מחמאות לקאנסלו על "בישול העונה", פפ התייחס לפיטורי סולשיאר

play
בישל העונה כמו בכל השנתיים הקודמות. ז'ואאו קאנסלו | רויטרס
שערים אדירים של מנצ'סטר סיטי ב-0:3 על אברטון 02:23

מסירת אמן של מגן מנצ'סטר סיטי ב-0:3 על אברטון גרמה לאנגלים לצאת מגדרם, המאמן נשאל על הזעזוע במנצ'סטר יונייטד ואמר על השער של סטרלינג: "הוא היה זקוק לזה"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי תארח את ליאונל מסי ופריז סן ז'רמן בעוד שלושה ימים בקרב שיכול להכריע מי מהן תסיים בראש הבית בליגת האלופות, ולא היה קשה לפספס שזה היה המשחק שפפ גווארדיולה סימן כחשוב יותר השבוע. אחרי 90 הדקות ששחקניו נתנו היום (ראשון) נגד אברטון והניצחון הקליל 0:3 בסגל חסר, אפשר היה להבין מדוע.

קול פאלמר בן ה-19 פתח לראשונה בחייו במשחק פרמיירליג, קווין דה בראונה שחלה בקורונה וג'ק גריליש הפצוע נעדרו וגווארדיולה למרות זאת בחר להושיב על הספסל את ריאד מחרז וגבריאל ז'סוס ולהחליף את פיל פודן שהיה בספק כבר אחרי 57 דקות, אבל זה שוב הסתיים בניצחון קליל, התשיעי ברציפות של הסיטיזנס על הטופיז.

ז'ואאו קאנסלו, מגן מנצ'סטר סיטי
בישל העונה כמו בכל השנתיים הקודמות. ז'ואאו קאנסלו | רויטרס

בהיעדר הקשרים היצירתיים, מי ששוב סיפק את הסחורה בצד ההתקפי היה המגן ז'ואאו קאנסלו, שבישל בפעם החמישית בשלושת המשחקים האחרונים. רגע לפני המחצית, כשלוח התוצאות עוד הראה 0:0, הפורטוגלי במסירת פאלש מדהימה סידר לראחים סטרלינג את שער היתרון וזכה לשבחים מקיר לקיר על מסירה שכבר הוגדרה "בישול השנה באנגליה".

זהו היה הבישול השישי של קאנסלו העונה ב-18 משחקים בכל המסגרות, ובכך הוא השווה את מספר הבישולים שהיו לו בשתי העונות הקודמות, אז לקח לו 76 משחקים להגיע לשישה בישולים. חלוץ העבר רובי קין כבר הצהיר כי "זו מסירת העונה בשבילי. לא תראו בישול כזה עד סוף העונה". בסך הכל קאנסלו נגע בכדור 123 פעמים, דייק ב-93 אחוז מהמסירות ורשם שתי מסירות מפתח, אחת מהן הייתה אותו בישול יוצא דופן לסטרלינג שכבש בהופעתו ה-300 בפרמיירליג.

רודרי, הקשר הספרדי שהפגיז את השער השני של מנצ'סטר סיטי בדקה ה-55, חגג שער רביעי בפרמיירליג – וכמו שלושת שעריו הקודמים, גם הפעם הוא עשה זאת בבעיטה מחוץ לרחבה.

שחקן מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג חוגג עם חברו לקבוצה ז'ואאו קאנסלו
שחקן מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג חוגג עם חברו לקבוצה ז'ואאו קאנסלו | רויטרס

בזכות הניצחון מנצ'סטר סיטי שבה למקום השני בליגה והיא במרחק שלוש נקודות מהמוליכה צ'לסי אחרי 12 מחזורי פרמיירליג. גווארדיולה בסיום היה מאושר בעיקר מההזדמנות שלקחו שחקניו בשתי ידיים ואמר: "ראחים היה צריך את השער הזה, זה היה מאוד חשוב שהוא הבקיע ואני שמח שז'ואאו שוב סיפק מסירה נפלאה".

גווארדיולה גם נשאל על פיטורי מאמן היריבה העירונית, אולה גונאר סולשיאר: "אני מאחל לו את הטוב ביותר, זה היה כבוד גדול להתמודד מולו. הוא ניצח אותי יותר פעמים ממה שרציתי, אבל גם הוא יודע שבקבוצות הגדולות אתה חייב לנצח משחקים – אני כאן עדיין רק כי אנחנו מנצחים, אחרת היו מחליפים גם אותי. בתקווה אני והוא עוד נתראה יום אחד".