"קללת הפנדלים", הכעס של ראשפורד והביקורת: יונייטד מנסה לעכל את ההפסד בגמר

שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | MAJA HITIJ/POOL/AFP via Getty Images

האנגלים הפסידו בשישה משבעת הדו-קרבים האחרונים. בממלכה קטלו לאחר הכישלון נגד ויאריאל. ראשפורד זעם: "אתם מקשקשים, עוד נזכה בתארים". וגם: ההודאה של סולשיאר

(גודל טקסט)

היא הגיעה למשחק אחרי שהשחקנים המובילים זכו למנוחה, אלכס פרגוסון היה ביציע והכל היה מוכן לתואר ראשון מזה ארבע שנים. אלא שהיא שוב פישלה: מנצ'סטר יונייטד הפסידה אתמול (רביעי) בגמר הליגה האירופית לוויאריאל אחרי דו קרב פנדלים מרתק. למעשה, "קללת הפנדלים" של השדים האדומים נמשכת: יונייטד הפסידה בשישה משבעת הדו-קרבים האחרונים שהוכרעו מהנקודה הלבנה וניצחה רק את רוצ'דייל הקיקיונית בגביע הליגה בספטמבר 2019. מאזן הגמרים האירופים שלה עומד על חמישה ניצחונות מול שלושה הפסדים – שלושתם נגד יריבות מספרד.

זה היה משחק חלש של השדים האדומים שמיעטו לסכן את השער. וגם בערב כזה הצליח אדינסון קבאני לכבוש (את שער השוויון). בכך הוא הפך לשחקן השלישי בלבד שבגיל 34 או יותר מבקיע עבור מועדון אנגלי בגמר אירופי. האחרון שעשה זאת היה דידייה דרוגבה בגמר ליגת האלופות נגד באיירן מינכן ב-2012. ומזקן השבט לצעיר שבחבורה – מייסון גרינווד רשם את משחקו ה-52 בכל המסגרות – הצעיר עם מספר המשחקים הגבוה ביותר מחמש הליגות הבכירות בצוותא עם פדרי מברצלונה.

המאמן אולה גונאר סולשיאר הודה: "עונה בלי תואר זו לא עונה מוצלחת. אנחנו צריכים להשתפר, זה פשוט מאוד. השתפרנו במהלך העונה הזו, תחילת הדרך הייתה קשה. לא היה קדם עונה מסודר והפסדנו בשלושה מששת המשחקים הראשונים. נתנו פוש בליגה, התקדמנו לצמרת אולי יותר ממה שחשבו והגענו עד לגמר. אבל אתה צריך לנצח ולזכות בתואר כדי להפוך את העונה הזו.

לגבי הביקורות הרבות על הקבוצה ענה שוב: "יש לנו קבוצה חזקה ותחרותית, הרוח שיש בסגל הזה היא טובה מאוד. זה לא הזמן להפנות אצבע מאשימה או להגיד מה הייתי עושה אחרת אבל כנראה שלא עשיתי את הדברים נכון כי לא זכינו בתואר".

עוד אמר: "אנחנו מתקרבים, היינו מרחק בעיטה אחת מגביע ולילה נהדר. עלינו להחזיר את הרצון והתשוקה בעונה הבאה ולהשתפר והדרך היחידה לעשות את הצעד הזה היא פשוט לעבוד קשה יותר". נציין כי הנורבגי לא ביצע אף חילוף עד לדקה ה-100 על אף שקבוצתו הייתה רחוקה מלהרשים. גם דבר זה זכה לביקורת בתקשורת שם נכתב כי סולשיאר פשוט מתעלם מהספסל שיש לו.

ברונו פרננדס, אלכס טלס, פרד | KACPER PEMPEL/POOL/AFP via Getty Images

מרקוס ראשפורד אמר: "הקבוצה לא תוותר, אין סיכוי. המאמן לא ייתן לנו להוריד את הראש. נגיע בעונה הבאה עם רצון אפילו גדול יותר". לאחר מכן האנגלי כעס: "אומרים הרבה דברים, בלה בלה בלה, מבחינתי המועדון עם רצון, רעב, כישרון, יכולת וסגל מעולה. יש לנו הכל. רק עלינו להוכיח זאת, להראות שאנחנו שייכים לטופ. אני לא רוצה שיגידו שאנחנו קרובים, זה לא אומר כלום. אני בטוח במאה אחוז שנזכה בתארים".

"יונייטד רחוקה מיליון מייל מזכייה בתארים", שחטו בתקשורת האנגלית. "היא פשוט לא עשתה מספיק, למרות הפער העצום שהיה אמור להיות בינה לבין ויאריאל". עוד נטען כי גם הקסם בתאריך ה-26 במאי, יום הולדתו של מאט באזבי וגם גמר ליגת האלופות ההיסטורי נגד באיירן מינכן – לא עזר. "כמו במשך כל העונה הזו, אף אחד לא ידע איזה יונייטד תופיע", נכתב ב-"BBC". "כעת אחרי ששוב לא זכה בתואר, השאלות המוכרות לגבי יכולתו יעלו שוב בקיץ". "יונייטד הזו נחמדה מדיי", הייתה הכותרת ב"דיילי מייל".

קשר העבר פול סקולס ביקר בחריפות האם השחקנים כואבים מספיק את ההפסד והאם יש להם את האופי הנדרש כדי לזכות בתארים. "הפסד הפך להיות דבר מקובל במועדון הזה". ריו פרדיננד אמר: "הם השתפרו מהעונה שעברה אבל נכשלו בהזדמנות לבנות שוב תרבות מנצחת. זה אמנם יישמע אכזרי אבל זה כישלון. הם נתקלים בכל פעם בקיר אחר, כמו חצי הגמר נגד סביליה אשתקד. בדרך כלל במועדון הזה אין זמן. הם היו צריכים לזכות בתואר.

אולה גונאר סולשיאר | MICHAEL SOHN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי