יונייטד קיבלה את החיזוק שפרגוסון חלם עליו, ריאל עשתה קופה: על עסקת וראן

רפאל וראן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הצרפתי הפך לשחקן ההגנה הכי יקר שמכרו הבלאנקוס, שייעזרו בהכנסות כדי לממן את עסקת אמבפה. השדים האדומים יקוו כי הווינריות והניסיון של הבלם, בו חשק המנג'ר האגדי עוד לפני עשור - יחלחלו לשאר השחקנים

(גודל טקסט)

העברת רפאל וראן מריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד הפכה הערב (שלישי) לרשמית, ובספרד עוסקים בהגנה החדשה ודלת הניסיון של ריאל מדריד לאחר שבנוסף לצרפתי, גם הקפטן סרחיו ראמוס עזב לפריז סן ז'רמן. מצד שני, במנצ'סטר יונייטד הצליחו סוף סוף להנחית את שחקן ההגנה בו אלכס פרגוסון האגדי הביע עניין עוד לפני כעשור, כשאימן את השדים האדומים.

מבחינת כלכלית נראה שהבלאנקוס בהחלט עשו עסקה טובה. הבלם הצרפתי ששיחק במועדון מבירת ספרד מאז 2011 ממילא לא רצה להאריך את חוזהו, שהיה מסתיים בקיץ הבא. בנוסף, מנצ'סטר יונייטד תחילה הקשיחה עמדות והסכימה לשלם סכום נמוך בכ-10 מיליון דולר ממה ששולם בסופו של דבר. בהתחשב בכך שהייתה יכולה לאבד גם את וראן ללא תמורה, כמו שהיה עם סרחיו ראמוס, נראה ש-50 מיליוני היורו שקיבלה ריאל תמורת וראן הם לחלוטין פיצוי הולם עבור האבידה.

למעשה, וראן הפך לשחקן ההגנה היקר ביותר שמכרה ריאל מדריד, כאשר דמי ההעברה עקפו של אלה של אשרף חכימי שנמכר לאינטר תמורת 41 מיליון יורו, והעסקה היא הרביעית בגובהה באופן כללי בדירוג המכירות הגבוהות ביותר של הבלאנקוס. מעל העברת וראן נמצאות אלו של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס (117 מיליון), אנחל די מריה למנצ'סטר יונייטד (75 מיליון) ואלברו מוראטה לצ'לסי (66 מיליון).

פרגוסון רצה את וראן עוד ב-2011 | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

על אף הכתוב לעיל, נראה כי כעת ריאל תיאלץ להתאים את עצמה לעידן חדש, שבו חוליית ההגנה שלה תונהג על ידי פרצופים חדשים-ישנים. הרכש דויד אלאבה מצטרף לאדר מיליטאו, נאצ'ו וחסוס ואייחו הצעיר. למרות סכום הכסף הנדיב שקיבלו עבור וראן, בריאל מתכוונים לשמור את הסכום כדי להנחית בסופו של דבר את קיליאן אמבפה.

רפאל וראן מסיים כאמור 10 עונות בריאל מדריד, במהלכן זכה עם הקבוצה ב-18 תארים: ארבע זכיות בליגת האלופות, שלוש אליפויות, גביע המלך, שלוש פעמים בסופר קופה, ארבעה גביעי עולם לקבוצות ושלוש פעמים בסופרקאפ האירופי. עבור מנצ'סטר יונייטד, שלא מצליחה לזכות באליפות כבר שמונה שנים ומתקשה בכלל לאיים על התואר – הווינריות של וראן עשויה להיות ברכה.

וראן. איתו יונייטד תצליח לזכות באליפות? | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי