Sport1 Banner

רשמי: רפא בניטס מונה למאמן אברטון

רפא בניטס
רפא בניטס | Gettyimages

הספרדי בן ה-61, שאימן בעבר את ליברפול, חתם לשלוש עונות ביריבה השנואה וישוב לליגה האנגלית אחרי עונה וחצי בסין

(גודל טקסט)

החיפושים אחר מחליף לקרלו אנצ'לוטי בגודיסון פארק הגיע לסיומם כשאברטון הודיעה היום (רביעי) על מינויו של רפא בניטס למאמן הקבוצה. הספרדי חתם לשלוש שנים במועדון מהמרסיסייד, וידריך את היריבה השנואה של ליברפול, אותה אימן בן 2004 ל-2010.

בניטס מגיעה למועדון עם רזומה עשיר ביותר. לאחר שהוביל את ולנסיה לזכייה בשתי אליפויות ספרד ובגביע אופ"א ב-2004, הוא הגיע לליברפול. בעונה הראשונה על הקווים באנפילד, בניטס הצליח להוביל את האדומים לזכייה בלתי נשכחת בליגת האלופות. אחרי שליברפול פיגרה 3:0 מול מילאן במחצית, היא הצליחה להשוות וניצחה בדו קרב פנדלים. לאחר הקדנציה בליברפול הוא נדד לאינטר, שם החזיק מעמד פחות מעונה. הספרדי החליף את רוברטו די מתאו בצ'לסי, הוביל אותה לזכייה בליגה האירופית, ושב לליגה האיטלקית כשמונה למאמן נאפולי.

אחרי שנתיים בדרום איטליה, הגיעה קדנציה כושלת בריאל מדריד שהסתיימה אחרי חצי עונה, ו-2016 הוא שב לליגה האנגלית בתור מאמן ניוקאסל. בן ה-61 הדריך את המגפייז במשך שתי עונות וחצי, ובקיץ 2019 הוא הגיע לדליאן מהליגה הסינית. אחרי תקופה של שנה וחצי במזרח הרחוק, בניטס עזב את סין, וכעת הוא כאמור שב לליגה האנגלית בכלל ולעיר ליברפול בפרט.

כזכור, לפני יומיים תלו מספר אוהדי אברטון שלט מאיים המופנה לעבר המאמן הספרדי. על השלט נכתב "אנחנו יודעים איפה אתה גר, אל תחתום". המשטרה פתחה בחקירה לאור האירוע, שהגיע ככל הנראה מכך שכמה מאוהדי הטופיס לא רצו לראות את אקס ליברפול מדריך את קבוצתם האהובה.

עוד באותו נושא: רפא בניטס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי