ההסכם השערורייתי של דייויד בקהאם: "מכר את עצמו בשביל כסף"

play
דייויד בקהאם לקראת המונדיאל קטאר 2022 | אתר רשמי, חשבון האינסטגרם של דייויד בקהאם
עשרת שערי הפרמיירליג הכי יפים של דייויד בקהאם בבעיטה חופשית 04:37

ביקורת באנגליה על ההחלטה של בקהאם להפוך ל"שגריר" של קטאר למונדיאל 2022 תמורת 150 מיליון ליש"ט: "הוא עשה טעות גדולה"

(גודל טקסט)

תגובות נסערות באנגליה מהדיווחים לפיהם דייויד בקהאם סיכם על חוזה שיהפוך אותו לשגריר העולמי של קטאר לעשור הקרוב, מה שיהפוך אותו לפנים של מונדיאל 2022 ויעניק לו שכר כולל של 150 מיליון ליש"ט – 15 מיליון ליש"ט לשנה.

כידוע, המונדיאל בקטאר עורר סערה גדולה בכדורגל העולמי – גם על רקע הזכייה המפוקפקת של הקטארים באירוח הטורניר, שישוחק בחורף בניגוד למסורת, גם בגלל הדיווחים על שחיתות ושוחד במהלך תהליך הבחירה, גם בגלל היחס המחפיר לעובדים הזרים שבונים את האיצטדיונים למונדיאל, וגם בגלל שקטאר היא מדינה שמואשמת בהפרת זכויות אדם ומימון טרור. הטענה נגד בקהאם היא שהקטארים משתמשים במונדיאל בניסיון "להלבין" את התדמית הרעה והמשוחתת שלה, ובקהאם משתף עם זה פעולה.

בקהאם צולם בחודש שעבר בקטאר, כשהוא מסייר במדינה ומבקר באצטדיונים שבהם ישוחק הטורניר. במסגרת התפקיד הרשמי שלו בקטאר, "הוא יקדם את התיירות למדינה והתרבות הקטארית", מדווחים באנגליה. עוד נטען כי הובטח לו שדגלי גאווה כן ייתלו בקטאר, על אף שהמדינה אוסרת יחסים הומוסקסואליים. "דייויד ינסה להשתמש בכדורגל כדי לעשות ולקדם דברים טובים", אמר דובר מטעמו, "הוא מאמין שזה יהיה טורניר נהדר".

עם זאת, כאמור, לא רק ברשתות החברתיות בקהאם ספג ביקורת, אלא גם בתקשורת. "בקהאם עוצם עיניים ומדחיק גזענות, מיזוגניה והומופוביה בשביל כסף", נכתב עליו ב"דיילי מייל", בעוד האקטיביסט האנגלי פיטר טאטצ'ל אמר: "בניגוד למה שדייויד אמר, קטאר זו לא 'מדינה עם תרבות נהדרת', בטח לא אם אתה אישה, מהגר או גיי… הוא עשה טעות גדולה". החוקרת הלן ברנארד אמרה עליו: "פשוט תגיד 'ממש ממש רציתי את הכסף'".