קלופ על חזרת ג'רארד: "בטוח שהוא יאמן את ליברפול, השאלה מתי"

play
מאמן ליברפול יורגן קלופ, סטיבן ג'רארד | רויטרס
סטיבן ג'רארד חוזר לאנפילד: שרון דוידוביץ' על עבר, הווה ועתיד 05:20

אחד הסמלים הגדולים אי פעם של המייטירדס שב לאנפילד ולראשונה יתמודד נגד קבוצתו האהובה (שבת, 17:00, ספורט2). המנג'ר הנוכחי משוכנע שלא רחוק היום שהמעגל ייסגר

(גודל טקסט)

סטיבן ג'רארד עזב את ליברפול במאי 2015 לראשונה בחייו. הוא עבר אז ללוס אנג'לס גלאקסי האמריקאית וכעבור שנה פרש ממשחק פעיל. באופן מאוד לא מפתיע, הוא שב לליברפול ב-2017 כמאמן קבצת הנוער, אלא שתוך שנה הגיעה הזדמנות לאמן את ריינג'רס הסקוטית והסמל הגדול ביותר של ליברפול בעשרות השנים האחרונות לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. כשלוש שנים אחר כך הוא עם רצף ניצחונות סופר מפתיע ומרשים על סלטיק "באולד פירם", זכה באליפות ראשונה בקריירה וכך נסללה דרכו בחזרה לפרמיירליג. אבל לא לליברפול.

מחר (שבת) יציין סטיבן ג'רארד חודש שלם כמאמן אסטון וילה, וזה גם יהיה היום בו לראשונה בחייו יתמודד נגד ליברפול. ערב המחזור ה-16 בפרמיירליג, סטיבי ג'י חוזר לאנפילד במטרה לחבל במאבק האליפות של ליברפול ולהוביל את קבוצתו לניצחון שני ברציפות ורביעי בחמשת משחקיו על הקווים – הפסיד רק למנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה וניצח את כל שאר המשחקים.

סטיבן ג'רארד, יורגן קלופ
שוב נפגשים על המגרש, הפעם כיריבים. קלופ וג'רארד | אימג'בנק GettyImages, WILLIAM WEST

מי שמכיר היטב את ג'רארד הוא מאמן ליברפול, יורגן קלופ. הגרמני זכה להדריך את ג'רארד בעונתו האחרונה של הקפטן באנפילד, סייע לו כשאימן את קבוצת הנוער וכעת הם יריבים. ועם זאת, במסיבת העיתונאים לקראת המפגש מחר (שבת, 17:00, ספורט2), קלופ גם הבהיר שמובן מאליו שיגיע היום שבכסא שלו יישב אותו סטיבי ג'.

"ברור שהוא יאמן את ליברפול, אין לי ספק בכך", הצהיר קלופ, "הבעיה היא רק למצוא את הרגע המתאים שזה יקרה. ראינו את פרנק למפארד בצ'לסי – הוא עשה עבודה טובה, אבל הוא היה מאמן צעיר. מתי זה הרגע המתאים? הוא מסוגל לעשות את זה כבר עכשיו, אבל יש המון שאלות שגם סטיבן צריך לשאול את עצמו לפני כן ואני לא יכול לענות עליהן, למשל אם הוא רוצה שליברפול תהיה הקבוצה האחרונה שלו בקריירה. אני בטוח שזה יקרה ושזה יהיה טוב לכל הצדדים, השאלה מתי".

כשנשאל קלופ מה יקרה אם ג'רארד ואסטון וילה יפתיעו אותו ואת קבוצתו, השיב: "הוא בחור נהדר וכמובן שהוא ירצה לנצח אותנו ושבשביל זה הם מגיעים. אנחנו נלחץ ידיים לפני המשחק ובמהלכו נהיה יריבים לכל דבר – אני זוכר איך חגגתי כמו משוגע עם דורטמונד נגד מיינץ ואין שום סיבה שהוא לא יתנהג כך גם כן".

קלופ חתום בליברפול עד 2024 ולא פעם ולא פעמיים הוא רמז לכך שאז הוא גם יעזוב את אנפילד וייצא לשנת שבתון. לכן, רבים סבורים שהמעגל של ג'רארד וליברפול ייסגר באותו הקיץ.