סלאח וליברפול ריגשו את הכדורגלן שחלה בניוון שרירים: "זה שווה הכל"

רגע השיא של החגיגות: שחקני ליברפול רקדו לצד כיסא הגלגלים של מואמן זקאריה, חברו של סלאח שנמצא במצב רפואי קשה. המצרי שנפצע במפשעה הרגיע לקראת גמר האלופות: "אני בסדר". גם ואן דייק אמור להיות כשיר לריאל. הנדרסון עשה היסטוריה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

חלום הקוואדרופל עדיין בחיים: ליברפול זכתה הערב (שבת) בתואר השני שלה לעונת 2021/22, כאשר הניפה את הגביע האנגלי בפעם השמינית בתולדותיה בזכות ניצחון 5:6 בדו קרב הפנדלים נגד צ'לסי, בתום 120 דקות נטולות שערים באצטדיון וומבלי. המייטי רדס, שחגגו כבר זכייה בגביע הליגה העונה, יצטרכו לסגור פער בן שלוש נקודות ממנצ'סטר סיטי כדי לסיים כאלופי הפרמיירליג ובנוסף ישחקו גם בגמר ליגת האלופות בעוד שבועיים. אלא שעל שמחת הזכייה בתואר הערב העיבו בשורות מדאיגות במיוחד לקבוצה של יורגן קלופ, לקראת המפגש עם ריאל מדריד בפריז: מוחמד סלאח ו-וירג'יל ואן דייק הוחלפו במהלך גמר הגביע בשל פציעות.

סלאח, שעל פי הערכות ראשוניות סבל מכאבים במפשעה, נטש את ההתמודדות כבר בדקה ה-33 ופינה את מקומו לדיוגו ז'וטה. אם וכאשר המצרי יחמיץ את גמר ליגת האלופות, תהיה זו טרגדיה ספורטיבית כואבת למדי מבחינתו, לאחר שב-2018 הוא נאלץ להתחלף בדקה ה-30 של הגמר מול אותה ריאל מדריד במפעל הבכיר ביבשת. ב-"beIN Sports" דווח כי סלאח ירד לספסל כאמצעי זהירות כיוון שהגמר נגד הבלאנקוס באופק, מה שיכול אולי להרגיע את אוהדי ליברפול בינתיים.

מאמן ליברפול יורגן קלופ מנחם את מוחמד סלאח הפצוע
פציעתו העיבה על החגיגות. סלאח עם קלופ | רויטרס

כשהתייצב בעמדת הראיונות לאחר חגיגות ארוכות על כר הדשא ובחדר ההלבשה, שלח סלאח מסר מעודד לאוהדי ליברפול כשנשאל אם יהיה כשיר לגמר ליגת האלופות: "אני בסדר, הכל טוב". עם זאת, הוא צפוי להיעדר ביום שלישי נגד סאות'המפטון.

באשר לוואן דייק, גם הוא ככל הנראה ייעדר ביום שלישי, אבל נראה שיהיה כשיר עד גמר האלופות. עם זאת, בניגוד למצרי הוא לא מיהר לצאת בהצהרות: "הרגשתי דקירה אחרי 20 דקות ולא יכולתי לרוץ כמו שצריך. המשכתי לשחק עד שעלו שחקנים מהירים מהספסל שלהם והוחלט שעדיף שאצא, שזה הדבר הכי טוב עבור הקבוצה וגם עבורי. אני מקווה שזו לא פציעה חמורה, יש לנו שבועיים עד הגמר ואני מקווה שאוכל לשחק עוד לפני כן".

עצם העובדה שהבלם ההולנדי ירד לספסל מסמנת כי לליברפול יש סיבה לדאגה: מאז שהצטרף לקבוצה ב-2018, ואן דייק הוחלף חמש פעמים בלבד – הערב זה קרה לראשונה בעונה הנוכחית.

וירג'יל ואן דייק, ליברפול
גם הוא בספק לגמר האלופות, לפחות כרגע. ואן דייק | רויטרס

והייתה כמובן גם שמחה גדולה בליברפול, שזכתה בשישה מפעלים שונים בעידן יורגן קלופ: אליפות אנגליה, גביע הליגה, הגביע האנגלי, ליגת האלופות, סופר-קאפ אירופי ואליפות העולם למועדונים. מי שהוכתר לאלוף בכל אותן מסגרות כשהוא בן 23 בלבד הוא טרנט אלכסנדר ארנולד, כאשר ג'ורדן הנדרסון הוא השחקן הראשון בתולדות המועדון שעושה זאת בתור הקפטן.

אליסון, שהפך לגיבור בדו קרב הפנדלים כשעצר את הבעיטה של מייסון מאונט (ססאר אספיליקואטה בעט לקורה לפני כן), אמר בסיום: "זו הרגשה נהדרת. שיחקנו כל כך טוב, חבל שלא הצלחנו לכבוש בזמן החוקי. מנדי ואני רשמנו כמה הצלות, לא הייתי עושה זאת בלי הקבוצה שלי. זה מקל עליי. אני כל כך מאושר על כך. כל מאמני השוערים עזרו לי בפנדלים, לצ'לסי יש שחקנים פנטסטיים, אבל אנחנו היינו ראויים לזה היום".

ג'ורדן הנדרסון מניף את הגביע אחרי הזכייה של ליברפול באצטדיון וומבלי
גביע שמיני בתולדות המועדון. שחקני ליברפול בהנפה | רויטרס

ליברפול השתוותה לצ'לסי בכמות הגביעים ורק לארסנל (14) ולמנצ'סטר יונייטד (12) יש יותר זכיות משתי הפיינליסטיות של הערב. קוסטאס צימיקאס הבטיח את התואר לאדומים ממרסיסייד כשהבקיע את הפנדל המכריע: "נתנו ממש הכל. אנחנו צריכים לחגוג בענק, אבל ממחר להתרכז שוב. זה מאוד מאוד מיוחד עבורי. המנג'ר שאל אותי איזה פנדל אני רוצה לבעוט, ובחרתי את השביעי. אני מאוד שמח. בחרתי את הצד הנכון. יש לנו עוד שתי מטרות להשיג – נסתער עליהן ואני מקווה שכולם יהיו שמחים".

קוסטאס צימיקאס שחקן ליברפול חוגג זכייה בגביע עם המאמן יורגן קלופ
גיבור הפנדלים וגיבור המועדון. צימיקאס וקלופ חוגגים | רויטרס

עבור קלופ זהו מפעל נוסף שבו המאמן הגרמני קוטע בצורת בליברפול. אחרי שהוביל את הקבוצה לאליפות ראשונה בפרמיירליג אחרי 30 שנה, ולזכייה בליגת האלופות לראשונה זה 14 שנים, הערב הוא שם קץ להמתנה בת 16 שנה בין הגביע השביעי לשמיני. "העצבים היו בסדר. זה שברון לב לצ'לסי, פעם שנייה ב-120 דקות, פעם שנייה בפנדלים", הביע קלופ הזדהות עם המפסידה. "חייב להיות צד מפסיד, אני שונא את זה אבל אנחנו בשמיים! שאלתי את צימיקאס אם הוא רוצה לבעוט פנדל והוא אמר שכן".

הגרמני התייחס גם לפצועים: "אני חושב שזו של 'מו' קצת יותר גרועה משל 'וירג', הוא בסדר. הוא חש מעט רגישות. אני מקווה שהוא יהיה בסדר, יש לנו סגל מספיק טוב".

הרגע המרגש של החגיגות הגיע כאשר מוחמד סלאח הכניס לחדר ההלבשה את מואמן זקאריה, חברו לנבחרת מצרים לשעבר. זקאריה בן ה-34 נחשב בעבר לאחד הכדורגלנים המצרים הבכירים בליגה המקומית, אבל הפסיק לשחק ב-2018 בשל הידרדרות במצבו הרפואי, וב-2020 אובחן עם ניוון שרירים. מצבו נמצא מאז בירידה מתמדת והוא מתנייד בקושי באמצעות כסא גלגלים, אבל אמש הוא נהנה מרגע אמוציונלי עם סלאח ושחקני ליברפול, שחגגו איתו ורקדו לצידו עם הגביע.

"הכל שווה בשביל רגעים כאלה", כתב סלאח בסטורי, וזקאריה הודה לו על המחווה: "התרגשתי עד דמעות מהחגיגות עם שחקני ליברפול. אני מודה למוחמד ולשחקנים שגרמו לי להרגיש חלק מהם".