רנגניק יודע מה צריך לעשות עם רונאלדו: "אני עדיין מחכה לטלפון מטן האח"

המאמן היוצא של מנצ'סטר יונייטד סבור ש"רונאלדו הוכיח שהוא יכול להכריע", אבל רק המאמן החדש יחליט אם יישאר: "ברור שצריך פה 3-2 חלוצים חדשים"

(גודל טקסט)

רלף רנגניק עדיין מחכה לקבל שיחת טלפון מאריק טן האח, המאמן הבא של מנצ'סטר יונייטד. "אני די בטוח שיש לו את מספר הטלפון שלי!", אמר רנגניק בריאיון ל"סקיי", "יש לו עוד כמה משחקים בליגה ההולנדית, לנו גם יש עוד כמה משחקים עד לסיום הליגה, מתי שהוא ירצה לדבר איתך על מנת לחלוק דעות ורעיונות, יותר מאשמח לעשות את זה".

טן האח מונה רשמית למאמן הבא של מנצ'סטר יונייטד לפני יותר משבוע, בתקווה שיוביל את המהפכה הנדרשת ויחזיר את המועדון לצמרת, אחרי עשור מאכזב. רנגניק, המאמן הנוכחי של הקבוצה שהגיע במהלך העונה במקומו של אולה גונאר סולשיאר, הודה לפני כמה ימים שהקבוצה זקוקה ל"ניתוח לב פתוח" ושנדרשים שינויים רבים, בתהליך ארוך.

"על פי ההיכרות שלי עם אריק, יחד עם רכש טוב וצירופם של שחקנים נכונים, אני אופטימי מאוד ומאמין שהאוהדים והתקשורת יוכלו לראות פה קבוצה טובה יותר, ובסופו של דבר, גם במיקום גבוה יותר בפרמיירליג", אמר הגרמני.

לדברי רנגניק, "יש לזה כמה דוגמאות מהליגה, כמו למשל כשיורגן קלופ הגיע לליברפול, פפ גווארדיולה למנצ'סטר סיטי, תומאס טוכל לצ'לסי – ונכון, הוא הגיע באמצע העונה וקיבל קבוצה איכותית מאוד, אבל עדיין היה צריך מישהו שיוביל אותה לזכייה בליגת האלופות… כשאתה יודע מה אתה מחפש, איזה סוג של שחקנים אתה צריך לאילו עמדות, זה לא אמור לקחת הרבה זמן".

מאמן מנצ'סטר יונייטד  רלף רנגניק עם כריסטיאנו רונאלדו
בהתחלה נטען שרנגניק לא יסתדר איתו, לאחרונה הוא מציל אותו ממבוכה. רונאלדו | אימג'בנק GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

רנגניק, שמונה לתפקיד מאמן נבחרת אוסטריה ובשנתיים הקרובות יעשה זאת במקביל לתפקיד שלו כיועץ של מנצ'סטר יונייטד, נשאל על עתידו של כריסטיאנו רונאלדו, האיש שכבש 8 מתוך 9 השערים האחרונים של הקבוצה. "זאת שאלה שצריך להפנות לטן האח", אמר, "הוא הראה שהוא יכול להיות חוליה מכריעה וחלק מהקבוצה הזאת, אבל אין ספק שהקבוצה צריכה עוד חלוצים. צריכים להיות פה שניים או שלושה חלוצים חדשים בעונה הבאה, זה די ברור".

יונייטד תקווה לשחזר את המודל של שתי יריבותיה הגדולות, מנצ'סטר סיטי וליברפול, ששולטות בשנים האחרונות בפרמיירליג, ולטענת רנגניק, רכשו שחקנים עולים, שיכולים להתפתח, ולא סתם "כוכבים" מוכחים ויקרים. "כשאתה חושב על שתי הקבוצות האלה, הן הביאו שחקנים בכל חלון העברות וחיזקו את הקבוצה, והביאו שחקנים שלא היו פופולריים בתקופה שבה הגיעו, אבל הם התפתחו בקבוצות והפכו אותן לשתי הטובות בעולם. לא אופתע אם הן ייפגשו בגמר ליגת האלופות".

אריק טן האח מונה למאמן מנצ'סטר יונייטד
משימה לא פשוטה. טן האח | אתר רשמי, האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד
html error

בדיוק בגלל זה רנגניק מנסה להסביר למה התכוון כשאמר בשבוע שעבר שיונייטד זקוקה ל"ניתוח לב פתוח": "אני לא חושב שזה מספיק לעשות תיקונים קטנים או התאמות. אני חושב שחשוב להסתכל על התמונה הגדולה, וכך להביא את השחקנים הנכונים. הם צריכים להתאים אחד לשני, לא סתם להביא שחקנים להגנה, לקישור או להתקפה. חשוב גם האופי של השחקנים, האישיות שלהם, לוודא שהם מתאימים לסטנדרטים של מועדון כמו מנצ'סטר יונייטד".