קלופ: "אוריגי אגדה, וזה יישמע מגוחך, אבל הוא הפינישר הכי טוב שלנו"

play
בדרך לגמר נוסף בוומבלי. קלופ | רויטרס
רוברטסון ואוריגי כבשו, ליברפול ניצחה 0:2 את אברטון בדרבי 04:05

הבלגי עשה היסטוריה ב-0:2 של ליברפול על אברטון, מאמנו שיבח, באנגליה קוראים: "תבנו לו פסל". למפארד חש שקופח. וגם: מה נותר לאדומים ולסיטי במאבק על התואר?

(גודל טקסט)

אחרי 62 דקות מלחיצות במיוחד באנפילד, בהן ליברפול אפילו לא בעטה למסגרת, ליברפול התעשתה והשיגה אתמול (ראשון) 0:2 יוקרתי בדרבי על אברטון, שאיפשר לה להקטין את הפער ממנצ'סטר סיטי המוליכה לנקודה אחת בלבד.

אנדי רוברטסון חוגג עם שחקני ליברפול
הרבה לחץ השתחרר. ליברפול חוגגת את השער הראשון בדרבי | רויטרס

אמנם השער של אנדי רוברטסון בדקה ה-62 היה באיום הראשון של המארחת על המסגרת, אך הדומיננטיות שלה גם עד אז מגובה בנתונים. הקבוצה של יורגן קלופ החזיקה בכדור 82.7% מהזמן, נתון שמציב אותה במקום השני (מאז שהחלה הספירה בעונת 2003/4) אחרי שמנצ'סטר יונייטד שרשמה 83% מול סוונסי ב-2018.

באופן לא מקרי, גם הפעם הג'וקר הנצחי של קלופ מהספסל, דיבוק אוריגי, היה אחראי לשינוי. החלוץ הבלגי שהוכיח בשנים האחרונות כי אפשר לסמוך עליו ברגעי ההכרעה גם אם הוא לא משחק יותר מדי, עלה בדקה ה-60 והיה מעורב בשער שנכבש כעבור שתי דקות. אוריגי אף חתם את תוצאת המשחק עם שער משלו בדקה ה-85, במה שהיה הכיבוש השישי שלו נגד היריבה העירונית – כפול מהכמות שהבקיע מול כל יריבה אחרת.

קלופ מתאהב באוריגי כל פעם מחדש

כמו בכל פעם בה אוריגי עשה עבורו את ההבדל, גם אחרי הדרבי קלופ החמיא לחלוץ המחליף: "הוא אגדה על המגרש ומחוצה לו. אני יודע שזה נשמע מגוחך כי הוא לא בהרכב בדרך כלל, אבל הוא כדורגלן נהדר, חלוץ ברמה עולמית והפינישר הטוב ביותר שלנו". הבלגי עשוי להיפרד מאנפילד עם סיום חוזהו בקיץ הקרוב, וגם לכך התייחס המאמן הגרמני: "אם הוא יעזוב, הוא יתפוצץ בכל מקום אליו ילך. כל מה שעשינו במחצית השנייה לא היה אפשרי בלעדיו".

השער נגד אברטון היה ה-11 של אוריגי כמחליף בפרמיירליג, ובכך הוא עקף את דניאל סטארידג' בדרך למקום הראשון בקטגוריה הזו במדי ליברפול. "מה עוד אפשר להגיד על אוריגי? תתחילו לבנות את הפסל", אמר ג'יימס פירס מהאת'לטיק, בעוד אגדת העבר של האדומים ג'יימי קראגר התבדח והוסיף: "דיבוק, איפה אתה רוצה את הפסל שלך?".

באשר למשחק עצמו אמר יורגן קלופ: "ציפינו לטקטיקה ההגנתית של אברטון אבל לא הגבנו טוב. ג'ורדן פיקפורד משך זמן עם הכדור כדי שלא ניכנס לקצב. במחצית הראשונה לא היינו טובים, אבל בהפסקה יש לך אפשרות להשתפר עם מסר פשוט וזה מה שעשינו".

פרנק למפארד, מאמן אברטון
אברטון קופחה? למפארד | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

מנגד, אברטון לא נותרה רק מאוכזבת, אלא גם מתוסכלת מההפסד שהשאיר אותה מתחת לקו האדום. בצד הכחול של העיר חשבו כי הגיעו להם שני פנדלים בעקבות עבירות שלטענתם התבצעו על אנתוני גורדון ברחבה. פרנק למפארד, שחווה כשחקן משחקי חוץ רבים באנפילד, תהה: "היה אפשר לשרוק פעמיים, אבל פנדלים לא נשרקים לטובתך באנפילד, זו האמת לפעמים. אם זה היה מוחמד סלאח בצד השני הוא היה מקבל פנדל".

אך עם כל הכבוד לדרבי, בליברפול מתעסקים בדבר הרבה יותר גדול – זכייה בקוואדרופל. האדומים זכו בגביע הליגה, ממתינים לצ'לסי בגמר הגביע, יפגשו את את ויאריאל בחצי גמר ליגת האלופות ובליגה הם כאמור רחוקים נקודה בלבד ממנצ'סטר סיטי.

"אין עוד הרבה נקודות לאבד, המשחק הבא תמיד מחכה מעבר לפינה", אמר קלופ בנוגע למאבקים שמחכים לקבוצתו ביישורת האחרונה של העונה, "נותרו לנו עוד שמונה משחקים העונה, אם נעשה את העבודה שלנו יהיה גם משחק תשיעי (גמר ליגת האלופות), אבל צריכים לנצח גם כשאנחנו לא במיטבנו".

שחקן ליברפול אליסון עם אנדי רוברטסון
ליברפול תצליח לעקוף את סיטי? אליסון ורוברטסון | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

חמישה משחקים בלבד לסיום העונה, אלה המשחקים שנותרו לשתי הטוענות לכתר:

מנצ'סטר סיטי (80 נקודות):

לידס (ח')

ניוקאסל (ב')

וולבס (ח')

ווסטהאם (ח')

אסטון וילה (ב')

ליברפול (79 נקודות):

ניוקאסל (ח')

טוטנהאם (ב')

אסטון וילה (ח')

סאות'המפטון (ח')

וולבס (ב')

מנצ'סטר סיטי תפגוש את ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות, ליברפול תתמודד מול ויאריאל. אם שתי הקבוצות יחלפו על פני היריבות הספרדיות הן ייפגשו בגמר שייערך בפריז ב-28.5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי