מספיק בקושי: 0:1 חלש למנצ'סטר יונייטד על אסטון וילה וג'רארד

play
סקוט מקטומיניי שחקן מנצ'סטר יונייטד | רויטרס
מנצ'סטר יונייטד עקצה את אסטון וילה וסטיבן ג'רארד בגביע 02:52

כוכב העבר של ליברפול שב לאולד טראפורד כמאמן וראה את קבוצתו שולטת ותוקפת ללא הרף, אבל נגיחה של מקטומיניי (8) סידרה לשדים האדומים כרטיס לשלב הבא בגביע למרות יכולת רעה. כרסטיאנו רונאלדו הפצוע נעדר

(גודל טקסט)

לאורך הקריירה הארוכה שלו כקשר ליברפול, סטיבן ג'רארד ניצח את מנצ'סטר יונייטד רק 13 פעמים ב-35 משחקים. הערב (שני) הוא שב לתיאטרון החלומות כמאמן אסטון וילה וקבוצתו בהחלט הייתה טובה יותר וראויה לכל הפחות לשער אחד, אך לשמחת רלף רנגניק ומנצ'סטר יונייטד הם הצליחו להיחלץ ממעידה נוספת, ניצחו 0:1 למרות הכל והשיגו את הכרטיס לסיבוב הרביעי בגביע האנגלי – שם כבר ממתינה מידלסברו, המדורגת שביעית בצ'מפיונשיפ.

זה היה המשחק שסגר את שלב 64 האחרונות בגביע האנגלי ואליו הגיעו השדים האדומים במצב רוח ירוד אחרי הפסד 1:0 ביתי לוולבס במחזור הליגה האחרון וכשבימים האחרונים נפוצו לא מעט ידיעות על בעיות בחדר ההלבשה ואי שביעות רצון של שחקנים, כולל כריסטיאנו רונאלדו שהערב נותר מחוץ לסגל בעקבות פציעה קלה לטענת המאמן הזמני שהשבוע פורסם כי CR7 לא מעוניין שיישאר בעונה הבאה.

אז ללא הפנומן הפורטוגלי, אבל עם ברונו פרננדש ששב להרכב ושיתף פעולה עם אדינסון קבאני, מייסון גרינווד ומרכוס רשפורד, השדים האדומים הציגו יכולת חלשה ולשמחתם הספיק להם שער של הקשר סקוט מקטומיניי, שכבר בדקה השמינית הכריע את ההתמודדות עם נגיחה מעולה אחרי הרמה של פרד. מרגע זה ואילך הייתה אסטון וילה מסוכנת הרבה יותר והיא אפילו הרעידה את הרשת של דויד דה חאה פעמיים, אך שני נבדלים מנעו מדני אינגס לחגוג וג'רארד שוב יצא מנוצח מתיאטרון החלומות. בשבת השתיים שוב ייפגשו, הפעם בווילה פארק במסגרת הפרמיירליג (19:30, ספורט1).

מאמן אסטון וילה סטיבן ג'רארד
שוב בתיאטרון החלומות נגד יונייטד. ג'רארד | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, דיוגו דאלוט, ויקטור לינדלוף, רפאל וראן, לוק שואו, סקוט מקטומיניי, פרד, ברונו פרננדש (ג'סי לינגרד, 85), מרכוס רשפורד (אנטוני אלאנגה, 86), אדינסון קבאני (דוני ואן דה בייק, 72), מייסון גרינווד.

אסטון וילה: אמיליאנו מרטינס, מאט טארגט, טיירון מינגס, אזרי קונסה, מאטי קאש, ג'ון מקגין, דוגלאס לואיז, ג'ייקוב רמזי, אמיליאנו בואנדיה (אנואר אל גאזי, 79), דני איגס, אולי ווטקינס.

סקוט מקטומיניי שחקן מנצ'סטר יונייטד מבקיע
עלה גבוה ונגח מצוין. מקטומיניי מבקיע | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS

מהלך המשחק

דקה 8, 0:1 למנצ'סטר יונייטד: פתיחה נפלאה של המארחת. גרינווד נסגר היטב על ידי שני שחקנים באגף ימין ומסר אחורנית לפרד, הקשר הברזילאי הרים את הראש וזיהה את התנועה של חברו במרכז השדה, סקוט מקטומיניי, הרים לעברו כדור מצוין והסקוטי נגח לרשת.

דקה 19: מקגין ניסה להפתיע את דה חאה מחוץ לרחבה וירה כדור עוצמתי, השוער הדף היטב והדגל הורם לנבדל אחרי שאינגס השתלט על הריבאונד.

דקה 27: שוב ניסיון יפה של אסטון וילה. הפעם היה זה דאבל-פס מרשים בין ווטקינס לבואנדיה, בסופו הארגנטינאי שוב אילץ את דה חאה לזנק.

דקה 28: לואיז איבד ברשלנות כדור במרכז השדה, פרננדש הוציא התקפה מתפרצת וגם מצא את קבאני ברחבה, אך האורוגוואי לא הצליח להכניע את מרטינס שסיפק הצלה גדולה.

אדינסון קבאני, חלוץ מנצ'סטר יונייטד
לא קל להכניע את השוער הארגנטינאי של וילה. קבאני מנסה | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS

דקה 29: קצב אדיר והתקפות מצד לצד. שוב זו וילה שסיכנה את שערו של דה חאה והפעם השוער היה חוסר אונים מול ווטקיננס, אך הבעיטה של החלוץ מרחבת החמש ננעצה במשקוף.

דקה 37: שואו הניף את הרגל מכ-25 מטר, מרטינס התעופף והדף לקרן.

דקה 44: כדור שהורחק ממרכז הרחבה הגיע אל מקטומיניי, שמכ-22 מטר הניף את הרגל ובעט מהאוויר. הכדור טס למרכז השער ומרטינס הצליח לקלוט אותו ולמנוע צמד מהקשר.

דקה 45+3: חצי דקה לפני השריקה למחצית הצליח רשפורד לחדור את ההגנה ולמצוא את עצמו קרוב לשער, אך ניסיון למסור רוחב לגרינווד נבלם על ידי קאש ברגע האחרון.

חלוץ אסטון וילה דני אינגס כובש נגד מנצ'סטר יונייטד
אינגס כבר מצא את הרשת, שופטי המסך התערבו | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

דקה 51: אסטון וילה כבר חגגה שוויון באולד טראפורד, אבל שופטי המסך זיהו נבדל קטן של רמזי, שגם במאבק מול קבאני ביצע עבירה, וייתכן שגם אינגס שדחק מקו השער היה בנבדל.

דקה 59: ווטקינס פעם נוספת ניסה להבקיע וראה את אינגס ממשיך את הכדור שהקפיץ מעל דה חאה לתוך הרשת, אבל הפעם הוא זה שנתפס בנבדל מלכתחילה ושוב שער שוויון נפסל.

דקה 71: לחץ כביר של שחקני וילה, ווטקינס בבעיטה מסובבת לפינה הרחוקה פספס את המסגרת רק במעט.

דקה 74: אחרי דקות ארוכות, יונייטד איימה על שער האורחת שמנסה לצאת קדימה בכל מחיר. תחילה היה זה פרננדש שבעט רע ולא הקשה על מרטינס, בהתקפה אחר כך היה זה גרינווד שבאחד על אחד לא הצליח להכניע את הארגנטינאי וגם לא ניסה למסור לרשפורד שחיכה לכדור רוחב.