ניוקאסל תוכל להשקיע 200 מיליון ליש"ט על רכש בחודש ינואר

play
שחקני מנצ'סטר יונייטד ג'סי לינגארד, אנתוני מרסיאל | GettyImages
אוהדי ניוקאסל חוגגים את הרכישה הסעודית 01:11

המאמן סטיב ברוס יפוטר בקרוב ויפוצה ב-8 מיליון ליש"ט, איקרדי, קוליבאלי, לינגארד, ואן דה ביק, מרסיאל ועלי על הכוונת: התכניות של הרוכשים הסעודים יוצאות החוצה

(גודל טקסט)

רק לפני שלושה ימים אישרה רשמית הנהלת הפרמיירליג את העברת הבעלות על ניוקאסל ממייק אשלי לקבוצת השקעות סעודית, וכעת מתחילות להיחשף התכניות של הבעלים החדשים – שלמעשה הופכים את המגפייז לקבוצה העשירה בעולם.

לא מעט ידיעות פורסמו בימים האחרונים ואלו עסקו בעתידם של עובדי ושחקני המועדון כיום ובאלו שעשויים להחליפם – כלי התקשורת בממלכה כבר יישרו קו ודיווחו פה אחד שהמנג'ר סטיב ברוס יפוטר עוד השבוע ולא אמור לנהל את המשחק הקרוב ביום ראשון נגד טוטנהאם – אבל החדשות הגדולות באמת מגיעות לקראת חלון ההעברות של ינואר.

מאורו איקרדי שחקן פריז סן ז'רמן
מאורו איקרדי שחקן פריז סן ז'רמן | רויטרס

חוקי הפייר-פליי הפיננסים, כידוע, לא מאפשרים לכל מועדון להשקיע כרצונו וישנן הגבלות, אבל לפי הפרסומים האחרונים, ראשי המגפייז יוכלו להשקיע כ-200 מיליון ליש"ט, אם יחפצו בכך, כבר בחלון הקרוב. להונם של הסעודים אין כל קשר לסכום העתק שהמועדון רשאי להשקיע ברכש, אלא שזו אפשרות ריאלית בשל העובדה שמייק אשלי בשלוש השנים האחרונות רשם רווחים מצטברים בסך 38 מיליון ליש"ט ועל כן הקבוצה רשאית להשקיע סכומי עתק שבהחלט מאפשרים מהפכה בסגל.

עד כה פורסמו מספר שחקני רכש פוטנציאליים, ביניהם שחקני פריז סן ז'רמן קיילור נבאס ומאורו איקרדי, בלם נאפולי קאלידו קוליבאלי וגם קשר טוטנהאם דלה עלי. גם שחקני מנצ'סטר יונייטד, דוני ואן דה בייק, אנתוני מרסיאל, ג'סי לינגארד ואריק באיי בין המועמדים וכמוהם גם בלם ברנלי ונבחרת אנגליה, ג'יימס טארקובסקי.

קאלידו קוליבאלי שחקן נאפולי
בדרך למגפייז? קאלידו קוליבאלי | GettyImages

באשר למאמן הבא של הקבוצה, אנטוניו קונטה אמנם נחשב למועמד המוביל בשל העובדה שהוא יושב בביתו בימים אלה, אך בסביבתו טוענים שאין בכוונתו להצטרף לקבוצה, לפחות לא בתקופה הקרובה. עוזרו של סטיב ברוס, גרהאם ג'ונס, צפוי לעמוד על הקווים במשחק הקרוב, אבל מובן מאליו שגם הוא לא אמור לשמור על משרתו עוד זמן רב. ברוס, אגב, אמור לקבל פיצויים בגובה 8 מיליון ליש"ט.