ההכרעה במחזור הסיום: מחליפי ליברפול ניצחו 1:2 בסאות'המפטון

play
מאטיפ השאיר את חלום הקוואדרופל בחיים. | GettyImages, Mike Hewitt
מינאמינו ומאטיפ סידרו מהפך ו-1:2 לליברפול על סאות'המפטון 02:47

קלופ ידע שהפסד יכתיר את מנצ'סטר סיטי לאלופה, ובכל זאת ביצע תשעה שינויים בהרכב. רדמונד (13) הימם את המייטי רדס בפתיחה, אולם מינאמינו (27) ומאטיפ (67) שמרו על חלום הקוואדרופל בחיים, הורידו את הפער מהפסגה לנקודה והאלופה תיקבע רק ביום ראשון

(גודל טקסט)

אלופת הפרמיירליג לעונת 2021/22 תיקבע רק במחזור ה-38 והאחרון שייערך ביום ראשון. ליברפול התארחה הערב (שלישי) אצל סאות'המפטון בידיעה שהפסד יכתיר את מנצ'סטר סיטי לאלופה ושגם תוצאת תיקו תוביל לכך שרק סנסציה תיקח מפפ גווארדיולה ושחקניו את האליפות, אבל למרות שעלתה בהרכב משני למדי, בהרכב בו בוצעו תשעה שינויים לעומת גמר הגביע בשבת, היא נחלצה מפיגור מוקדם, ניצחה 1:2 והעבירה את ההכרעה ליום האחרון של עונת הפרמיירליג.

ליברפול ביום ראשון תארח את וולבס והיא תצטרך לקוות למעידה של מנצ'סטר סיטי, שכעת מוליכה את הליגה עם יתרון של נקודה בלבד בעקבות ה-2:2 נגד ווסטהאם ביום ראשון, ובמחזור סיום העונה תארח את אסטון וילה, שמאמנה הוא כידוע סטיבן ג'רארד – הסמל הגדול ביותר של ליברפול, בוודאי שבעידן הנוכחי.

מאמן ליברפול יורגן קלופ עם קרטיס ג'ונס
סמך על הצעירים והם השאירו את חלום האליפות בחיים. קלופ וג'ונס | אימג'בנק GettyImages, Clive Rose

יורגן קלופ ידע שהפסד יוביל לאיבוד האליפות באופן רשמי וינפץ את חלום הקוואדרופל אחרי שהקבוצה זכתה בגביע הליגה, בגביע האנגלי ובשבת הבאה תתחרה בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, אבל לאור 120 הדקות בשבת בוומבלי נגד צ'לסי וכתוצאה ממספר פציעות של כוכביו, ביניהם וירג'יל ואן דייק ומוחמד סלאח, לא נותרה לו יותר מדי ברירה אלא לבצע חלוקת עומסים שכללה לא פחות מתשעה שינויים בהרכב.

ואן דייק, פאביניו וסלאח הפצועים עשויים לשוב לסגל ביום ראשון נגד וולבס, אבל קלופ לא לקח סיכון איתם ואת מקומם בהרכב תפסו ג'ואל מאטיפ ודיוגו ז'וטה. בנוסף, ג'ו גומז עלה בצד ימין של ההגנה במקום טרנט אלכסנדר ארנולד ובצד שמאל פתח קוסטאס צימיקאס, גיבור גמר הגביע שהבקיע את הפנדל האחרון והחליף את אנדי רוברטסון. בקישור שיחקו ג'יימס מילנר, הארווי אליוט (שפתח לראשונה בפרמיירליג מאז הפציעה הקשה בספטמבר) וקרטיס ג'ונס ובהתקפה פתחו טאקומי מינאמינו, דיוגו ז'וטה ורוברטו פירמינו. מחוץ לסגל נותר הכוכב הסנגלי סאדיו מאנה.

הפתיחה הייתה רעה מצד האורחת והיה זה ניית'ן רדמונד שבדקה ה-13 בעט כדור מסובב ששינה כיוון והכניע את אליסון, אבל מינאמינו היפני, בהופעה נדירה בהרכב במסגרת הפרמיירליג, הראשונה שלו במדי ליברפול מאז דצמבר 2020 ב-0:7 על קריסטל פאלאס, איזן במהרה ולא חגג מול הקבוצה אליה הושאל בעונה שעברה. המייטי רדס הגבירו את הלחץ ככל שנקפו הדקות ומי שהיה אחראי על השלמת המהפך ועל הבטחת הניצחון היה מאטיפ, שבדקה ה-67 הגיע ראשון להרחקה רעה בכדור קרן.

ניית'ן רדמונד, שחקן סאות'המפטון, כובש נגד ליברפול
כדור מסובב שהימם את האורחת. רדמונד יורה לחיבורים | רויטרס

מהלך משחק

דקה 10: ניסיון ראשון של המארחים. ברויה ברח למאטיפ, אבל לא הצליח להכניע את אליסון שסגר אותו היטב ומנע ממנו להבקיע.

