עסקת גרואיץ' השתלמה: כך חטפה ליברפול את לואיס דיאס לטוטנהאם

play
העלה את פורטו ליתרון מוקדם. דיאס | רויטרס
ההרכב ההתקפי לא עזר: קולומביה הפסידה לפרו בקרב על המקום הרביעי 01:36

התרנגולים כבר סיכמו עם פורטו על צירופו של הקולומביאני, אבל הבטחה של הדרקונים מהקיץ הובילה לשיחה עם קלופ, בדיקות רפואיות וחתימה בארגנטינה. מאחורי מחטף השנה

(גודל טקסט)

לואיס דיאס נמצא בימים אלו בארגנטינה לקראת המשחק הגורלי עבור קולומביה בלילה שבין שלישי לרביעי במוקדמות המונדיאל, אבל שם הוא גם השלים את מעברו לליברפול. ברשתות החברתיות דלפו תמונות שלו לבוש בבגדי המועדון וחותם על חוזה לחמש שנים וחצי, ובכך הסתיימה הסאגה ומעברו מפורטו הושלם. בשלב זה חסרה רק הודעה רשמית מטעם ליברפול שצפויה ביממה הקרובה, אבל הממלכה כבר סוערת בעקבות "מחטף השנה" שמנע את העברתו לטוטנהאם.

דיאס, שחגג לפני כשבועיים את יום הולדתו ה-25, היה במעקב של ליברפול ושל קבוצות בכירות נוספות בשנה האחרונה. שחקן הכנף הגיע לפורטו מקבוצת ג'וניור הקולומביאנית ב-2019 תמורת כשבעה מיליון יורו, אבל העונה החל לפרוע את השטרות עם 14 שערים ב-18 מחזורים בליגה פורטוגלית, מספרים שהובילו לכך שטוטנהאם הסכימה לשלם עבורו כ-60 מיליון יורו, עד שברגע האחרון הופיעה ליברפול.

טוטנהאם הייתה משוכנעת בצירוף לואיס דיאס עד יום חמישי בשעות הערב המאוחרות, אז גם דניאל לוי, בעלי התרנגולים, הבין שהוא קורבן של מחטף. "היריבות בין ליברפול לטוטנהאם על שחקנים היא רבת שנים", נכתב ב"טלגרף, "בקיץ 2012 קלינט דמפסי עבר לטוטנהאם ולא לליברפול, באותו קיץ גם גילפי סיגורדסון היה מבוקש על ידי ברנדן רוג'רס ובסופו של דבר בחר בטוטנהאם. ב-2013 וויליאן היה מבוקש בליברפול וכבר סיכמה על מעברו עם אנז'י, אך טוטנהאם התערבה ברגע האחרון – ובמחטף על מחטף, כידוע, הברזילאי בכלל נחת בצ'לסי בסיומה של סערה".

"דני אינגס ב-2015 בחר בליברפול על פני טוטנהאם, אולם המחיר היה גבוה יותר בעקבות ההצעה של טוטנהאם, וגם ג'ורג'יניו ויינאלדום ב-2016 קיבל הצעות משתי הקבוצות ובחר בליברפול", המשיכו ב"טלגרף" לפרט את ההיסטוריה. אז מה עשה את ההבדל הפעם והוביל לכך שלואיסב דיאס ינחת בסופו של דבר בליברפול?

שחקן פורטו לואיס דיאס חוגג עם מרקו גרואיץ'
הסרבי בוודאי המליץ לו על ליברפול. דיאס חוגג עם גרואיץ' | אימג'בנק GettyImages, Marco BERTORELLO

כשלוי וטוטנהאם הבינו ביום חמישי בערב עד כמה ליברפול התקדמה במו"מ, על אף שהם כבר היו על סף חתימה עם פורטו ועם השחקן, הם הרימו ידיים והבינו שעבורם זהו קרב אבוד מראש.

הסיבה? בקיץ האחרון, כשפורטו סבלה מבעיות כלכליות, ליברפול הבחינה בכך כשלא הגיעו בזמן תשלומים שונים עבור מרקו גרואיץ', הקשר הסרבי שלפני כשנתיים עזב את אנפילד ועבר לדרקונים בהשאלה ובקיץ האחרון נמכר סופית, אולם בליברפול לא לחצו והמתינו להזדמנות. היא הגיעה כאשר בסיום הקופה אמריקה בקיץ בפורטו החליטו למכור את דיאס במחיר סעיף השחרור שבחוזהו, העומד על 80 מיליון יורו. בליברפול סירבו לתג המחיר, אך הודיעו לפורטו כי ישמחו לדעת מראש על התפתחויות שונות הנוגעות לעתיד הקולומביאני, אם וכאשר יהיו כאלה. הדרקונים הסכימו לאור היחסים הטובים ומעברו של גרואיץ'.

מאז חלפה חצי שנה. פורטו לא מכרה את דיאס ולאור הצורך בתזרים מזומנים הסכימה להוריד את מחירו ל-60 מיליון יורו, עדכנה בנושא את ליברפול וזו הבהירה שלאחר חלון ינואר היא צפויה לדון על צירופו האפשרי. כעבור מספר שבועות הייתה זו טוטנהאם שביררה את העלויות הכרוכות בנוגע לדיאס וכאשר דניאל לוי הציע עבורו 45 מיליון יורו בנוסף ל-15 מיליון יורו שיועברו בהתאם להישגי השחקן והמועדון – באנגליה מציינים שמדובר בהישגים שספק אם ריאליים עבור הקולומביאני – ופורטו מיד עדכנה את ליברפול שהקולומביאני בדרכו ללונדון, כמובטח. זו גם הייתה נקודת המפנה.

לואיס דיאס, חלוץ נבחרת קולומביה
הספיק לשוחח עם קלופ, לבצע בדיקות רפואיות ולחתום. דיאס מתעופף | רויטרס

פורטו ביקשה מליברפול מקדמה בסך 8 מיליון יורו ובקשתה נענתה מיד. במקביל, המנג'ר יורגן קלופ ערך שיחת "Facetime" עם השחקן שנמצא בימים אלה עם נבחרתו בדרום אמריקה, ובמקביל להכנות למשחק מול פרו, שהסתיים בניצחון קולומביאני, הביע נכונות להצטרף ונתן את מילתו לקלופ.

כך איבדה טוטנהאם בסוף שבוע אחד גם את אדאמה טראורה שבחר בברצלונה וגם את לואיס דיאס. ליברפול, לעומת זאת, אמנם לא הצליחה ליהנות מיכולותיו של גרואיץ' שהגיע בתור הבטחה גדולה, התקשה להשתלב ורשם 16 הופעות בלבד במדים האדומים, אולם מכירתו לדרקונים הובילה היא זו שסידרה לה זכות ראשונים על דיאס, מי שבהחלט יכול בקרוב להפוך לדבר הגדול הבא בפרמיירליג.