"אלכסנדר מיטרוביץ' הוציא את וירג'יל ואן דייק לטיול"

play
וירג'יל ואן דייק, בלם ליברפול | GettyImages, Julian Finney
נונייס כבש ובישל, ליברפול חילצה 2:2 מפולהאם בבכורה של סולומון 05:56

אוהדי פולהאם מתמוגגים ממה שעשה החלוץ הסרבי לבלם ליברפול ב-2:2 המפתיע ואף הדביקו לו כינוי חדש. קראוץ' ביקר את קלופ: "אם הייתי נונייס, הייתי זועם"

(גודל טקסט)

מוחמד סלאח הבקיע שנה שישית ברציפות במחזור פתיחת העונה ועדיין לא קרה שהוא החל עונה בלי להרעיד את הרשת במחזור הראשון, אבל אתמול (שבת) זה לא עזר לליברפול – שבמפתיע שמטה נקודות ראשונות דווקא מול העולה החדשה פולהאם, שמצדה הרשימה מאוד ב-2:2 בלונדון.

מנור סולומון עלה מהספסל להופעת בכורה אצל הקוטג'רס ובפרמיירליג מיד אחרי שפולהאם ספגה שער שוויון, אבל סיפק תרומה מיידית כאשר חילץ כדור ושחרר בנגיעה מסירת עומק לאלכסנדר מיטרוביץ' שהסתיימה בפנדל וחזרה ליתרון 1:2. לקראת הסיום הגיע סלאח וקבע 2:2, אבל אין ספק שהייתה זו חלוקת נקודות מוצדקת.

מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו, טרנט אלכסנדר ארנולד שחקני ליברפול מאוכזבים
הפתעה מרעישה במחזור פתיחת העונה. שחקני ליברפול מאוכזבים | אימג'בנק GettyImages, Mike Hewitt

אשר לסולומון, שהחליף בסיום חולצה עם טרנט אלכסנדר ארנולד, בממלכה בהחלט התרשמו מהנגיעה הראשונה שלו בכדור ולראיה אותה מסירה למיטרוביץ' שהסתיימה בכדור העונשין, אך גם ציינו שניתן לראות עליו שהוא חלוד ונמצא הרחק מכושר משחק – וזאת על אף שרק עלה מהספסל באמצע המחצית השנייה, ובכל זאת התקשה באגף מול אלכסנדר ארנולד וכמובן סלאח. אתמול סולומון גם סיפר בריאיון לספורט1 בסיום המשחק כי נדבק לאחרונה בקורונה והתקשה להתאושש מהמחלה.

ברשתות החברתיות הדעות בקרב אוהדי פולהאם היו חלוקות בכל הנוגע לישראלי: "הוא לא תרם דבר מעבר למהלך בו מיטרוביץ' התעלל בוואן דייק, אבל כנראה שכדורגל יש לו ברגליים", כתב אחד האוהדים וניתן להתרשם שזהו הלך הרוח לאחר 24 דקות בכורה בפרמיירליג.

מנגד, הבוקר ניסו בליברפול להבין כיצד הם מעדו בצורה כזו מול פולהאם, שבוע אחרי 1:3 מרשים על מנצ'סטר סיטי במגן הקהילה, ומי שהוצב על המוקד היה המגן הימני אלכסנדר ארנולד שהיה לו חלק גדול מאוד בשער הראשון: "הוא בכלל לא קפץ לכדור מול מיטרוביץ', הוא אפילו מתכווץ ובכלל לא מודע לכך שמאחוריו נמצא חלוץ בעמדה ודאית לכיבוש", טען הפרשן רובי מוסטו. גם חלוץ העבר פיטר קראוץ' לא חסך בביקורת: "טרנט פשוט לא הצליח להתמודד עם המסירה של טטה למיטרוביץ', הוא חייב להיות חזק יותר ולפחות לעלות לכדור כדי להקשות על היריב".

גם וירג'יל ואן דייק, מי שמתהדר בנתונים שנדירות הפעמים שמצליחים לעבור אותו, "הושפל" אתמול על ידי מיטרוביץ' שהצליח שוב ושוב להתל בו ובחבריו, כשהשיא היה סחיטת הפנדל במחצית השנייה: "מיטרו הפך אותו ל'ואן דיסני', הוא עשה ממנו צחוק כל המשחק", כתבו אוהדי פולהאם ברשתות החברתיות והדביקו לו כינוי חדש, "מיטרו פשוט הוציא אותו לטיול".

דרווין נונייס שחקן ליברפול חוגג שער
נקודת האור של קלופ מהמעידה מול פולהאם. נונייס | רויטרס

מנגד, בליברפול יתנחמו בהופעה הנהדרת של דרווין נונייס המחליף. חלוץ הרכש שהגיע מבנפיקה תמורת 100 מיליון יורו סיים עם שער ובישול אחרי שנכנס במקום רוברטו פירמינו וקראוץ' לא הצליח להבין מדוע הוא לא פתח בהרכב: "שחקן שהבקיע שערים במשחקי ההכנה וגם במגן הקהילה ולא פותח? אם הייתי במקומו הייתי זועם".

קלופ ניסה להסביר מדוע נונייס טרם הצליח להשתחל להרכב: "יש לנו מספר אפשרויות בהתקפה. עם 'בובי' יש לנו שחקן שיכול להחזיק כדור ברגליים ועם דרווין יש לנו חלוץ שמשחק על מהירות וכוח. העדפתי להתחיל עם 'בובי'".