דקה 13, 0:1 לסאות'המפטון! הקדושים עלו ליתרון מהיר עם שער יפהפה. ז'וטה ספק הוכשל, אך כך או אחרת איבד כדור על סף הרחבה ומי שהוציא את המארחת למתפרצת הוא טלה, שמסר לרדמונד על אגף שמאל והאחרון עקף את גומז ובעט כדור מסובב שפגע במילנר בדרך לרשת ולא הותיר שום סיכוי לאליסון.

דקה 20: מילנר מסר למינאמינו, שמחוץ לרחבה בעט כדור שמקארת'י ירד היטב וקלט.

טאקומי מינאמינו, שחקן ליברפול
הופעת ליגה נדירה בהרכב ושער. מינאמינו חוגג | רויטרס

דקה 27, ליברפול חזרה ל-1:1: החבורה של קלופ ממש לא מוותרת על האליפות. ז'וטה קיבל כדור בתוך הרחבה, זיהה את העקיפה של מינאמינו מימין והותיר אותו לבדו מול מקארת'י. הזווית הייתה קשה, אבל היפני הפציץ לחיבורים הקרובים ומצא את הרשת, אך לא חגג בשל העובדה שכבש נגד הקבוצה אליה הושאל בעונה שעברה.

דקה 33: אליוט הרים לרחבה, הכדור הגיע במזל לרוברטו פירמינו והניסיון של הברזילאי להמשיך את הכדור לרשת נבלם על ידי וורד פראוז שהרחיק לקרן.

רוברטו פירמינו, חלוץ ליברפול
האורחת לוחצת, אבל בינתיים זה לא מספיק לה. פירמינו | GettyImages, Mike Hewitt

דקה 46: גומז נפצע וקלופ נאלץ לבצע חילוף ראשון, כאשר לכר הדשא עלה הקפטן ג'ורדן הנדרסון.

דקה 48: צימיקאס עם פריצה נפלאה מצד שמאל העביר רוחב לז'וטה, שבעט כדור שחלף סנטימטרים ליד הקורה ויצא.

דקה 56: פירמינו בכדור עומק סידר לאליוט הצעיר הזדמנות מעולה, אבל הקשר בעט לרשת החיצונית.

ג'ואל מאטיפ, בלם ליברפול
מאטיפ השאיר את חלום הקוואדרופל בחיים עבור ליברפול | אימג'בנק GettyImages, GLYN KIRK

דקה 64: דאבל פס בין אליוט לפירצינו הסתיים בבעיטה של הברזילאי מכ-18 מטר, הכדור עשה את דרכו למרכז השער ומקארת'י קלט ללא קושי.

דקה 65: השינוי שיעשה הבדל? דיבוק אוריגי עלה מהספסל של קלופ במקומו של אליוט.

דקה 67, 1:2 לליברפול! המהפך הושלם. אליונוסי התקשה בהרחקת כדור קרן ולמעשה מסר היישר לראשו של מאטיפ, שנגח כדור חד שפגש את הרשת. חלום הקוואדרופל בחיים.

דקה 86: עוד קרן מצד שמאל כמעט הסתיימה עם כדור ברשת של מקארת'י, אבל קונאטה נגח מעל השער.

דקה 88: רדמונד שוב ניסה להבקיע ממרחק, אליסון העירני הצליח לקלוט.

נוטינגהאם תפגוש את האדרספילד בגמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ

בליגת המשנה האנגלית נקבעה הלילה זהות העולה השנייה למשחק בו תוכרע זהות העולה השלישית לפרמיירליג. נוטינגהאם פורסט, שאירחה את הגומלין מול שפילד יונייטד אחרי שגברה עליה 1:2 בחוץ במשחק הראשון, הוליכה משער של ברנאן ג'ונסון (19) אך ספגה מהפך במחצית השנייה, כאשר מורגן גיבס-ווייט (47) וג'ון פלק (75) כבשו לזכות שפילד יונייטד והשוו ל-3:3 בסיכום שני המפגשים. הקבוצות לא הצליחו להכריע גם אחרי 30 דקות של הארכה, ובדו קרב הפנדלים כיכב שוערה של נוטינגהאם ברייס סמבה, שהדף שלוש בעיטות כדי לשלוח את קבוצתו לשלב הבא. בעוד עשרה ימים, פורסט תתמודד מול האדרספילד שגברה אמש על לוטון במשחק המקביל בפלייאוף, כשהמנצחת בין השתיים תצטרף לפולהאם ולבורנמות' ותעלה לפרמיירליג.

המחזור ה-38 והאחרון בפרמיירליג ייערך ביום ראשון בשעה 18:00. מנצ'סטר סיטי תארח את אסטון וילה וליברפול תארח את וולבס.