סטיבן ג'רארד מונה למאמנה של אסטון וילה

play
סטיבן ג'רארד מאמן אסטון וילה | אתר רשמי, אתר רשמי
קבוצת צמרת: ווסטהאם טיילה ל-1:4 על אסטון וילה, שער ובישול לרייס 02:07

אחרי שלוש שנים מוצלחות בריינג'רס, שחקן העבר בן ה-41 מגיע לפרמיירליג במטרה לחלץ את וילה מהתחתית. ג'רארד חתם לשנתיים וחצי, המבחן הראשון: מול ברייטון

קבוצות: אסטון וילה
(גודל טקסט)

אחרי שלוש שנים מוצלחות בריינג'רס הסקוטי, סטיבן ג'רארד חוזר לפרמיירליג, הפעם כמאמן. שחקן העבר בן ה-41 מונה היום (חמישי) למאמנה של אסטון וילה שנמצאת בתחתית הפרמיירליג, וינסה לעזור לה לחזור לעניינים אחרי פתיחת העונה הנוראית.

"גאה לחתום במועדון עם היסטוריה כל כך עשירה", אמר שחקן העבר. "אני לא יכול לחכות למשחק הראשון שלי ורוצה להודות לריינג'רס על התקופה היפה".

המבחן הראשון של שחקן העבר יהיה מול ברייטון, במחזור הקרוב שייערך רק ב-20 בנובמבר בשל פגרת הנבחרות, כששבוע לאחר מכן מחכה לו משחק מול קריסטל פאלאס בחוץ.

ג'רארד חתם לשנתיים וחצי בשורות אסטון וילה אחרי שהקבוצה החליטה לפטר את דין סמית' בעקבות ההפסד 1:0 לסאות'המפטון, שהיה להפסדה החמישי ברציפות בליגה האנגלית. מאמן נבחרת דנמרק קספר יולמאנד פסל את עצמו ממועמדות למשרה, וג'רארד בן ה-41, שהוזכר ביחד עם רוברטו מרטינס כמי שעשוי להחליף את סמית', היה זה שחתם בסופו של דבר.

קשר העבר אמנם היה חתום בריינג'רס הסקוטית עד 2024, בה רשם הצלחה כבירה וזכה באליפות ראשונה של המועדון אחרי עשור, אולם הוא התיר את חוזהו כאשר אסטון וילה תשלם דמי פיצוי שמוערכים בקצת פחות מ-3 מיליון פאונד. מי שהיווה גורם מרכזי בהוצאת העסקה לפועל הוא מנכ"ל אסטון וילה כריסטיאן פרסלו, שבעבר עבד עם ג'רארד בליברפול.

סטיבן ג'רארד מאמן ריינג'רס
יוציא את אסטון וילה לדרך חדשה? ג'רארד | רויטרס

אסטון וילה שרשמה שלושה ניצחונות בלבד העונה נמצאת במקום ה-16 בטבלה עם עשר נקודות אחרי 11 מחזורים. רק לברנלי שנמצאת במקום ה-18 עם שמונה נקודות ולניוקאסל ונוריץ' ההמוקמות 19 ו-20 בהתאמה עם חמש נקודות – פחות נקודות בטבלה מלווילה, שהפסידה חמישה משחקים רצופים.

את קריירת האימון שלו החל ג'רארד, שפרש ממשחק פעיל ב-2016, שנתיים לאחר מכן כשמונה למאמנה של ריינג'רס. בעונה שעברה הוביל את הקבוצה לזכייה באליפות ואף זכה בתואר מאמן השנה בליגה הסקוטית.