Getty Images

דקה 28, השליטה של המארחת נמשכת: מאונט משתלט על כדור בתוך הרחבה, מוריד אותו לרצפה ויורה לעבר שמייכל, שהודף עם קצות האצבעות לקרן.

דקה 35, צ'לסי כמעט עולה ליתרון: ורנר דוחק מקרוב כדור שעובר את קו השער ומאושר על ידי השופט, אך לאחר בדיקה ב-VAR נראה כי החלוץ הגרמני נעזר בידו והשער מבוטל.

מתאו קובאצ'יץ', ג'יימי וארדי | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

דקה 48, צ'לסי עולה ל-0:1! קרן של בן צ'ילוול חותכת את כל הגנת האורחת, אנטוניו רודיגר דוחק עם הירך מקרוב ומעלה את הבלוז ליתרון מוצדק.

אנטוניו רודיגר, מייסון מאונט, טימו ורנר | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

דקה 66, צ'לסי מכפילה את היתרון! ורנר נדחף בקצה הרחבה ולאחר בדיקה של צוות השיפוט ב-VAR, הבלוז קיבלו פנדל אותו ז'ורז'יניו גילגל בקלות לרשת של שמייכל וה

ז'ורז'יניו, כריסטיאן פוליסיק | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

דקה 76, לסטר מצמקת ל-2:1! ווילפריד אנדידי מנצל טעות בהגנת המארחת ומעביר כדור רוחב לקלצ'י איהנאצ'ו, שבועט שטוח לפינה הרחוקה ומכניע את מנדי. לסטר חוזרת למשחק.

דקה 90, לסטר כמעט משיגה שוויון דרמטי: ריקרדו פריירה המחליף מוציא כדור נהדר לאיוסה פרס, שמקצה הרחבה בועט מעל השער ומפספס הזדמנות אדירה לאזן את התוצאה.

ברנדן רוג'רס, מתאו קובאצ'יץ' | Glyn Kirk – Pool/Getty Images

דקה 90, שחקני שתי הקבוצות במהומה במרכז המגרש: השופט מייקל דין שולף כרטיסים צהובים למספר שחקנים ומיד שורק לסיום המשחק. בסיום, צ'לסי מנצחת 1:2 חשוב מאוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי