צ'לסי עשתה צעד חשוב לעבר גמר גביע הליגה עם 0:2 על טוטנהאם

play
שחקני צ'לסי חוגגים | רויטרס
האברץ כבש, דייויס הוסיף שער עצמי מביך: צ'לסי ניצחה את טוטנהאם 02:04

הבלוז קיבלו את פניו של קונטה, ששב לסטמפורד ברידג' כאורח לראשונה מאז פיטוריו, עם ניצחון שהושג בזכות שערים של האברץ (שנפצע) ודייויס (עצמי). לוקאקו חזר וספג הקנטות מאוהדי האורחת

קבוצות: טוטנהאם צ'לסי
(גודל טקסט)

אחרי סערת הריאיון של רומלו לוקאקו ובביקור הראשון של אנטוניו קונטה בסטמפורד ברידג' מאז פיטוריו ב-2018, צ'לסי השיגה הלילה (רביעי) מקדמה חשובה בחצי גמר גביע הליגה האנגלי כשניצחה 0:2 בדרבי לונדוני נגד טוטנהאם במשחק הראשון מבין שניים. קאי האברץ ובן דייויס (עצמי) כבשו את שעריהם של הבלוז, שהסבו קצת נחת לאוהדים אחרי חודש של אובדן נקודות רבות.

הקבוצה של תומאס טוכל ניצלה טעות אחת ומהלך אחד של חוסר מזל מצדו של בלם טוטנהאם ג'אפט טנגנגה, כדי לעלות ליתרון כפול במהלך המחצית השנייה, ושמרה עליו עד לסיום. האברץ העלה את מאזנו בגביע הליגה לחמישה שערים בשלוש הופעות, רק אחד פחות מהכמות שיש לו ב-42 הופעות בפרמיירליג, אך בתום המחצית הראשונה הוא נאלץ לפנות את מקומו לבן ארצו טימו ורנר לאחר שנפגע בזרת ידו הימנית. הבלוז יקוו שיתרון שני השערים יספיק להם בגומלין בשבוע הבא, כדי לעלות לגמר גביע הליגה בפעם השישית מתוך שמונת הניסיונות האחרונים.

לוקאקו, שחזר ישירות להרכב צ'לסי אחרי שיחת ההבהרה עם טוכל וקנס חצי מיליון היורו שנאלץ לשלם למועדון, הוקנט על ידי אוהדי טוטנהאם ששרו לו במהלך המשחק "רומלו לוקאקו הוא אינטר", והגיב בתנועת השתקה לעברם. כזכור, הבלגי הרתיח את צ'לסי ואוהדיה כשהביע את רצונו לשוב לקבוצתו הקודמת, שם שיחק תחת קונטה.

שחקן צ'לסי רומלו לוקאקו משתיק את אוהדי טוטנהאם באצטדיון סטמפורד ברידג'
טוכל לא רק החזיר את לוקאקו לסגל, אלא גם פתח איתו בהרכב | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

טוטנהאם, שנחלה את הפסדה השני בלבד בעידן אנטוניו קונטה, סיימה משחק תשיעי ברציפות ללא ניצחון מול היריבה העירונית שלה והפסידה בפעם הרביעית מתוך חמישה משחקים בסטמפורד ברידג' במסגרת גביע הליגה, כאשר המשחק הנוסף נגמר בתיקו. קונטה שבשתי העונות שלו בצ'לסי הודח מגביע הליגה הודח על ידי יריבות לונדוניות, כנראה יעוף מהמפעל שוב באותה הדרך אם קבוצתו לא תחולל מהפך בשבוע הבא.

מאמן טוטנהאם אנטוניו קונטה
חזר לסטמפורד ברידג'. אנטוניו קונטה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 5: גול, 0:1 לצל'סי! מרקוס אלונסו ניצל איבוד כדור של טנגנגה כדי להכין לקאי האברץ, שלא סיים בצורה הכי מדויקת אך נעזר בדבינסון סאנצ'ס כדי לכבוש את שער היתרון.

דקה 32: אחרי קרן, רודיגר השתלט על כדור ברחבה ובעט מתוך רחבת החמש, אבל ההגנה של טוטנהאם הרחיקה לקרן נוספת.

דקה 34: גול, 0:2 לצ'לסי! חכים זייש הגביה ממצב נייח וטנגנגה, בניסיון להרחיק, נגח את הכדור אל פניו של בן דייויס שהבקיע שער עצמי.

שחקני צ'לסי חוגגים שער נגד טוטנהאם
שחקני צ'לסי חוגגים | אימג'בנק GettyImages, ADRIAN DENNIS/AFP

דקה 41: זייש הגביה מימין ולוקאקו נגח לא רע בכלל, אבל הכדור רק שרק ליד העמוד.

דקה 50: הארי קיין ניגש לכדור חופשי מזווית נוחה ובעט מצוין, אבל קפה זינק יפה והדף.

דקה 61: טימו ורנר נכנס לרחבה ובעט כדור מסובב, שחלף בסמוך לקורה.

דקה 89: ג'ובאני לו סלסו המחליף קיבל מסירה ברחבה עם מספיק זמן לכוון, אך שחרר בעיטה לאמצע השער וקפה עצר.

שחקני טוטנהאם מאוכזבים
לא ערב מוצלח מבחינתם. שחקני טוטנהאם מאוכזבים | רויטרס

חצי הגמר השני יפגיש בין ארסנל לליברפול, משחק שאמור להיערך ביום חמישי בלונדון (21:45, ספורט1). משחקי הגומלין של שני המפגשים ייערכו בשבוע הבא, בימים רביעי וחמישי.