אין דין ואין דיין: הרגעים המשעשעים בקריירה של מייק דין

play
שופט הכדורגל מייק דין | GettyImages, Laurence Griffiths
חזק במאבק על המקום הרביעי: סון כבש צמד, טוטנהאם ניצחה 1:3 את ווסטהאם 02:38

השופט התיאטרלי יפרוש בתום העונה אחרי 22 שנה בפרמיירליג (וגם שתי הופעות במשחקים של ישראליות באירופה), אבל ייזכר דווקא בזכות רגעי הביזאר

(גודל טקסט)

שופט הכדורגל מייק דין הודיע השבוע על פרישה בתום העונה אחרי למעלה משני עשורים וזו הייתה ידיעה די מרעישה לא רק עבור חובבי הכדורגל האנגלי. אמנם דין בן ה-53 ערך את הבכורה שלו בפרמיירליג בספטמבר 2000 ומאז ניהל עוד 552 משחקים בליגה הבכירה בממלכה, אך כמעט שלא יצא מגבולות בריטניה ולא זכה לקרדיט לנהל משחקים בטורנירים הגדולים בעולם, ועדיין הפך לאחד השופטים המוכרים בעולם. הסיבה? חיבה די עזה לשליפת כרטיסים, מתיחת שחקנים ולא מעט רגעי ביזאר שסיפק.

דין למעשה שלף יותר כרטיסים אדומים מכל שופט אחר בפרמיירליג, 114 ב-553 משחקים, וגם יותר כרטיסים צהובים מכל שופט אחר – 2,026. אם תהיתם, אגב, הוא גם השופט ששרק להכי הרבה פנדלים – הצביע על הנקודה הלבנה 184 פעמים. הוא עוד עשוי לשוב בעונה הבאה כשופט מסך, אבל בקיץ יתלה את המשרוקית אחרי 22 שנה. עם זאת, לצד לא מעט החלטות מעוררות מחלוקת, כנראה שלפחות על עברו כשופט ראשי יזכרו לו בעיקר את רגעיו המשעשעים כמו שלושת הבאים:

מייק דין חוגג שער של טוטנהאם

כשמייק דין חגג שער של טוטנהאם

דין ידוע כאוהד מושבע של טרנמיר, כיום בליגה האנגלית השנייה (הרביעית בטיבה), אולם ב-2015, כשטוטנהאם פגשה את אסטון וילה ועלתה ליתרון משער נפלא של הקשר מוסא דמבלה, באופן ביזארי לחלוטין דין אישר את השער תוך שהוא מניף את ידו, ממשיך לרוץ ומצביע לעבר הנקודה הלבנה. דין כמובן הצהיר שלא חגג את השער, אבל מדובר באחד הרגעים המשעשעים והזכורים בפרמיירליג. ברשת "סקיי", ששידרה את המשחק, אף דנו בהרחבה בנושא באולפן סיכום המשחק. "הצבעתי על הנקודה הלבנה והסתובבתי, אבל לא הבנתי איך זה מתפרש עד שאמרו לי להסתכל על המסך. אמרתי לעצמי 'לעזאזל, אני הולך לחטוף על כך מחר. זה הדבר הכי ביזארי שעשיתי", סיפר דין לאחר מכן.

שולף כרטיסים עם עין עקומה

רוברטו פירמינו וכוכבים אחרים החלו לחגוג בשנים האחרונות שערים ב"עין עקומה", משמע תוך כדי שהם מסתכלים הצידה וכלל לא מסתכלים לכיוון אליו הם בועטים או מוסרים. דין לקח את זה צעד קדימה עוד קודם לכן וכבר לפני קרוב לעשור תועד שולף כרטיסים לשחקנים כשהוא מביט את המבט הצידה. זה קרה גם העונה, בפעם האחרונה במשחק של ניוקאסל נגד ליברפול.

כשמייק דין החביא את הכדור לסרחיו אגוארו

בפברואר 2019 סרחיו אגוארו עוד היה הכוכב הבלתי מעורער של מנצ'סטר סיטי והיה גיבור ה-0:6 המדהים של הסיטיזנס על צ'לסי. "קון" הבקיע שלושער ב-90 דקת וכמו כל כובש שלושער קיווה לשוב בסיום לביתו עם כדור המשחק, אבל לא ציפה מהשופט להחביא אותו. דין הבחין באגוארו מתקרב וכשחיוך גדול מרוח על פניו, הוא הרים את הכדור והכניס אותו מתחת לחולצה בגבו – כך שאגוארו לא יוכל למצוא את כדור המשחק שבו השווה את שיא השלושערים בפרמיירליג, 11 במספר, כמו אלן שירר. בסופו של דבר, כמובן, דין הוציא את הכדור ונתן אותו לאגוארו.

דין מריח את הקוון לפני שהדרבי של מנצ'סטר יוצא לדרך

מייק דין חוגג כאחד האדם ביציע אוהדי טרנמיר רוברס

על אף שדין לא הרבה לשפוט מחוץ לממלכה, הוא כן ניהל שני משחקים של קבוצות ישראליות – הוא היה השופט הראשי ב-0:6 של גלאטסראיי על מכבי נתניה ב-2009 (וכמובן שלף שני כרטיסים צהובים ואדום) וכן את ה-3:4 של מכבי תל אביב על פריז סן ז'רמן בבלומפילד (בו שלף שישה כרטיסים צהובים).

אין ספק, מדובר רק במבחר מאוד מצומצם של רגעי הביזאר וההנאה שסיפק דין. כעת נראה כיצד הוא עוד מסוגל להפתיע בחודשיים האחרונים שלו כשופט ראשי בפרמיירליג.