מטורף: ברייטון חזרה מפיגור 2:0 וניצחה 2:3 את מנצ'סטר סיטי

האלופה עם הראש עמוק בגמר ליגת האלופות: קאנסלו הורחק בדקה העשירית אך גונדואן ופודן (בשער ענק) קירבו את פפ לניצחון. אלא שטרוסארד ענה בגולאסו משלו והמארחת ביצעה מהפך תוך חמש דקות עם שערים של שני הבלמים

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי כבר זכתה באליפות מזמן וסופרת את הימים עד לתאריך הקסום – ה-29 במאי, אז תפגוש את צ'לסי בגמר ליגת האלופות. הקבוצה של פפ גווארדיולה חשבה שמצפים לה חיים קלים כשהוליכה 0:2 על ברייטון מהתחתית אלא שהמארחת ביצעה מהפך אדיר, ניצחה 2:3 וגברה על סיטי לראשונה בתולדותיה. בשנה שעברה, אגב, בדיוק באותו המגרש, הקבוצה של פפ ניצחה 0:5 ללא שום מאבק.

הפתיחה לא הייתה יכולה טובה יותר. כבר בדקה השנייה אילקאי גונדואן העלה את האלופה ליתרון בנגיחה אחרי הרמה מצוינת של ריאד מאחרז שבכושר נהדר. זה היה שערו ה-17 של הגרמני. אולם, בדקה העשירית ז'ואאו קאנסלו הורחק באדום ישיר והכל הסתבף. פפ נאלץ להחליף את פראן טורס כדי לייצב את ההגנה ובחר באריק גארסיה.

רובן דיאש, ז'ואאו קאנסלו | Justin Setterfield/Getty Images

גם ברייטון סבלה מבעיה כאשר בדקה ה-24 דני וולבק נפצע ולא יכל להמשיך. בדקה ה-48 מצבה החמיר כשהגיע שער אדיר של פיל פודן. הקשר האנגלי, שיהיה מהכוכבים הגדולים של אנגליה ביורו, דהר חצי מגרש וכבש את ה-0:2. מי היה שם את כספו באותו הרגע שסיטי לא תזכה אפילו בנקודה? לאחר מכן החל הטירוף האמיתי, ואיזה כיף שלפחות חלק מהקהל המקומי היה יכול לצפות בדרמה הזו.

פודן כבש שער ענק | ustin Setterfield/Getty Images

כעבור שתי דקות לאונרדו טרוסארד צימק במבצע לא פחות ממטורף כשעבר את כל שחקני ההגנה של סיטי ובעט בחוזקה לרשת. פפ כנראה הריח את העתיד לבוא ופרננדיניו החליף את גונדואן בדקה ה-56. בדקה ה-60 אולכסנדר זינצ'נקו חסם בגופו בעיטה מסוכנת של יאקוב מודר והציל שער. בניגוד לבדרך כלל, וכמובן שגם בשל הנחיתות המספרית, המארחת החזיקה בכדור יותר מאשר סיטי ושלחה את שחקני ההגנה קדימה גם כן.

גולאסו. | GARETH FULLER/POOL/AFP via Getty Images
וובסטר בטירוף | Justin Setterfield/Getty Images

שער שוויון של ברייטון ריחף באוויר והגיע בדקה ה-72 אחרי נגיחה מצוינת של הבלם אדם וובסטר שחגג את שער הבכורה שלו העונה. זהו-זה? ברייטון תסתפק בנקודה יוקרתית? ממש לא. כעבור חמש דקות, בדקה ה-77, הגיע גם שער הניצחון. הבלם דן ברן היה חופשי מול אדרסון וגילגל לרשת אחרי עוד מהלך בו ההגנה של סיטי הייתה מבולבלת. גבריאל ז'סוס שעוד קודם לכן נכנס לשחק לא הצליח לעזור. הקפטן קווין דה בריינה שלא היה כשיר במאת האחוזים, נותר על הספסל.

פפ. מי היה מאמין | Mike Hewitt/Getty Images

גבריאל ז'סוס שעוד קודם לכן נכנס לשחק לא הצליח לעזור. הקפטן קווין דה בריינה שלא היה כשיר במאת האחוזים, נותר על הספסל. ביום ראשון, במחזור הסיום, תארח סיטי את אברטון שישה ימים לפני הגמר הגדול. ברייטון שנשארה בליגה עוד קודם ורשמה את רגע השיא שלה העונה (קפצה אפילו למקום ה-15) תתארח אצל ארסנל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי