שערים מרהיבים למנצ'סטר סיטי נגד אברטון, 1:2 לטוטנהאם על לידס

האלופה הביסה 0:3 את הטופיז ושבה למקום השני לפני המשחק המכריע נגד פריז סן ז'רמן. בישול ענק של קאנסלו לסטרלינג (44), רודרי (55) הפגיז וברנרדו סילבה (86) חתם. מהפך וניצחון ליגה ראשון לקונטה כמאמן התרנגולים

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בפרמיירליג ננעל היום (ראשון) עם שני משחקים. במשחק המוקדם דרסה מנצ'סטר סיטי 0:3 את אברטון והתקרבה לצ'לסי שדוהרת בפסגה, ובלונדון במפגש שנעל את המחזור טוטנהאם ואנטוניו קונטה נחלצו מפיגור נגד לידס והפכו ל-1:2 יקר.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם רודרי
רודרי והסיטיזנס חוגגים | רויטרס

מנצ'סטר סיטי – אברטון 0:3

האלופה לא יכולה הייתה לבקש יריבה נוחה יותר כדי לשוב מפגרת הנבחרות וגם בסגל חסר למדי היא ניצחה בקלות ושבה למקום השני בפרמיירליג. שלושה ימים לפני שהיא תארח את פריז סן ז'רמן לקרב על פסגת הבית בליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי ניצחה את אברטון בפעם התשיעית ברציפות, על אף שחסרה את קווין דה בראונה שחלה בקורונה, את ג'ק גריליש הפצוע ועלתה עם קול פאלמר בן ה-19 בהופעתו הראשונה בהרכב בליגה וללא הבלם רובן דיאש, שזכה למנוחה וראה את אמריק לאפורט וג'ון סטונס משחקים לפניו במרכז ההגנה.

גם בהיעדר הכוכבים האלו, שחקניו של פפ גווארדיולה רקדו לאורך 90 הדקות, כבשו שערים מרהיבים ועקפו את ליברפול כדי להתבסס במקום השני עם 26 נקודות במאזנם, מרחק שלוש נקודות מהמוליכה צ"לסי. את הסכר פרץ סטרלינג שבדקה ה-44 קיבל כדור עומק גאוני מז'ואאו קאנסלו ובהופעתו ה-300 בליגה הבקיע מקרוב, רודרי הכפיל בדקה ה-55 בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה וברנרדו סילבה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-86. 0:3 קליל לסיטי על אברטון, שמדורגת רק במקום ה-11 עם 15 נקודות.

רודרי בועט ממרחק וכובש עבור מנצ'סטר סיטי
עוד שער פנטסטי של האלופה. רודרי יורה לרשת | GettyImages, Alex Livesey

מהלך משחק

דקה 11: ההזדמנות הגדולה הראשונה של הסיטיזנס. סטרלינג פרץ מימין, הרים מצוין ופודן עלה לכדור מוקדם מדי ונגח מעל השער מכחמישה מטרים.

דקה 17: חילוף ראשון באברטון: דמראיי גריי נפצע ונאלץ לפנות את מקומו לאלכס איוובי.

דקה 27: סיטי שוב הייתה קרובה לשער יתרון, כשהפעם היה זה פודן שהרים מצד שמאל וסטרלינג היה זה שעלה לכדור ונגח מעל השער.

דקה 28: הלחץ של סיטי גובר ועוד החמצת ענק נרשמה. פאלמר הכניס כדור עומק לברנרדו שנעצר אצל פיקפורד באחד על אחד, הכדור חזר אל גונדואן שמקרוב נגח למשקוף והחוצה.

קשר מנצ'סטר סיטי פיל פודן מנסה להבקיע נגד אברטון
קשר מנצ'סטר סיטי פיל פודן מנסה להבקיע נגד אברטון | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS

דקה 30: הפעם פאלמר הצעיר ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, פיקפורד הדף והיה עירני כדי למנוע מסיטי לייצר שער גם מהכדור החוזר.

דקה 31: סטרלינג ספק הוכשל על קו הרחבה על ידי קין והשופט הצביע על הנקודה הלבנה, שופטי המסך קראו לו לצפות באירוע והשופט חזר בו מהחלטתו להעניק פנדל.

דקה 44, 0:1 למנצ'סטר סיטי: הסכר נפרץ בזכות בישול פנטסטי של קאנסלו, שממרכז המגרש במסירת פאלש גאונית הציב את סטרלינג מול פיקפורד, והפעם השוער לא יכול היה להושיע את הטופיז וראה את הקיצוני בועט מקרוב פנימה.

ראחים סטרליג, קשר מנצ'סטר סיטי
בישול גאוני ושער יתרון רגע לפני ההפסקה. סטרלינג | אימג'בנק GettyImages, Laurence Griffiths

דקה 55, 0:2 למנצ'סטר סיטי: עוד שער נפלא של הסיטיזנס. הגנת אברטון לא הצליחה להרחיק, והכדור שהתגלגל הגיע אל רודרי שמכ-25 מטר הניף את רגל ימין וירה כדור אדיר שנעצר רק ברשת של פיקפורד.

דקה 60: מחרז, שעלה מהספסל שתי דקות קודם לכן במקום פודן, בעט ברשלנות מתוך הרחבה וסיטי פספסה הזדמנות פז.

דקה 78: סטרלינג נותר לבדו ברחבה, קיבל מסירת רוחב והיה חייב לחגוג את שערו השני, אבל פיקפורד ביציאה מושלמת מהשער עצר אותו.

דקה 86, 0:3 למנצ'סטר סיטי: גונדואן דהר לעבר הרחבה, מסר לפאלמר שניסה לבעוט מחוץ לרחבה וראה את הכדור פוגע בבלמי אברטון ומגיע היישר לברנרדו סילבה, שמקרוב נעץ מסמר נוסף בארון של הטופיז.

טוטנהאם – לידס 1:2

ניצחון ליגה ראשון לאנטוניו קונטה כמאמן טוטנהאם. אחרי 0:0 נגד אברטון לפני הפגרה, הערב התרנגולים נחלצו מפיגור ביתי וניצחו את מרסלו ביילסה ושחקניו שהגיעו בסגל חסר מאוד. לידס לא ניצחה את טוטנהאם בחוץ מאז פברואר 2001 והיום היא הייתה קרובה לכך אחרי שדניאל ג'יימס הבקיע בדקה ה-44, אבל חסרונם של שחקנים משמעותיים כמו רודריגו, ראפיניה, פטריק במפורד ולוק איילינג עשתה את שלה ובסופו של דבר המארחת הצליחה להשלים מהפך משערים של פייר-אמיל הויביירג (58) והמגן סרחיו רגילון (69), שהגיע ראשון לכדור חופשי שפגע בחומה, טס לקורה וניתז היישר לרגליו כדי לקבוע את תוצאת הסיום – זהו שער הבכורה של הספרדי בטוטנהאם, בהופעתו ה-50 בקבוצה.. הארי קיין, שבנבחרת כבש 7 שערים בשני משחקים, שוב הציג יכולת חלשה והוא עדיין עם שער בודד העונה בליגה.

סרחיו רגילון, מגן טוטנהאם
היה במקום הנכון ובזמן הנכון. סרחיו רגילון | אימג'בנק GettyImages, Ryan Pierse

משחקי המחזור ה-13

ארסנל – ניוקאסל
קריסטל פאלאס – אסטון וילה
ליברפול – סאות'המפטון
נוריץ' – וולבס
ברייטון – לידס

ברנטפורד – אברטון
ברנלי – טוטנהאם
לסטר סיטי – ווטפורד
מנצ'סטר סיטי – ווסטהאם
צ'לסי – מנצ'סטר יונייטד