ההתאחדות האנגלית פתחה בחקירה בנוגע לכרטיס צהוב שקיבל ג'אקה

play
השאיר את חבריו בעשרה שחקנים, שוב. ג'אקה | רויטרס
צמד למרטינלי, ארסנל חגגה 1:4 על לידס הפצועה 02:08

חשד למכירה במשחק של ארסנל? כרטיס צהוב מוזר שקיבל השוויצרי במהלך משחק מול לידס מדצמבר במהלך העונה החולפת גרם להרמת גבות אצל גורמי החקירה - שלא חושדים בג'אקה עצמו או במי מאנשי ושחקני התותחנים. המקרה הועבר לרשות למלחמה בפשיעה בבריטניה

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

שערוריה חדשה בכדורגל האנגלי? ההתאחדות לכדורגל במדינה חוקרת בחצי השנה האחרונה כרטיס צהוב שקיבל גרניט ג'אקה במהלך ניצחונם של התותחנים 1:4 בחוץ על לידס במשחק שנערך ב-18 בדצמבר 2021. החשד הוא בנוגע לכרטיס צהוב שנשלף לחובתו של השוויצרי שקיבל השחקן בדקה ה-86, זאת כאשר בהתאחדות הבחינו כי סכום גדול מאוד ולא שגרתי של 52 אלף ליש"ט התקבל על ההימור כי כרטיס צהוב יישלף במהלך עשר הדקות האחרונות המשחק.

ראוי לציין שאין כל האשמה כרגע כלפי ג'אקה עצמו או כל שחקן של ארסנל בנוגע להטיית משחק. הצהוב שקיבל הקשר הגיע לאחר ויכוח של 20 שניות עם השופט לפני ביצוע בעיטה חופשית, זאת כאשר נראה שלג'אקה אין שום עניין בביצוע הבעיטה עד לרגע בו קיבל את הכרטיס.

גרניט ג'אקה שחקן ארסנל
אין חשד כי עשה מעשה לא כשר. ג'אקה | רויטרס

דבר נוסף שעורר את החשד סביב המקרה היה היחס הגבוה והסכום הנדיב שהוצע על כרטיס צהוב לג'אקה במהלך 10 הדקות האחרונות של המשחק, זאת עוד לפני שריקת הפתיחה. סוכנויות הימורים מובילות דיווחו להתאחדות על הסכומים הגבוהים והחריגים סביב ההימור.

גרניט ג'אקה ראה במהלך העונה החולפת 10 פעמים את הכרטיס הצהוב והורחק פעמיים. למעשה, השוויצרי ספג כרטיסים צהובים או אדומים ביותר מרבע מהופעותיו עבור התותחנים, אך כאמור, בהתאחדות לא חושדים במעשה לא כשר מצד השחקן עצמו. עם זאת, בהתאחדות כן העבירו את פרטי החקירה ל-NCA, הרשות הלאומית למלחמה בפשיעה בבריטניה. החשד פורסם לפני חמישה חודשים, אך כעת נודע כי מדובר בג'אקה.

על פי מקרי העבר, כלל לא בטוח כי תושג הרשעה לאור העובדה שקשה מאוד להשיג הוכחות בחקירות מסוג זה. על אף זאת, ב-2018 שחקנה של לינקולן סיטי ברדלי ווד הורחק לשש שנים לאחר שהורשע בכך שעשה עבירה מכוונת כדי לקבל פעמיים כרטיס צהוב במהלך משחק רבע גמר הגביע האנגלי מהעונה שלפני כן, כאשר הודעות טקסט ממכשיר הטלפון של ווד הפלילו את הבלם הסורר.